Misschien zit er een vettig laagje op van het sopje dat je gebruikt hebt. Misschien nogmaals proberen met water en 1 mini drupje dreft om te ontvetten en daarna nogmaals met een microvezel doek.
Ik doe het eigenlijk met zo’n doek nooit met sop! Met een licht vochtige doek, en dan met de droogdoek van optidee drogen! Hier werkt het top! En anders je droogdoek even een nachtje in azijn leggen en dan wassen. Schijnt ook te helpen. Is je droogdoek al ‘oud’? Ik had het met m’n droogdoeken van jemako dat ik het niet meer schoon kreeg. Nu weer nieuwe van optidee en het werkt weer top!
M’n Optidee doeken zijn nu een jaar of 6 oud. Geen idee of dat te oud is, maar bijv de spiegels worden wel nog streepvrij schoon. Dus misschien dat de theorie van @GossipGirlxoxo klopt. Ik heb de deuren net weer schoongemaakt met water met een beetje Dreft. Zo op het eerste gezicht lijken ze mooi schoon, maar dat lijken ze wel vaker. Tot de zon erin schijnt Dus ik ben benieuwd of dit nou de oplossing was
Wat zouden jullie doen? Zoon (bijna 10 jaar) vertelt ineens dat met buiten voetballen altijd 1 andere jongen (leeftijd schat hij iets ouder dan hemzelf) zijn fiets pakt als hij hem niet op slot zet, maar ook altijd zijn bel draait en aan de versnellingen draait. Als zoon zegt dat hij hiermee moet stoppen, luistert hij niet. Ik vind echt dat die jongen er af te blijven heeft, los van dat het gedrag vervelend is. Een fiets kost gewoon een paar honderd euro en dit kan nooit goed zijn voor de versnellingen. Het voetbalveld waar dit gebeurt is 5 minuten fietsen van ons huis, wij komen daar eigenlijk verder niet in die wijk en kennen de andere kinderen (en ouders) dus ook niet. Zoon weet alleen zijn voornaam. Ik ben echt geen type van ruzie en vermijd dat altijd liever, dus ik weet echt niet zo goed hoe dit op te lossen. Zeggen dat hij hem mag duwen als dit weer gebeurd? Of dat hij 1 van ons komt halen als hij die jongen daar ziet zodat wij hem eens aanspreken hierop? Ik ben benieuwd hoe andere moeders dit zouden aanpakken...
Ik zou een paar keer meegaan. Gewoon om te observeren hoe het daar gaat bij dat veldje. Je kunt bijv zelf eens door de wijk fietsen en dan daar “toevallig” stoppen. Of ze trakteren op wat drinken en een snoepje. Of iets dergelijks. En als je ziet dat dat jongetje aan de fiets zit dan hem aanspreken. Je zou er ook voor kunnen kiezen dat je zoon naar het veldje loopt. Of de fiets ergens anders parkeert.
Zoon van 6 heeft het telkens over het spel Rainbow Friends en dat hij dat ook wil spelen (heeft hij bij vriendjes gezien). Nu heb ik begrepen dat het van Roblox is? Ik weet niet of dit geschikt is met 6 jaar??
Sopje maken met een klein beetje groene dreft en een heel klein beetje glansspoelmiddel voor de vaatwasser.
Het spel Rainbow Friends ken ik niet, maar in Roblox kun je heel veel spelletjes kiezen. Er zitten ook spelletjes tussen waarbij je wapens kan pakken en daarmee kan schieten. Of een bank kan overvallen door een explosief af te laten gaan. Maar er zijn ook echt wel leuke spelletjes voor kinderen. Dus ik zou dan wel in de gaten houden welke hij speelt.
Oké, ja ik ben er helemaal niet in thuis. Lijkt mij inderdaad verstandig om er dan zelf bij te zijn als er zulke spelletjes in voorkomen.. Ik denk dat we het voorlopig nog maar afhouden en het houden bij mario kart
Wij begonnen met 6 of 7 jaar ook onschuldig met 1 spelletje van Roblox, tot dochter ineens poppetjes van een berg af aan het gooien was voor zo veel mogelijk punten bij zo veel mogelijk schade. Daarna probeerden we afspraken te maken wat wel en niet mocht, met uiteindelijk de consequentie dat Roblox weer van de tablet verdween. Nu met 8 jaar lukt het wel om afspraken te maken, ook omdat de zelfde consequentie nu ook nog geldt en dat nu wel serieus genomen wordt.
Maakt het met de verjaardagskorting bij de Efteling uit hoe oud iemand wordt? Mijn zoontje wordt 4 in augustus en we willen voor zijn 4e verjaardag nog naar de Efteling gaan. Kan ik zijn gegevens opvoeren om de korting te krijgen? Hij is zelf tot zijn 4e verjaardag gratis. Het lijkt mij geen probleem, maar wellicht heeft iemand ervaring.
Hopelijk is iedereen die op vakantie is in het buitenland nog veilig en wel ! Vrienden van ons hun wagen is volledig stuk door de hagel bollen en 2 koppels al hun kampeer spullen stuk .
Erg hè. Zwager en schoonzus zitten ook op een camping in Italië. Camper is een poffertjespan geworden en hun voorruit helemaal gebarsten. Het was echt doodeng vertelden ze.
Eerst voor laten weken in water met een dikke scheut azijn. Of bij sport kleding heb ik een plantenspuit met half water half azijn en dan spuit ik eerst de oksels goed nat. Nachtje laten liggen, gewoon mee wassen, nergens last van.