Ja ik ben in dat geval ook een softy haha. Het is niet dat werkgever helemaal nergens om denkt (krijgen volledig doorbetaald voor kortere werkdagen ivm reistijd). Maarja zoveel meer km's op de teller, het is niet enkel de brandstof maar ook de afschrijving wat meegeteld moet worden natuurlijk. En ik ben niet zo'n rekenwonder dus vind het maar lastig welk bedrag per km ik moet gaan vragen.
Ik weet ook niet wat reëel is hoor. Maar je kunt vanalles vragen, maar moet er wel rekening mee houden dat het maximale bedrag dat een werkgever belastingvrij mag vergoeden € 0,23 per km is.
Maar je moet toch de snelweg af om haar op te pikken? Lijkt me stug dat ze op de vluchtstrook op je staat te wachten. Dan kun je vast ook wel daar een parkeerplekje vinden voor jouw auto.
Nee ze stapt in bij een tankstation direct langs de snelweg. Daar kun je niet zomaar omdraaien de andere kant op zij woont daar in de buurt dus voor haar maakt het niet uit dat ze eerst de 'verkeerde' kant op gaat.
Maar is er dan niet vlakbij een afrit en oprit? Dan kun je toch daar afspreken? Zij rijdt naar dat benzinestation, dan kan ze ook naar een andere plek rijden.
Ik snap even niet waarom de vergoeding niet toereikend zou zijn. Je rijdt dan per dag 140 km. Stel je rijdt 17 km per liter benzine. Dan heb je 8,23 ltr benzine. Rekenend met een benzineprijs van €2.- ben je €16,46 kwijt. Je ontvangt 140x€0,19= €26,60. Dus je houdt dan dan €10,-. Je afschrijvingskosten zijn heus geen €10,- per werkdag. Ik zou me eerder afvragen waarom de collega dubbele reiskostenvergoeding krijgt. De oude locatie bestaat immers niet meer. Of moeten jullie daar wel nog eens zijn?
Ik denk dat dit niet eens mag, belastingtechnisch. De regels voor wat een werkgever belastingvrij mag vergoeden aan een weknemer zijn streng. En een kilometervergoeding geven voor een traject dat niet gereist wordt omdat die locatie (al dan niet tijdelijk) niet meer bestaat, lijkt me niet oké. En al helemaal niet als iemand dan ook nog eens een tweede vergoeding krijgt voor het traject dat momenteel wel gereist wordt. Omdat er sinds corona steeds meer wordt thuisgewerkt, krijgen wij geen vaste reiskostenvergoeding meer. Wij moeten elke maand opgeven welke dagen we naar kantoor zijn geweest en welke dagen we thuis hebben gewerkt. Dat moet ook terug te zien zijn in de outlookagenda bijvoorbeeld als bewijs. Dus het gaat echt om hoeveel dagen je die woon-werkafstand daadwerkelijk hebt gereist. Daarnaast is het natuurlijk niet bepaald eerlijk dat sommige collega's dubbele vergoeding krijgen en anderen niet. Zeker als zo'n collega dan ook nog eens meerijdt met een collega die niet dubbel krijgt, i.p.v. zelf te rijden. Voelt toch een beetje als profiteren vind ik. Maar goed, dat is meer gevoelsmatig.
Nouja dat bedoel ik dus met ik ben geen rekenwonder. Bedankt voor je berekening Ik heb geen idee hoeveel mijn auto rijdt per liter benzine of wat de afschrijvingskosten zijn. Op termijn gaan we wel weer terug naar de vorige woon-werkplaats. Dit is nu hoe het ons is uitgelegd, maar ik kan het zeker nog eens navragen hoe het precies zit en of het klopt.
Dat zou kunnen, dan moet ik dat eens bekijken. Heb zojuist hierboven een berekening gekregen wat best logisch klinkt. Ik ga die gewoon aanhouden en dan mijn leidinggevende morgen nog eens aanspreken of het klopt dat er dubbele reisvergoeding gegeven wordt. Want dat vind ik niet helemaal eerlijk.
Hoe snel hadden jullie de activeringscode voor DigiD in huis? Jongste zoon heeft ook al DigiD, maar ik kan zijn inloggegevens niet meer vinden Ik heb maar meteen nieuw aangevraagd, want hij heeft dinsdagochtend een afspraak in het ziekenhuis. Het duurt max 3 werkdagen, hopelijk toch nog op tijd binnen...
https://www.plein.nl/haakaa-lekschalen-ladybugs-medisch-siliconen-40-ml-2-stuks "Heel discreet in je beha". Iemand ervaring hiermee? Is het echt nauwelijks zichtbaar of zie je ze duidelijk zitten onder je kleding?
Heb bij de kringloop een metalen plaatje gekocht van 8.5 x 6 cm Aan de randen zitten een aantal kleine gaatjes. Als je heel goed kijkt lijkt het een beetje op een negatief van een foto. Was benieuwd of ik er wat mee af kan drukken omdat de tekening niet helemaal zichtbaar is. Om schoon te maken en af te drukken moet ik eerst weten wat het is. Dus wie heeft er een idee hoe dit heet. Als je met een vergrootglas kijkt zie je kleine puntjes of deukjes dicht op elkaar of juist wat verder van elkaar.
Kijk even uit met schoonmaken dat je de afbeelding er niet af haalt. Volgens mij is dit een glasnegatief. De negatiefafbeelding is op dit glasplaatje afgedrukt en dus de enige afbeelding die bestaat.
Durf hem inderdaad nog niet schoon te maken. Weet ook niet welke inkt of verf er op mag. Ik vermoed inkt omdat het met verf gelijk dicht loopt maar ben nog niet veel wijzer geworden. Eerst maar de juiste zoekterm vinden.