Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier ging dat vroeger thuis redelijk goed. Konijn was alleen altijd hitsig en als hij de kans kreeg nam hij de kat in de houtgreep om op hem te rijden. Konijn liep los in de tuin en kat had snel door altijd hoog op een stoel of bankje te gaan liggen.

2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Heb ik ook altijd hoor ;). Zeg altijd tegen man dat ik nog even moet 'afdraaien' voor ik naar bed ga. Ik maak dus ook geen 'late' afspraken als ik de volgende dag moet werken (wekker 5.45), want dat zou een drama worden :roflmao:

Neuzeke, blij83 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Ja zeker herkenbaar. Als ik davonds actief ben dan slaap ik ook moeilijker in..Zelfs als ik savonds nog aan het bellen met een vriendin. Volgens mij heeft mijn brein gewoon even tijd nodig om dan rustig te worden.
    Maar waarom zou je dan een slaappil innnemen? Ik probeer altijd maar gewoon te verdragen dat ik dan even wat minder slaap en probeer dan de dag erna weer wat kalmer te zijn op de avond.

Je wilde toch uberhaupt geen sociale afspraken hebben deze zomer om jezelf wat meer rust te gunnen?
    Misschien was een meiden avond met 12 dan ook gewoon nog een beetje too much?
    Eerlijk gezegd zou ik daar ook een heel druk hoofd van krijgen

NiVa0230, Cornflake, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Klopt dit liep spontaan zo. Ik wist dat ze samen kwamen, zou niet gaan, ging even voor 1 van de groep wat langsbrengen en vervolgens bleef ik toch plakken en had ik het onwijs gezellig.

blij83 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Super fijn toch! Heb je je van te voren niet druk om hoeven maken en heb je toch weer even sociale contacten gehad.

Ik herken het overprikkeld zijn na zo’n afspraak, vooral toen ik niet goed in mijn vel zat. Enorm intensief om goed je aandacht bij de gesprekken te houden en mee te doen.

Accepteren dat je dan minder slaapt is denk ik het beste en misschien kan je vanmiddag nog even een moment pakken om te rusten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Haha nou gelukkig maar.

Sommige dingen duren blijkbaar heel lang.

Spectre vindt dit leuk.
  7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Herkenbaar.
    Even ontladen dus gewoon zitten en niets.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Ik moet dan ook altijd terug aarden. Zo van feestje mn bed in rollen werkt niet. Ksn beter nog glas drinken pakken, beetje doelloos scrollen op mn telefoon of douchen

Cornflake vindt dit leuk.
  9. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Het geeft en kost energie. Ben je thuis in ademhalingstechnieken? Dat kan zoveel rust brengen…

10. GossipGirlxoxo

Een klein beetje, heb de basis ervan ooit tijdens mijn revalidatie traject geleerd maar dat is aardig verwaterd.

11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Als je meer rust wil ervaren in je hoofd en daarmee ook je lichaam zou ik je adviseren om naast de investering van een PT-er ook hierin te investeren. Veel mensen zijn zich totaal niet bewust van hun ademhaling, ademen door hun mond in (oppervlakkig) en ademen onnodig vaak. Het heeft impact op o.a. je bloeddruk en hartslag.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helaas is ze steeds minder gaan eten en meer af gaan vallen. Ze krijg nu pijnstilling en ben aan het dwangvoeren sinds gister, ze valt nu niet meer af en eet heel soms, maar vaak dus ook niet, het gaat echt nog niet goed. Zo gek, het ging goed met haar, ze had alleen die bult. Nadat ze bij de dierenarts is geweest ging het opeens snel slechter.
    Ik wil tot vrijdagochtend afwachten. Maar wat doe ik dan, toch proberen te opereren (zou ze zich toch zo slecht voelen door die bult?) of in laten slapen. Ik neig naar het laatste, maar ben ook bang dat ik dan niet alles heb gedaan om haar nog te redden.
    Help ;) @cosdy

13. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.316
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook altijd. Ik slaap standaard heel slecht na een avond uit.

14. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Dat is inderdaad een dilemma. Mijn ervaring is toch helaas dat als een cavia zelf niet goed meer wil eten, ze het zelf al een soort van hebben opgegeven.
    Realiseer je wel dat er een kans bestaat dat ze sowieso de narcose niet overleeft.
    Het is een lastige beslissing. Mijn dierenarts weigert een beestje in te laten slapen als hij daar niet achter staat. Een dierenarts kan met je meedenken. En inschatten of een operatie zinvol is. En hoe hard het ook is, soms is het ook liefde voor een dier om haar rustig te laten gaan

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Is er toevallig een WhatsApp storing? Mijn berichten komen niet aan?

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Edit, ik lees net op het nieuws dat er inderdaad sprake is van een wereldwijde storing #spruitelf

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.542
    113
    Vrouw
    Ja hoor herkenbaar, heb daar al m'n hele leven last van haha.. ik raak vreselijk snel overprikkeld en heb dan wel even de tijd nodig om tot rust te komen. Ligt er wel een beetje aan wat de setting is. Door de week plan ik het liefst ook niets meer in de avond. Ik ben dan overprikkeld van de dag (met de kinderen/ werk) en moet dan weer even de rust vinden zodat ik goed kan slapen.
    Kan nu ook beter m'n telefoon wegleggen want dat zijn ook allemaal prikkels , maar daar heb ik dan weer niet zo'n last van :p

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze eet met vlagen wel. Dan ziet ze die spuit met dwangvoeding, ik dacht ik pak pak ook even wat komkommer, grist ze die zo uit mijn hand en eet een behoorlijk stuk op. Maar een andere keer als ik haar bij me heb wil ze niets.
    Mijn gevoel zegt dat ze misschien toch best last heeft van die bult. Ik kan eigenlijk geen oorzaak vinden waarom ze slechter is gaan eten, dan die bult. Of het moet de stress zijn van de bult leeghalen bij de dierenarts? Maar dat lijkt me eigenlijk sterk. Dus, ondanks de risico's, is opereren misschien toch een goede optie, ook al is ze wat verzwakt. Ik ga morgen maar even overleggen met de dierenarts.

19. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Sterkte ermee. Ik hoop dat je samen met de dierenarts kan beslissen wat het beste is.

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik heb dus een paar weken geleden een quiche gebakken maar de onderkant was niet zo gaat/gebakken als de zijkanten.
    Wat heb ik nou verkeerd gedaan? Had ik hem eerst ‘blind’ moeten bakken?

Deel Deze Pagina