Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Toevallig kreeg mijn moeder daar ook reclame van en die had het uitgezocht, de kleding is vergelijkbaar met Shein enzo, de reviews zijn erg slecht en retourneren is een ramp. Zou het dus niet proberen :p

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Is er een doktersassistente aanwezig die ik prive een bericht mag sturen?

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ga je gang, maar ik weet niet alles hoor!

Mim89 vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als het haast heeft, ik ga wel zo slapen :roflmao: kun je beter iemand andrs zoeken.

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Heb je net een pb gestuurd

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zag het, al gereageerd!

Mim89 vindt dit leuk.
  7. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.073
    113
    Wij hebben zo'n standaard speelmat van de Ikea, met wegen erop. De bovenkant is zacht als vloerbedekking en de onderkant is rubber-achtig. Op het label staat dat 'ie in de wasmachine mag. Heeft iemand hier dat wel eens geprobeerd? Overleeft een normale wasmachine dat?

8. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    deze niet specifiek maar ik gooi de deurmat die in de bijkeuken ligt wel altijd in wasmachine. Onderkant ook rubber en boven tapijt. Bij de vorige ook gedaan, maandelijks en dat voor ongeveer 3 jaar. Toen kwamen er door het wassen toch wel gaten in

Eruanna vindt dit leuk.
  9. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    ja ik gooi zo’n wegenmat in de wasmachine. Hij komt er dan wel minder goed uit hij verliest de stevigheid zeg maar. Maar met mijn opvangkinderen was het echt nodig.

Eruanna vindt dit leuk.
  10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Hoeveel rollen kaftpapier heb je nodig in de brugklas? Hoeveel boeken kan je kaften met 1 rol? Pfft ik weet het niet meer hoor...

Zoon gaat naar de brugklas verrijkt vwo met 2 extra vakken (drama en filosofie), en alle lessen uit boeken/in schriften ipv laptop...
    Moet zo langzamerhand eens schoolspullen gaan kopen maar geen flauw idee hoeveel :roflmao:

11. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Heb je niet al een boeken lijst? Dochter had 3 rollen gekocht maar had aan een halve wel genoeg geloof ik. Ze had maar een paar echte boeken, de rest was meteen een werkboek. Maar zij zit op de mavo, dus minder vakken en andere boeken natuurlijk.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Volgens mij had ik 6 rollen gekocht en van 2 rollen een stuk over. Maar nu ik er langer over nadenk.. ik denk dat ik veel minder gebruikt heb want ik heb wat terug gebracht..
    Ook had ik van die stoffen hoesjes maar die konden wij maar bij 2 boeken gebruiken.

13. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Nee, nog geen lijst. Afgelopen week heeft zoon de introductie met zijn nieuwe klas gehad en we kregen wel een brugklasgids mee met wat handige tips maar geen officiële lijsten.
    Boeken komen uit een eigen boekenfonds van school, we hoeven dus niks zelf te regelen.
    Binnenkort worden we nog uitgenodigd voor een ouderavond dus ik zal het dan ook wel vragen. Hopelijk is dat op korte termijn.

Zat al te rekenen hoeveel lijntjesschriften, hoeveel ruitjesschriften etc. En moet je schriften kopen of a4 blokken, wat is handiger? Hij krijgt straks 12 vakken + gym...

14. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Die mogen niet van school, zouden te dun zijn en geen bescherming bieden.

Zoon wil graag Donald Duck kaftpapier (zag hij bij de Hema) dus dan moet ik er waarschijnlijk nog vlot bij zijn ook voordat het hier in het dorp uitverkocht is :p
    Zou het niet te kinderachtig zijn trouwens?

15. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dochter kreeg een lijst met benodigdheden. En wat handig is merkt hij snel genoeg. Ook dit is weer afhankelijk van hoeveel werkboeken hij krijgt.

Nummer4 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

nee hoor niets kinderachtige aan! Alleen is mijn tip van die stoffen stretch kaften kopen. Kun je elk jaar hergebruiken en de boeken blijven er echt mooier van. Ik heb zelf de ervaring dat die papieren kaften op den duur op de hoekjes en randen toch gaan scheuren. Die stoffen dingen stretchen zo dat ze op elk formaat boek / werkboek passen. Mijn zoon had ze van oneill (beetje jeugdsentiment voor mij) maar het had hem een worst geweest als ze paars met gele stippen waren. Achteraf heeft hij amper een boek in zijn handen gehad dus daar kan zijn desinteresse ook vandaan zijn gekomen :p:oops::roflmao:

citroenrasp en Luna86 vinden dit leuk.
  17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik heb het even aan mijn zoon 13 gevraagd en hij zegt dat alle jongens effen kaftpapier hadden afgelopen jaar.
    Ik vind het persoonlijk helemaal niet kinderachtig en als hij er zelf helemaal happy mee is dan is het goed toch? En anders een deel van de boeken met effen kaftpapier en een deel met Donald duck?

Nummer4 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

helaas zijn die kaften dus verboden op zijn school...

19. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Deel camouflage en deel duck zal het wel worden haha... Hij houdt van druk, net als in zijn hoofd :p

Zxcvb, toch3, GossipGirlxoxo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oh meen je niet, met welke reden is dat? Ik vond ze mega handig. wel jammer voor de kids nu dat ze de v&d schoolcampus nooit zullen ervaren! Dan hadden ze wel anders gepiept dan effen kaftpapier! :roflmao:

Mim89 en Fruity90 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina