Oh dat loskloppen van het slijm Ik ben daarvoor als kind ook wel bij de fysio geweest, die klopte het dan los. En ik moest ademhalingsoefeningen doen: Mij helemaal uitrekken met mijn armen in de lucht en ondertussen diep inademen. En dan terwijl ik uitademde helemaal in elkaar buigen. Dan voelde ik het slijm pruttelen. Ik heb pas bruistabletten gebruikt om slijm los te krijgen: Fluimucil 600mg. Ik had wel slijm maar niet extreem veel. Ik heb 6 dagen achter elkaar 1 tablet genomen. Of het echt geholpen heeft weet ik niet, maar ik ben wel van het meeste slijm af.
Gezien het top weer vandaag; Heeft iemand het ultieme koekjes recept, zo een om figuurtjes uit uit te steken die in de oven niet uitlopen?
Deze ooit van hier gekopieerd misschien herkent iemand haar recept Recept die ik gebruik (speciaal voor koekjes uitsteken, blijven mooi in vorm) en zijn super lekker: Vanillekoekjes: 250g boter op kamertemp 150g poedersuiker (of witte basterdsuiker) 2tl vanille extract 1 ei 450g bloem halve tl zout Boter, suiker en extract mixen tot een romig mengsel, daarna ei er goed door mixen. Dan bloem en zout er bij en mixen tot een egaal deeg. Een 'pizzabodem' van het deeg maken, luchtdicht in folie verpakken en 2 uur in de koelkast. Daarna uitrollen, uitsteken en 20 min op 160 graden in de oven. chocoladekoekjes: 250g boter 180g suiker (poedersuiker of donkere basterd) 50g cacao 1 zakje vanillesuiker 1 ei 400g bloem halve tl zout. Zelfde als bij de vanille, maar dan de vanillesuiker en cacao ook direct door het botermengsel doen. Je kunt het ei evt vervangen door 50ml volle mel k. zelf nooit geprobeerd.
Loskloppen bij de fysio. Je kunt ook proberen eerst 5x diep in te ademen en dan 1 keer een soort huh geluid te maken (o dat is wel raar omschreven ). Dan komt er ook wat slijm los. Sterkte ermee, kan erg vervelend zijn.
Thanks, inmiddels al gebakken, was nog een uitdaging want ik had de bloem er al in het begin bij gegooid maar deze sla ik even op voor volgende week!
Geen poging meer gedaan hoor dit was de taart, een variant op de standaard unicorn taart die ze al 2 jaar eerder ook wou/had, ze heeft hem zelf versierd met snoepjes enzo Bekijk bijlage 743546
@Adje of anderen. Ik zit hier met een halve fles prosecco en ik drink niet. Ik heb een paar gerechten nodig (liefst avondeten) waar ik het in kan gebruiken. Zo zonde! Mag ook taart of cake zijn, als de alcohol maar weg is. Géén stoofpeertjes
Zonder alcohol, oeh dat is lastiger… Ik zou er zelf een sabayon van maken met vers fruit Maar misschien is deze meer geschikt dan: https://njam.tv/recepten/prosecco-cake En dan geen prosecco in de botercreme doen natuurlijk.
Ik vind het recept van Teunie fijn. Deze: https://eenvoudigleven.blogspot.com/2015/02/bijbloggen-en-koekjes-bakken.html?m=1
Bestaan er ook van die vitamine gummy’s voor kinderen waar geen aardbeien in zitten? Die dus niet rood zijn?
Ik had vorige week bij de Lidl speculaas gekocht, maar deze is echt niet te eten. Ligt het aan dit pak, aan mij, of zijn deze speculaasjes echt niet lekker? Ze hebben weinig smaak en zijn ook niet heel knapperig. Het gaat om de bakkersspeculaas, de oranje/rode verpakking.
Nee die zijn gewoon een stuk minder lekker ik koop ze bij de Jumbo, de 'echte', veeeel lekkerder en volgens mij ook goedkoper.
Holland&Barrett heeft oranje, sinaasappelsmaak, maar best duur Kruidvat is een mix, je kan niet 1 kind de rode geven en de ander de geel/oranje?
Ik heb van heel veel merken/winkels al eens speculaasjes gekocht en dat was altijd goed, dus dacht, daar kan niets mis mee zijn. Heb ik me daar mooi op verkeken