Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij hebben ze aan een dagbesteding gegeven. De cliënten schrijven teksten op deze tegels of gebruiken ze om te mozaïeken. Misschien is er zoiets bij jullie in de buurt.

Fruity90 vindt dit leuk.
  2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Wat een goed idee! Hier ook nog tegels van de badkamer over, ik ga ook eens kijken in de buurt

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    O wat een leuk idee! Wij hebben ook nog wat tegels over, eens kijken of ik ze ook kan doneren :)

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wil iemand de mijnwerkers in mijn hoofd alsjeblieft vragen om te vertrekken. Naar mij luisteren ze niet, naar paracetamol overigens ook niet....:(

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik had een discussie met een kennisje een paar weken geleden en die vertelde dat je oxycodon zo op internet kon kopen. Ik ben niet gek, ik weet dat het kan, maar was toch nieuwsgierig en ging googelen. Ik stuitte op onderstaande. Gaat het echt zo makkelijk? Je kunt dit toch helemaal niet zo makkelijk in huis krijgen? Hoe gaat dat dan? Wie zit erachter?
    For the record: ik wil het niet kopen. Heb het een poosje gebruikt en ben blij dat ik ervan af ben, ook omdat ik heb gemerkt hoe snel je hieraan gewend raakt.
    Maar zoveel vragen…

upload_2023-8-12_21-3-46.png

upload_2023-8-12_21-4-27.png

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wellicht geïmporteerd uit het buitenland? Hier in Spanje heb ik ooit een dtp vaccinatie gekocht zonder recept van een arts. Dus wellicht kan je in sommige landen ook wel oxycodon kopen zonder recept? En dan natuurlijk mega duur doorverkopen.
    Volgens mij is dat trouwens wel strafbaar.
    En zijn degene die het zo kopen waarschijnlijk zo verslaafd dat ze het niet meer (genoeg) krijgen van hun arts en het dan dus maar op de zwarte markt kopen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Zou die zwarte markt net zo ‘goed’ zijn als dat je het in Nederland van de apotheek krijgt of zit daar ook fout spul tussen?

8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    @Iertje81 gevaar is dat je niet weet wát je binnen krijgt. Als je überhaupt iets krijgt…zie foto’s.

Bijgevoegde bestanden:

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Een vraagje voor de gellak gebruikers onder ons: welke witte gellak dekt nou echt heel goed? Was vandaag zowel bij een PG winkel als bij de de Douglas waar ze Neonail verkopen maar twijfelde teveel dus nog niks gekocht.
    Wil het niet gebruiken voor een French, maar echt om mijn hele nagels mee te lakken :thumup:

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wespen in de muur van het huis. Helemaal bij de rand van het dak. Hadden gelezen dat ze er maar tijdelijk zitten. Volgend jaar weer een nieuwe plek. Blijven ze nu de hele winter zitten?

Kan ik het zo laten of moet je ze verwijderen?

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Tja wat je wilt. Met warm weer kan een nest in de spouwmuur echt heel groot worden. Wil je dat zo dicht bij huis?
    Denk ook aan eventuele buren. Je kunt door dat wespennest flink overlast krijgen in je tuin.

Wij hebben een keer een nest in de spouwmuur gehad, net naast de voordeur. Dat hebben we weg laten halen door een verdelger.
    Was zo gebeurd en kostte toen een paar tientjes.
    Je moet niet zelf gaan rommelen eraan, want als jij bijv de ingangen dichtstopt gaan ze op zoek naar een andere in/uitgang en dat kan ook in je huis zijn. Dat wil je echt niet!:|

12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik zou ze laten verwijderen, maar ik vind wespen dan ook gruwelijk irritant. Er zit ergens in de buurt van ons huis ook een nest en als ze verdwalen vliegen ze nog wel eens door een openstaand raam je huis in.

Ik ben een aantal jaar geleden geprikt en weet nog goed dat dat echt ontzettend pijn deed.

owly vindt dit leuk.
  13. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.010
    1.722
    113
    Vrouw
    Wij vliegen volgende maandag en sinds gisteren is mijn jongste van 2 jaar aan het snotteren. Vooral last van snot en klinkt wat hees en niest vaak. Is het veilig genoeg om te vliegen of toch liever eerst langs de huisarts?

14. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik zou ze zeker laten verwijderen. In ons vakantiehuisje zat een wespennest in de buitenmuur. Er vlogen constant wespen in die hoek, dus we moesten goed opletten en er met een boog omheen lopen.
    Ondanks dat 2 keer gestoken en 1 keer een wesp verstrikt in iemands haren, echt niet fijn!
    We hadden verschillende mensen met wespen allergieën, dus dat maakte het helemaal vervelend en spannend.

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
  16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Dit is dus 100% illegaal en ik zou het ook niet vertrouwen.

Er bestaan wel sites die het wel mogen verkopen. Die kun je hier checken: Home | Online aanbieders medicijnen. Op de site zelf staat dan zo'n logo met groen kruis. Maar ja, altijd checken natuurlijk. Receptgeneesmiddelen mogen ook, maar dan moet de arts het recept doorsturen en moet er een apotheek aan de website verbonden zijn.

Deze sites kunnen helaas bestaan, omdat de websites veelal in het buitenland gehost worden.

Maar je weet dus niet wat je krijgt. Deze geneesmiddelen zitten niet in de legale keten. Je weet daarom niets van de kwaliteit en bovendien steun je de criminaliteit.

Iertje81 vindt dit leuk.
  17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ze zitten helemaal bij het dak. Nog geen bekende met allergische reacties. Je ziet er elke keer een stuk of 5/6 vliegen.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Er vliegen er nu elke keer een stuk of helemaal bovenaan het dak. Ben er tot nu toe 1 tegen gekomen in de tuin.

Het is geen plek waar je snel in de vliegroute zit.

Ik kan ook alleen maar vinden weghalen bij sites die ze verdelgen.

Geen algemene informatie.

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ja klopt, een nest in zijn geheel weghalen kan niet. Ze worden dan idd verdelgd.

Het is nu nog niet zo warm geweest.
    Toen wij hem weg lieten halen zei die man dat we mooi op tijd waren, want het zou daarna flink warm worden. En als het goed warm is dan groeien ze erg hard en snel die nesten.

Als je er geen last van hebt kun je het ook prima aankijken.
    Bij ons kwam die man al snel nadat wij gebeld hadden. Of dat nu nog zou is weet ik niet natuurlijk.

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Bedankt! We houden het in de gaten!

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina