https://www.ellouisacooking.nl/2015/01/chocoladecake.html?m=1 Ik maak meestal deze. (Wel zonder cacao, want als ik chocoladecake maak dan gebruik ik weer een ander recept.)
Allemaal gelijke delen. Bloem ( bakpoeder) Eieren Boter ( zacht) Suiker Snufje zout Vanille suiker of wat citroen rasp.
Als kind kreeg ik bij de tandarts altijd een, enorm ranzige, fluoride behandeling. Ik weet niet zeker of het daaraan ligt, maar mijn broers en ik hebben nog nooit gaatjes gehad. Ik vroeg de vorige keer aan onze tandarts of dit nog steeds gedaan wordt. Maar blijkbaar is het alleen bij probleemgevallen nog protocol. Ik zou toch liever hebben dat mijn kinderen deze behandeling ook krijgen uit preventief oogpunt. Weet iemand hoe dit zit? Is er een reden dat dit niet meer gedaan wordt? En als ik het zelf betaal zou het dan wel kunnen? Ik zal het uiteraard tijdens de volgende controle bespreken, maar ben benieuwd of iemand hier kennis van dit onderwerp heeft.
Het kan wel maar dan kwasten ze t er gewoon op. Althans dat doen ze bij mn dochter. Het is niet meer dat je met zo'n kartonnen gebitje in een mislukte chemische aarbeiensmaak zit te happen met een kwijlbakkie erbij en mega kramp in je kaken. Bij dochter laat ik t gewoon periodiek doen, maar die heeft geen best gebit zijn we al achter. Die heeft kaaskiesjes in t melkgebit, is zelfs al 2x gevuld (zelfde plek overigens vulling sprong er uit). Is met poetsen ook bijna niet tegen te houden dus preventief laten we die fluorbehandeling doen. Zouden eerst een seal laten zetten op die bewuste kies maar mn vader was toen terminaal en de dag dat de afspraak was ging hij de ademstops in. Dat werd m dus ff niet, eenmaal op de rit weer was t helaas al een gaatje.
Bij mijn tandarts doen ze dat nog gewoon. En ze hebben allerlei smaakjes waar de kinderen zelf uit mogen kiezen.
Bij onze tandarts krijgen kinderen nog gewoon elke keer een fluoridebehandeling hoor. Ook met een kwastje aangebracht zoals Vero0504 ook noemt. Waarna ze een kwartiertje niks mogen eten of drinken. Ze kunnen kiezen uit verschillende smaakjes ook nog. Gelukkig niet meer met die vreselijke bitjes waarvan je kramp in je kaken kreeg en ging zitten kwijlen.
Wat gek dat ze het bij meerdere tandartsen wel standaard doen! Of eigenlijk andersom gek dat het bij ons niet is. Dan ga ik er toch op aandringen de volgende keer. Ik dacht dat het wellicht nieuwe inzichten zijn waaruit blijkt dat het bij een normaal gebit niks toevoegt. Wel fijn om te lezen dat het niet meer die ranzige "aardbeiensmaak" is met een bitje en kwijlbakje Ik zat vroeger standaard te kokhalzen.
Hier ook met kwastje maar dat is alweer lang geleden. We moeten er deze maand nog naar toe.zal ook eens vragen hoe dat zit. Vroeger inderdaad kokhalzen. Een kleine mond waar bitjes niet al te best in paste.
Hier is het ook nog gewoon wel, heerlijk met een bitje en kwijlbekertje dat gezicht van mijn zoon elke keer
Bij ons doen ze gewoon zo'n bitje, maar wel pas als er volwassenen tanden zijn. De middelste heeft volgens mij laatst voor het eerst gehad.
Vroeger moest ik ervan kokhalzen. Mijn moeder stond altijd te zuchten bij de tandarts. Mijn zus daarentegen kon er prima tegen.
Hier krijgt mijn zoontje ook al sinds zijn 7e 2x per jaar een fluor behandeling. Ik zou zeker navraag doen.
Wormpjes bij kinderen.. Ik word er gek van Onze jongste wordt steeds huilend wakker van de jeuk bij zijn billen.. Iemand nog de tip? Behalve goede hygiëne en die pilletjes We hebben allemaal gisteren 1 pilletje genomen. Is dat echt voldoende?
Na 2 weken ofzo weer een pil toch? En vaseline smeren, dan kunnen de wormpjes minder goed bewegen en jeukt het dus minder. Verder doe je er weinig aan, wordt beter als ze ouder worden
Mijn kerstpakket kwam vorig jaar I d'r vorm van een bol.com bon van 45 euro. Wat zouden jullie ervan kopen? Ik ben gewoon benieuwd.
Harde broodjes van de bakker hoe kun je die bewaren? Opeens eten de kinderen niet thuis dus we hebben veel te veel. Zou dit in de vriezer kunnen? Ik las ergens op google wel, maar kan dit echt? Ik heb ze ook weleens voor de volgende dag bewaard maar dan krijg ik ze nooit meer lekker, altijd hard en taai..