Hier staat eigenlijk alles. Maar je hebt er in principe recht op. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverlof
Het valt onder calamiteitenverlof/kort verzuim verlof. Dat is volledig doorbetaald itt kortdurend zorgverlof.
Volgens mij is dit alleen bij onverwachte situaties. In het geval van een gepland ziekenhuisbezoek wordt het gewoon zorgverlof.
Je kunt dit het beste met je leidinggevende overleggen. Ik heb ook eens een aantal ziekenhuis bezoeken gehad met zoon ivm een traject. Dit valt gewoon niet altijd te plannen op je vrije dagen ivm aanwezigheid en planning van artsen.. Als het kon, probeerde ik het wel altijd zo vroeg mogelijk te plannen (of eind van de dag). Hier heb ik gewoon doorbetaald 'verlof' voor gekregen.
Ik heb ern vraagje over mijn wasmachine. Het is een Bosch. 1 van de programma's heet Eco 40-60. In de handleiding staat daarover: Bij dit programma wordt de wastemperatuur automatisch aangepast op basis van de waslading, om een optimale energie-efficiëntie te bereiken met de best mogelijke wasresultaten. De wastemperatuur kan niet worden gewijzigd. Ik begrijp daaruit dat ik dus niet zelf de temperatuur kan kiezen en het dus ook zo kan zijn dat de machine kiest voor 60 graden. En ik dat dus niet kan regelen. Of begrijp ik het nu verkeerd? Want dat lijkt me heel onpraktisch. Ik kies liever gewoon zelf anders gaat er straks iets op 60 wat er helemaal niet tegen kan.
Gewoon een 60 was er in doen en dan kijken of je die op 40 kan zetten. Volgens mij is de 40 en 60 de maximale temperatuur van het programma. Dus als hij het met 30 kan, zal hij 30 pakken ipv 40, maar niet 50 pakken als je 40 ingesteld hebt.
Je kunt hem niet zelf instellen, dat vind ik het gekke juist. De machine bepaald het blijkbaar zelf. Maar op basis waarvan dan? Dat snap ik niet. Vuilheid? Soort stof?
Die eco 40-60 is niet de graden waarop die wast. --‐---------------‐----------------- Waar zit de eco-knop? Op wasmachines van na maart 2021 is het eco-programma te herkennen aan de naam ‘eco 40-60’ . Dit programma is geschikt voor al het wasgoed dat je volgens het kledingetiket op 40 of 60 graden mag wassen. De aanduiding ’40-60’ betekent niet dat het water zoveel graden wordt. Het programma is júíst ook geschikt voor kleren die je niet heter dan 40 graden mag wassen: het water wordt namelijk niet heter dan 40 graden. Wasgoed voor 40 én voor 60 graden kan je met het eco 40-60 programma dus bij elkaar in de machine doen. Dat maakt het makkelijker om de wasmachine goed te vullen. En dat is energiezuiniger dan heel veel kleine wasjes draaien. Op wasmachines van voor maart 2021 zit ook een eco-programma, maar dat heet meestal geen 'eco 40-60'. Deze machines hebben vaker een eco-programma bij iedere temperatuur instelling (dus een apart 40 graden eco-programma en een apart 60 graden eco-programma). De eco-stand herken je vaak aan een pijltje dat bij het programma staat afgebeeld.
Jaaaaaa ik kan.ook weer slapen vannacht. Wat een stomme stand eigenlijk Ik heb altijd de wasmachine vol en jij al helemaal
Hier ook. Gebruik hem dus weinig want hij doet er gelijk uur langer over. En na herberekenen gerust nog meer oftewel, die stand is alleen leuk voor snachts
Jij wist het dus ook niet? Hij is net nieuw, dus heb me er nog even in moeten verdiepen wat er eigenlijk allemaal precies voor programma's op zitten. Het is overigens de enige stand, naast de gewone katoenwas, waar de trommel vol mag. Toen ik daar jaren geleden achter kwam voelde ik me flink genept hoor. Koop je een 8/9 kilo machine, mag er bij veel programma's lang geen 8/9 kilo in En ja ik heb idd veel was, daarom toch maar weer een tweede aangeschaft. Wat een heerlijkheid zeg!!
Aha daarom dus eco maar hoeveel minuten doet hij er over dan? Wij zijn ook vol 3 wasjes per week. Grote trommel haha
Ik heb hem nog niet gebruikt. Ik wilde eerst zeker weten dat hij niet door zou vliegen naar 60 graden en alles gekrompen uit de machine zou komen
ik heb er eerder 3 per dag. En nee dat is echt niet 3x 9 kilo, want veel programma's kunnen geen 9 kilo aan. Bij mijn gewone katoenprogramma staat bij de start 3:36 uur en de eco 40-60 staat 3:53 uur. Maar dat kan dus nog aangepast worden blijkbaar.
Hier doet de eco 40-60 stand er 2.53 uur over. Vind ik ook wel lang hoor, maar bespaard wel water en stroom
Haha ja man gooit de eerste was aan. Onderspul en handdoeken etc. Die gaat langer als de rest. Broeken en truien gaan op 1 uur en alle bedden goed ook. Extra was gaat ook wel erg makkelijk zo even een jas werk kleding of dekbed. Heerlijk gewoon.