Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

  1. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    990
    1.714
    93
    Vrouw
    Ja, had toen gepind en op de doos staat als het goed is ook gewoon de artikelnummer en het prijs op.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.982
    8.786
    113
    Met een schoenendoos zou ik het nog wel doen maar zonder doos en zonder bonnetje niet.
     
  3. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    Ik vraag me dit al een tijdje af, maar wil er geen topic voor openen..
    Hoe vaak geeft jullie kind over? Ik heb het dan over een kind van bijna 8, geen baby. Mijn dochter geeft bijna wekelijks wel een keer over. Dit speelt al een aantal maanden. Geen koorts of verhoging, ze voelt het altijd ook aankomen. Ze geeft aan dat ze buikpijn heeft, spuugt 4 of 5 keer en daarna is ze wat moe maar is de buikpijn direct over. Ik vind dit vaak en zou graag willen weten hoe het komt, man vindt het niet het onderzoeken waard. Ben benieuwd hoe jullie hierover denken
     
  4. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.583
    6.275
    113
    Ik vind dat veel en zou zeker even de dokter bellen. Mijn kinderen geven vrijwel nooit over. Een enkele keer als ze niet lekker zijn, maar dat komt maar heel weinig voor gelukkig. Waarom wil je man het niet laten onderzoeken dan?
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    2x per jaar denk, maximaal? Kan me de laatste keer niet herinneren vsn de oudste 3.

    Is het geen allergie of intolerantie? "Gewoon zomaar" wekelijks spugen vind ik echt heel veel, dat us niet door een x teveel snoepen bijvoorbeeld
     
  6. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    Dank je voor de reacties. Het is overigens niet dat mijn man er tegen is, als ik het zou willen dan zou hij het zeker niet tegenhouden. Het is meer dat ze er niet echt ziek van is en hij denkt dat een dokter daar niet echt iets mee kan. Dus "niet willen" heb ik verkeerd omschreven, meer de gedachte dat het zo vaag is dat het geen nut heeft om te gaan. We zijn daarnaast allebei opgegroeid in een gezin waarbij naar de dokter gaan echt uitgesteld werd tot het niet anders kon, omdat je niemand tot last wil zijn. Dat nemen we misschien iets teveel mee. Jullie antwoorden geven dat laatste zetje om toch de huisarts te bellen.
     
    TotalBella en Mamafiets vinden dit leuk.
  7. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Ik ben met de nog best nieuwe schoenen naar de schoenmaker gegaan en heb zelf de zool laten maken. De winkel was verder weg en voor € 7,50 waren ze de zelfde middag weer gemaakt dicht bij huis. In ons geval waren dochter haar schoenen al wel beschadigd op de neus en zagen er niet meer als nieuw uit. :oops:
     
  8. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    mijn zoon deed dit ook wekelijks tot opgegeven moment om de dag die bleek Glutenallergie te hebben. Zou toch even bloedonderzoek voor aanvragen.
     
    Keiblij vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Die van mij zelden. Ze zijn 13 en 8. En ik denk dat ik na de 'mondje terug' tijdperken ongeveer 4 keer een overgevend kind heb gehad. En dan waren ze gewoon echt ziek.

    Ik zou hiermee wel naar de huisarts gaan. Wekelijks buikpijn en overgeven klinkt niet gezond.
     
    Keiblij vindt dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind het ook wel heel vaak. Hier een dochter van 7,5 die misschien 3x in dr leven heeft overgegeven. Zou zeker de huisarts bellen.
     
    Keiblij vindt dit leuk.
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mee terug gaan idd. Ik ben zelf helemaal niet snel van teruggaan, maar ik had voor dochter een jas gekocht, en na 7 weken was de rits kapot. Was geen enorm dure jas verder (40 euro), maar toch de gok gewaagd. Geen bon meer. Ik moest wel naar het filiaal waar ik de jas vandaan had (in onze stad zit er ook één maar daar konden ze er dus niks mee), daar kon ik exact de tijd benoemen en dag dat ik hem gepind had. Ik kreeg direct mijn geld teruggestort. Zonder gedoe, want ook zij vonden dat dit niet kon, dat een rits zo snel kapot was.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  12. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw

    Mijn dochter kon op die leeftijd ook makkelijk opgeven maar niet zo frequent en had weinig tot geen klachten. Bij haar was het meer als haar maag leeg was (snelle verbranding), dat ze gal spuugt. Maar dat lees ik in je verhaal niet terug. Ik zou ook even naar de HA gaan.
     
    Keiblij vindt dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.982
    8.786
    113
    Ik zou naar de huisarts gaan. Voor het zelfde is het een tolerantie en door wat aanpassingen te voorkomen.

    Het is ook slecht voor de tanden. Erg vervelend ook voor haar. Onze zoon is 8 en geeft alleen zo veel over als hij echt ziek is.
     
    Keiblij vindt dit leuk.
  14. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    Bedankt voor al jullie antwoorden. Afspraak bij de huisarts staat!
     
    Spectre, Rizzoli, TotalBella en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Hou je mij/ons op de hoogte.
    Hier een dochter van 6, bijna 7 die ook vaak overgeeft. Niet wekelijks maar toch maandelijks. We hebben ook altijd een bakje bij haar in bed. Ze voelt het ook meestal aankomen.

    Het is ons laatste keer opgevallen dat het vaak is als ze lasagne eet dus dat laten we nu even weg...
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Onze M is een goede eter en lust bijna alles. Dat wil ik graag nog even zo houden (heel veel problemen gehad met mini O en nog steeds..). Ik merk dat hij alleen nog steeds erg veel moeite heeft met structuur. Hij is half dec 16 mnd. Vaak eet hij wel en vindt ie het lekker. Maar moet daarna toch spugen vanwege de structuur. Iemand tips? Hij heeft het vooral met aardappel.
     
  17. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.529
    113
    Welk structuur vind hij fijn.
    Misschien kun je daar wat mee of andere aardappelen.
    Of heeft hij het bij alle aardappelen.
    Zo ja dan zou zelf even minderen.
    En meer groente doen
     
  18. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    Zal ik zeker doen! Vanwege sint drukte is de afspraak pas volgende week, maar zodra ik iets te melden heb, laat ik het weten. Vervelend dat het ook bij jullie zo vaak raak is
     
    juf1987 vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja alle. Dat doe ik al. Maar wat het ook is. Hij moet er enorm van spugen. Terwijl hij het oprecht lekker vindt (dat denk ik tenminste, want hij doet z’n mondje wagenwijd open)
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit heeft mini O lange tijd gehad. Bijna altijd was er tomaat in het spel..
     
    juf1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina