omdat ze dunner zijn en de boeken sneller beschadigen daardoor. stevig kaftpapier + plakband op de rug en hoeken was het advies.
Oudste had afgelopen jaar wel 1 boek die gekaft moest worden daarvoor koop ik nu dus niks. Effen donkerblauw is ook in 2havo prima Voor dochter zal het wel meer zijn, die school werkt veel minder digitaal. Zal het van de week eens aan de buurvrouw vragen, haar dochter heeft nu net eerste jaar klaar op die school
Anders 1 rol en rest neutrale(r)? Wat kinderachtig wordt gevonden is ook groepsbepaald. En hoe gevoelig is hij ervoor?
Ik denk dat in een klas met allemaal meer/hoogbegaafde leerlingen de emotionele ontwikkeling wellicht bij meerderen iets achter is gebleven op de cognitieve. Zo wel bij zoon in ieder geval, al begint het puberen nu wel flink. Ik maak me er niet zo druk om. Hij ook niet denk ik.
Hier zijn de rekbare kaften favoriet. Maar als je met papier wil kaften kom je denk ik een eind met een stuk of 3/4 rollen. (De rest blijft hier dan gewoon liggen voor een later jaar, dan hoeft het vaak toch niet meer speciaal die kleur of print te zijn ) Ik help de jongens wel eens, zeker het eerste jaar en dan doen we altijd ook een kaft van cadeaufolie om de papieren kaft. Is best wel even een lastiger klusje omdat dat zo glijerig is, maar daardoor houdt de papieren kaft het wel een heel jaar uit
Hier maar 2 boeken, waarvan eentje met stoffen kaft gedaan, de ander ging echt niet daarmee, dus die met papier gedaan.
Wij deden vroeger een plakbandje om de hoeken. Dan gaat het langer goed. Hier maar 1 boek van school, rest werkboeken en laptop. Om dat ene boek zit een stoffen kaftje.
Ik haal pas het kaftpapier wanneer ze de boeken hebben, dan is het beter in te schatten. Ook nog geen boeken lijst trouwens dus ik kan ook niets inschatten Maar mijn nichtje zweert bij rekbare kaft hoezen en mijn andere zweert bij papier
Vreemd. Ik ben er ook fan van. En beschermd minstens even goed als papier. En blijft langer heel. Mss eens bij school aankaarten ivm duurzaamheid. Ze gaan jaren mee. Ze zijn alleen minder geschikt voor kleine boeken en boeken met zachte kaft (of je moet er een stuk stevig karton in steken)
Weet iemand hoe snel je eigen risico afgeschreven wordt? Ik heb een paar weken geleden een behandeling gehad in het ziekenhuis waarbij mijn eigen risico op gegaan is. Wanneer wordt zoiets doorgevoerd en afgeschreven?
Dat ligt eraan hoe snel het ziekenhuis is met dit administratief af te handelen. Ze wachten eerst of ze de behandelcode af kunnen sluiten. En bij VGZ krijg ik dan ook een bericht dat er een factuur klaarstaat als ik iets moet betalen.
Ah dan kan het misschien nog wel even duren... Want ik moet nog een vervolgbehandeling eind juli. Maar bij die eerste behandeling is het eigen risico al opgegaan, dus ik had in mn hoofd dat ik meteen volgende week een rekening zou krijgen Maar dat zal nog wel even duren dan. Fijn, want ik had het geld apart gehouden maar er komen nu allemaal andere rekeningen tussendoor, dus dan kan ik mooi dat geld doorsluizen
Ik heb eigenlijk een heel domme vraag. Heb het ook al gevraagd aan de organisatie maar nog geen antwoord gehad en moet namiddag van huis ervoor. Maar wat wordt bedoeld als je bovenkleding of een bovenstuk moet meenemen. Enkel t-shirt? Of ook een broek. Het is voor een fotoshoot die over het algemeen in lingerie (het gaat over de onderbroek) zal zijn. Ik ging dus uit van t-shirt omdat er staat in de mail 1 kleurig bovenstuk en 1 zwart. Maar m'n moeder zei ook broek. Maar ik heb dus geen broek, of toch geen fatsoenlijke (1 jeans heb ik letterlijk) want ik heb echt nooit een broek aan. Dus dan zou ik nog een gekleurde en zwarte broek moeten gaan regelen. Of zou de jurk dan ook tellen als bovenstuk. Wat zouden jullie doen? Maar gewoon mijn halve kleerkast mee dan wil weer niet de enige zijn die de mail verkeerd begrepen heeft, het is al spannend genoeg