Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.189
    113
    Vrouw
    Een hema taart die je voor zaterdag besteld wordt ook pas zaterdagochtend geleverd bij die hema. Mits koel bewaard is het geen enkel probleem om die pas maandag te eten.

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.968
    33.644
    113
    Werkt er hier iemand bij Kruidvat?
    Ik wil iets vragen over een product :)

3. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik verkoop kleinschalig zelfgemaakte kleding en ik werk zonder KVK. Een KVK inschrijving heb je pas nodig als je groter gaat worden. Ik geef mijn inkomsten in de belastingaangifte op onder "inkomsten overige". Daar onder dat kopje mag je in de invoervelden ook gewoon je kosten afschrijven die je voor je werk maakt. Van wat ik op de site van KVK vond, ga je je pas inschrijven als je een verwachte minimale omzet van € 10.000,- euro per jaar hebt. En met 1x per maand kom je daar niet aan en dan kom je ook niet aan je uren om door de belastingdienst als ondernemer gezien te worden.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Ik heb maïskoejes gemaakt met bloem en ei, alleen ben ik uitgeschoten met de bloem. Ik heb ze aan allebei de kanten zeker 3/4 min gebakken. Zou toch oké moeten zijn?

5. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.616
    3.960
    113
    Vrouw
    Gezocht, tips voor de dag tot 5 dagen me time
    In mei moet man met het werk mee op kamp (leefgroep), en ik zou het wel leuk vinden om dan ook eens iets voor mezelf te doen. Eerst dacht ik een paar dagen naar de zee vb maar denk dat ik me dan misschien snel ga vervelen als het weer dan tegenzit. De cliché ideeën zoals sauna enz zijn ook een optie maar ik zoek dus iets origineels waar ik zelf nog niet aan gedacht had.
    Het mag ook niet teveel energie kosten want die heb ik niet. Dus vb wandelen of fietsen valt af. En geld ook niet teveel liefst, heb ik ook niet in overschot haha
    Dus iemand nog leuke originele ideeën (in omgeving Belgisch Limburg zou ideaal zijn), of leuke huisjes ergens in the Middle of nowhere. Of een leuke workshop, Bootrondvaart, treintocht,...

Ik verveel me nu al supervaak als man werken is omdat ik zelf niet zo veel kan/beperkingen heb. dus dat wordt nog wat zo 5 dagen alleen. Weet niet meer hoe ik dat deed als single :roflmao:

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.990
    15.030
    113
    • Studieboeken in (persoonlijke voorkeur niet ieders hobby)
    • Nieuwe hobby uitzoeken
    • Home spa day
    • Fotoboeken maken (evt foto's met GIMP bewerken, is een gratis tool maar kan enorm veel)

artie vindt dit leuk.
  7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.968
    33.644
    113
    Ik ‘mag’ vrijdag niet thuis zijn maar ben wel vrij.
    Het zit zo: C is die dag vrij en in tegenstelling tot mijzelf, is hij nooit alleen thuis. Ik heb dat wel, al dan vrij of niet. Ik werk tegenwoordig 3/4e van de week thuis dus altijd lekker rustig om me heen.
    Nu wil hij zo’n dag en ik snap hem helemaal. No problem. Kindjes naar school en de BSO; hij tot etenstijd thuis.
    Maar nu komt het: ik had die dag ook al vrij gepland en was dat vergeten. Ik wil niet toch gaan werken want eerlijk gezegd ben ik alweer over m’n grens heen aan het gaan dus naar kantoor gaan is geen optie.
    Wat zal ik vrijdag gaan doen? Hebben jullie leuke ideeën? Iets ontspannends lijkt me wel wat. Winkelen geen zin in en ik moet echt van 10 tot 5 kunnen vullen.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.990
    15.030
    113
    Iemand met een lactosehoek enig idee?

R op normale verse melk, diarree en aantal keer spugen

R op Dreumes 4 melk (12+mnd) en staat te jodelen in zn bed.

Hoe dan?!?

In beiden zit gewoon lactose (vroeger had hij extra care vanwege darmkrampen) en naar mijn weten is t gehalte lactose in melk niet veel anders dan in een dreumes verpakking (die staat op 6,2-6,9)

Enige wisseling is de melk geweest. Nu kan t toevalligerwijs ook een buikgriepje zijn die toevallig net met de wissel zn intrede deed.

Om dat uit te sluiten zetten we m voorlopig even terug op 4 en kijken wat t doet. Dan gaan over een tijdje poging 2 in naar reguliere melk. Werkt dat weer tegen dan ga ik een kinderarts opzoeken en eens met een dietiste kletsen. Dan wordt t wel erg puzzelen, zijn ze vast beter in dan ik.

9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Wil je iets alleen doen en anders even rondhoren of er geen vriendin ook vrij is en samen iets plannen?
    Is jouw vrije dag verplaatsen ook geen idee?

Als ik nu denk aan een dag vrij, kinderloos zou ik liefst van al heerlijk bankhangen, dus ik zou dan denk ik bv naar mijn ouders hun thuis gaan, die op vrijdag niet thuis zijn... :roflmao:

Spectre en Iertje81 vinden dit leuk.
  10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.968
    33.644
    113
    Die vrije dag blijft staan dus die kan ik ook verplaatsen naar een week later maar ik ben er zo aan toe. Ik neig heel erg naar alleen iets doen. Maar ja wat dan?

11. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Sauna, massage, ergens lekker gaan lunchen, ...
    Als ik me goed herinner lees jij graag... In zo'n wellnesscentra die ze in Vlaanderen hebben dus waarschijnlijk ook bij jullie heb je ook heerlijke relaxruimtes...

Cinema?

Wat zou je gedaan hebben als man niet thuis was? Als daarop je antwoord is lekker lezen dan zou ik iets zoeken waar dit ook kan :thumup:

Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.047
    1.677
    113
    Vrouw
    Ik zou heerlijk gaan wandelen op de hei of in de Soesterduinen ofzo, fijn in de zon. Kopje koffie in een cafe met een boek erbij!

Iertje81 vindt dit leuk.
  13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Sauna en dan een massage en gezichtsbehandeling erbij boeken.
    Of gaan floaten in combi met een massage

Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.831
    18.973
    113
    Vrouw
    Ontbijten
    Wandelen en eventueel een beetje shoppen
    Koffietje gaan drinken en wat eten + wat blijven zitten waar je heerlijk in een boek kan lezen.
    Filmpje meepikken

Hop naar huis.

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.411
    10.340
    113

Naar de sauna met een boek, daarna rustig lunchen.

Ik hou van kringloop shoppen dat zou ik doen. Daarna lunchen. ( daarna zou ik naar andere kringloopwinkels gaan):oops:

Naar zee lijkt me ook heerlijk.

Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Ik zou gaan werken en een andere keer vrij nemen.. als je verplicht moet gaan zoeken naar iets leuks doen dan zou het voor mij al klaar zijn :oops:
    Of met man overleggen of hij een dagje samen naar de sauna wil en dan de volgende dag de kids een ochtendje mee nemen zodat hij alsnog lekker alleen thuis is.

Sado, Neuzeke en Iertje81 vinden dit leuk.
  17. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    @Iertje81 mits je ervan houdt: ik zou naar de sauna gaan. Heerlijk, boek/tijdschrift mee, uitgebreid lunchen, misschien een massage.

Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.155
    14.901
    113
    Vrouw
    Ik zou me echt vreselijk eenzaam voelen als ik 'verplicht' zo in mijn eentje een dag zou moeten zien te vermaken:oops:

Alleen lunchen? Oh echt niet hoor. Zou me gewoon voelen zitten dan:roflmao:
    Ik kan me thuis prima alleen vermaken, maar buiten de deur? Graag samen met iemand, maar niet alleen.

Spectre, owly en Luna86 vinden dit leuk.
  19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Precies dit :)
    Eventueel museum bezoeken.
    Hier kan je in de bieb trouwens ook heerlijk zitten om te lezen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.831
    18.973
    113
    Vrouw
    Ik zou er niet echt over moeten nadenken wat ik zou doen :D

Sowieso richting Gent trekken en daar gewoon een rustige dag beleven.
    Bootje varen of zoals jij zegt een museum bezoeken of van die snuister winkeltjes .

Splitijsje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina