Kan, maar daar ben ik te lui voor Ik ze het bakblik/ vorm altijd op de plaat ipv het rooster. Maakt echt een verschil. En een laagje paneermeel op de bodem om je het eerste vocht op te slokken
Ik had dus ook altijd last van half gare bladerdeegbodems. Sinds ik de pie bird van Le Creuset gebruik, is dat verleden tijd. Super handig ding!
Gaatjes prikken met een vork in de hele bodem en paneermeel onder de vulling strooien. Dat maakt waarschijnlijk al veel verschil.
Misschien te veel “natte” ingrediënten op de bodem gelegd. Als daar veel vocht uit komt dan wordt de bodem ook niet hard.
Deze is het. Heb m in het zwart. Wel al gekocht in 2014. Gaatjes prikken, paneermeel: het zal allemaal helpen, maar soms nog steeds halfgare bodem, maar niet met deze vogel. Werkt 100% perfect. (Ik ben nu te lui en doe dus niet meer aan paneermeel en/of gaatjes prikken).
We hebben besloten haar in te laten slapen. Ze was er echt slecht aan toe en de dierenarts dacht dat die bult misschien ook iets anders kon zijn, want zo ziek kon ze er anders niet van worden.
Heel herkenbaar, te druk in mijn hoofd. Ik ga dan lezen , dat geeft rust en val ik als een blok in slaap. Kan ook andersom, val direct in dlaap en lig dan halverwege de nacht weer lang wakker. Na 45 /60 min pak ik mijn ereader. Dan val ik sneller in slaap.
In het midden van de taart zetten en via het vogeltje gaat alle stoom/vocht eruit met als gevolg een bodem die gaar is.
Ach, wat triest. Heel veel sterkte. Al heb je waarschijnlijk de beste keuze gemaakt. En 5 jaar is een mooie leeftijd. Onze boy was nog geen 2. Omdat de overgebleven kerel bij ons ook nog maar net 2 is loopt er hier inmiddels een nieuwe pluizenbol rond. En die is echt fanatiek aan het bewijzen dat hij een mannetje is. Onze Frummel wordt nu aan alle kanten "genomen". Hij raakt er lichtelijk gestoord van. Hopelijk krijgt de nieuwe Boef snel in de gaten dat zijn hokgenoot ook een vent is.... als gedraagt die zich nu als een pussy
Dank je wel Wij hebben voor onze achterblijver woensdagavond een date bij de cavia opvang als het klikt gaat ze meteen mee als maatje voor onze B.
Wie heeft de gouden tip? Ik heb sinds kort glazen binnendeuren beneden en wàt ik ook probeer, ik krijg ze maar niet streep- en veegvrij schoon, krankzinnig word ik ervan Ik heb ze geprobeerd schoon te maken met een gewoon sopje en een doekje, met glassex (met een doekje en met een raamtrekker geprobeerd), zelfs met speciale “anti streep” raamdoeken van Optidee, maar niets werkt. Ik heb helemaal geaccepteerd dat ik met 3 jonge kinderen nooit voor langere tijd schone glazen deuren zal kunnen hebben, maar dat ze helemaal nooit brandschoon zijn, weiger ik te accepteren Wat doe ik verkeerd of wat mis ik?