Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. AnneVries

AnneVries Lid

23 sep 2024
    39
    9
    8
    Vrouw
    Manager kledingwinkel
    Utrecht
    ja, cadeaus zijn zo leuk om te krijgen! (als je krijgt wat je wil) dit klinkt heel ondankbaar wat ik totaal niet wil zijn, maar nu heb ik gewoon iets in huis waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    nee helemaal niet ondankbaar. Wel zonde zeg! Misschien kun je er een goede vriendin of familielid blij mee maken.

3. AnneVries

AnneVries Lid

23 sep 2024
    39
    9
    8
    Vrouw
    Manager kledingwinkel
    Utrecht
    ja dat sowieso wel maar ik weet niet echt of dit een optie is

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Hoe lang geleden heb je het gekregen? Als dat nog recent is zou ik het nog even lekker bewaren in de kast en dan kan je hem over een tijdje verkopen of weggeven.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    O die categorie 'cadeaugevers' had ik nog geen rekening mee gehouden ;) Ik zou hem nog bewaren in een kast idd. Mocht ze er de volgende keer een opmerking over maken, dan kun je aangeven er nog een plekje voor te moeten zoeken, hoe het verder past in je huis omdat het een andere stijl is. Zo komt misschien het gesprek op gang. En anders gewoon verkopen na die keer.

6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Weet er iemand of je bij de etos een gesloten potje vitaminen kan terugbrengen?
    Geneesmiddelen kan niet maar weet niet of dit er ook onder valt.
    Gisteren 2 potjes magnesium gummies gekocht maar ik krijg ze niet binnen :confused:

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Goede vraag. Je moet ze kapot bijten, is die smaak zo goor? Misschien innemen met wat anders.

Stiekem hoop ik niet dat ze terug gebracht kunnen worden. Ook niet met vitamines.

8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Ik vond ze echt vies en moest er superhard van kokhalzen :oops: maar heb dat sowieso nogal snel. De smaak is vanille yoghurt, en ze zijn te groot om zo door te slikken.
    Potje is verzegeld dus ze kunnen wel zien dat er niks raar mee is gedaan. Het open potje breng ik vanzelfsprekend niet terug. Die heb ik al aan m'n moeder verpatst om te proberen :p
    Al vermoed ik zelf ook wel niet dat ze het terug nemen. Dan is het ook maar zo. Weggooien vind ik gewoon erg zonde en ze waren niet goedkoop ook.
    De dichtsbijzijnde Etos is 20 min rijden dus ik dacht het hier even te checken vooraleer ik speciaal daarvoor naar daar rij. De site is niet zo duidelijk waaronder het valt.

Ik neem al een hele tijd magnesium in pilvorm maar mijn maag en darm verteerd die niet zo goed dus ik dacht van eens gummies te proberen. Geen succes :p

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Klinkt ook niet smakelijk! Zijn er geen pillen die kleiner zijn en dat je er dan 2 moet slikken. Heb ooit pillen gehad die te groot waren en bleef ook kokhalzen.

Beetje jammer dat het antibiotica was.

10. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Haha ik dacht dat het nog wel mee zou vallen want ik lust wel graag vanilleyoghurt normaal :D
    Heb normaal ook totaal geen moeite met pillen, slik er in de ochtend 8 tegelijk met 1 slokje water. Maar deze plakken ook omdat het gummies zijn, en dat is dan weer kokhalzen. Ach ja iedereen doet wel eens een miskoop zeker :p gooi gewoon niet zo graag dingen weg maar misschien vind ik wel iemand die ze kan gebruiken in mijn familie ofzo.

Antibioticapillen kunnen inderdaad ook echt idioot groot zijn o_O

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Kan je ze niet klein snijden? En dan heel doorslikken of met iets innemen.

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ja, voedingssupplementen mogen retour gebracht worden. Bij geneesmiddelen is dat niet, omdat ze niet weten hoe je het bewaard hebt. Voor voedingsupplementen gelden andere regels. Er zit meestal wel een seal op, daar kan aan worden gezien of de pot open is geweest of niet.

Maar het kan best zijn dat drogisten hun eigen regels erop nahouden.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Maar gummie is ook bedoeld om kapot te bijten. Al klinkt het nog steeds niet aantrekkelijk.

14. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Ik gebruik magnesium van metarelax. Dat is een zakje wat je in water oplost. Is citroensmaak, ik vind het heel goed te drinken

15. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Ik ben ook al geen held in poeders in water. Mijn kokhalsreflex is echt een grote dikke dramaqueen :roflmao:

mamabri vindt dit leuk.
  16. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Dat klinkt heftig zeg. Deze smaakt naar citroenlimonade. En de poeder lost goed op.
    Succes met de zoektocht naar een voor jouw passende vorm van magnesium

artie vindt dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Mijn man ook, maar goed dat die geen anti-conceptie hoefde te slikken. Dat had een dagelijkse klucht geworden.

Bij AB snap ik t, die tabletten zijn achtelijk groot. Maar Aleve, tavegyl, davitamon etc valt best mee en toch moet daar HEEEL veel water achteraan omdat ie t gevoel heeft dat ie blijft "hangen".

Terwijl ik m enkel verbaasd aankijk aangezien ik ook weet hoeveel hij kauwt op zn andere dingen (nagenoeg niet) en dat blijft dan niet "hangen"???

Rare wezens die mannen...

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Mijn ene dochter krijgt pillen ook echt niet weg. Zij heeft paracetamol in smelttablet en vitaminepillen zoekt zij ook in kauwtablet. Gelukkig heeft ze nog zelden noodzakelijke pillen hoeven slikken. Want echt dat wordt een groot drama.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ik krijg pillen ook niet weg. De pil is max grote.

Bij mij kwam het omdat ik pfeiffer had en ze eerder dachten aan wat anders waardoor ik antibiotica kreeg.

Mijn keel was zo dik dat yoghurt al te dik was. Omdat ze zeiden dat ik de kuur af moest maken bleef ik ze slikken. Omdat het niet lukte knapte er 1 open...:| ik weet waarom dat in een capsule zit..

Na het bloedprikken moest ik accuut stoppen. Voor dat ik thuis was belde ze al.

Maar sindsdien krijg ik pillen niet doorgeslikt. Ook paracetamol in 4en niet:rolleyes:

20. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Haha ja echt :D

Bij mij is echt de smaak of geur een probleem, en de textuur van sommige dingen. Ik moet kokhalzen van de deur van banaan, vasthouden is echt al helemaal een no go. Tandenpoetsen staat gelijk aan kokhalzen. Zelf al de herinnering aan bepaalde medicatie die ik moest nemen tijdens opvlammingen is al een probleem, vb medrol. Ik slik dan weer met gemak mijn 8pillen tegelijk door in de ochtend, maar vanaf dat er eentje niet meeglijdt en zo wat blijkt plakken is het ook weer van dat haha :roflmao: ik zeg het, grote dramaqueen die reflex

k denk dat mijn medisch gedoe er misschien ook voor een groot stuk in meespeelt, een soort traumareactie van mijn lichaam, want voor ik ziek was had ik daar eigenlijk nooit last van.

Deel Deze Pagina