Wat naar... bij kinderen zijn galstenen of nierstenen niet zo waarschijnlijk. De meest voorkomende oorzaken van buikpijn zijn urineweginfecties (maar meer bij meisjes) of obstipatie. Eerder werd al een invaginatie genoemd, dat kan aanvalsgewijze buikpijn geven als twee stukken darm in elkaar schuiven. Lastige is dat een echo dan vaak alleen zinvol is op het moment van klachten. Ik zou eigenlijk aankomende week een afspraak met de huisarts maken en het even bespreken.
Het lijkt mij dat je zo’n schaal ook kan huren. Ik heb even terug gezocht, toen mijn zoontje bijna 2 was hadden we ook een bakfiets gehuurd bij de camping, hij zat prima in de gordels, maar hij is wel best lang. (En we hebben thuis ook een bakfiets, dus hij weet dat hij netjes moet blijven zitten)
Babyschaal wel, peuter zitje staat niet op de website van ze. Maar een mailtje gestuurd. Wij hebben geen bakfiets (nog) en zijn maar een weekje op vakantie dus dan huren we zo'n ding (met huif) en allicht is t wat en misschien ook niet.
Hier is de eco stand zuiniger met water. Jammer dat de 30 graden katoen er niet bij staat. Het meeste gaat hier op de eco, rest op 30 katoen en soms iets op fijne was.
Ik heb zelf het prikkelbaardarmsydroom, maar duurt bij jou een aanval ook 24 uur? Want zo lang kan de buikpijn bij mijn zoon duren. Ik vergelijk zijn buikpijn ook telkens met weeën dan lijkt het 10 minuten goed te gaan en dan begint de ellende weer en dat dus 24 uur achter elkaar. Het moet echt verschrikkelijk voor hem zijn. Als hij pijn heeft mag ik niet aan hem zitten, soms probeer ik iets warms op zijn buik te leggen maar dan slaat hij het direct weg. Hij gaat ook vaak op handen en knieën zitten of gaat met zijn handen ergens tegenaan leunen. Ja hij heeft bewegingsdrang. Hij heeft 3 weken geleden ook bloed gepoept, niet gepoept maar het spoot er echt uit, volgens de hap hoefde ik niet langs te komen. Wat doen ze aan invaginatie?
Ja t kon heel heftig zijn, maar dan ook nog pieken. Gelukkig uitzonderlijk dan wel. Maar ik zou met hem maar verder gaan zoeken als ik t zo lees. Dit klinkt niet echt als pds
@Ysabella ik weet dat ik ook enorme bewegingsdrang had toen ik galstenen had. Ging echt door de grond van de pijn. Maar ook toen ik een nierbekkenontsteking had. Geen idee of kinderen last kunnen hebben van galstenen of nierstenen. Wat rot voor hem
Wanneer krijgen jullie de uitslag van het onderzoek? Ik hoop ook dat ze een echo gaan maken. Kinderen kunnen volgeens mij alles hebben al zal het wellicht minder waarschijnlijk zijn. Heeft hij ook koorts?
Dat hangt denk ik van de ernst af, hoe vaak heeft hij die klachten? Misschien een idee om zo'n episode te filmen? Dan ziet de huisarts hoe veel pijn hij heeft. Vreemd dat de HAP je niet langs laat komen bij een kind die bloed poept / verliest. Hier een stukje over invaginatie, maar het kan natuurlijk net zo goed iets totaal anders zijn dus ik zou het diagnose stellen aan de huisarts laten maar dan heb je idee.... Kinderen met invaginatie hebben plotseling optredende ernstige krampende pijn met ontroostbaar huilen en optrekken van de benen. Deze pijn-episodes treden meestal op om de 15 tot 20 minuten en worden na verloop van tijd steeds ernstiger. Er kan sprake zijn van braken en bij een groot deel van de kinderen (tot 70%) zit er bloed en slijm bij de ontlasting, waardoor die eruit kan zien als een soort donkerrode jam. Invaginaties kunnen 'op en af' optreden en inderdaad kan een invaginatie 'gemist' worden (dus dat je hem niet ziet) als er niet tijdens een buikpijn-aanval wordt gekeken. Daarom is bij dat laatste een echo tijdens de klachten belangrijk...
Ja ze huilde en kreunde van de pijn, zelfs in haar slaap ... Bij haar was het wel in combinatie met obstipatie... Ze dachten eerst aan blindedarmontsteking en blaasontsteking maar toen daar niets uitkwam werden doorgestuurd naar spoed ... Daar hebben ze bloed geprikt en echo genomen, ontstekingswaarden waren torenhoog, ze was aan het uitdrogen en op de echo zagen ze toen die invaginatie, ze is toen een kleine week opgenomen geweest, vloeistof gekregen, iets voor de obstipatie en regelmatig een echo en het heeft zich van zelf een opgelost, anders hadden ze moeten opereren, maar meestal lost het zich vanzelf op.... Maar al 1,5 maand? Wij hebben er nog geen week mee rond gelopen en zijn toen 2 x bij de hap geweest (zaterdag en zondag) en 1 x bij de kinderarts op maandag en op dinsdag werden we doorgestuurd toen de uitslag van de urine binnen was ... Ik zou echt aan de bel trekken...
Heeft iemand weleens een honingtaart gemaakt? Toevallig een recept? En niet met allemaal noten en granen.
Ik dacht dat het over een 15-jarige ging. Wellicht niet de beste keuze voor kinderboekenweek. Maar om iemand dan maar te gaan bedreigen...
Nee die bedreigingen gaan te ver. Maar ik vind t niet erg dat ze op zoek gaan naar een andere dichter.
Onze zoon had laatst in het weekend mega veel pijn. Was aan het gillen van de pijn. Kon niks meer, best zorgelijk voor een kind dat normaal druk is. Er was een verdenking van een blindedarmontsteking maar uiteindelijk was het een lymfeklier ontsteking in de buikholte. Paar weken later weer veel pijn en daar kwam niks uit. Als je twijfelt over de huisarts zou ik zelf altijd kijken op de site thuis arts. Ik kan me niet voorstellen dat als je kind bloed verliest je niet moet komen. Hopelijk gaat dat niet nog een keer gebeuren maar anders zou ik savonds bellen of in het weekend naar de spoedeisende hulp. Dan prikken ze gelijk bloed. Wij moesten ook urine inleveren. Echt vreselijk voor jullie knul.
Volgens mij heb ik hem gevonden! Het zou dan staan in de toetjes bijbel. Hier is het recept: https://rutgerbakt.nl/gebak-recepten/recept-tartelettes-met-karamel-en-chocolade/
Ik ga donderdag voor de eerste keer naar de acupuncturist, en ik vind het best spannend! Wie gaat er ook wel eens, en mag ik vragen voor welke klachten? Of gewoon om te ontspannen? En helpt het? Gewoon benieuwd naar ervaringen