Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Jouw kinderen zijn 4 en bijna 6 toch?
    Ik zou ze gewoon meer meegeven als ze dat willen. 2 is denk ik prima gemiddeld, maar het ene kind eet nu eenmaal meer dan het andere kind.

Toen mijn oudste kinderen op school aten (is al wel ruim 15 jaar geleden) wilde mijn oudste dochter (toen 5/6 jaar) nooit veel brood mee. 1 boterham en een plak ontbijtkoek. Ze was altijd bang dat ze het niet op tijd op kreeg. Op de dagen dat ze wel thuis at schoof ze zo 3/4 boterhammen naar binnen. Dat arme kind moet echt honger gehad hebben op school.
    Als jouw kinderen om meer vragen zou ik dat dus zeker geven.

Neskio vindt dit leuk.
  2. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Klopt ! Bij die van 6 valt het mee maar die van 4 vraagt altijd om eten, die eet thuis ook gerust 6 boterhammen s middags als het zou mogen. Maar thanks dan geef ik er gewoon 1 extra mee :)

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ik geef niks, ze pakken zelf. Alleen sls ik merk dat er te vaak mee terug komt moet het minder van mij
    Nr1 5
    Nr2 4
    Nr3 1
    Nr4 pakte er 4 vanmorgen.

4. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Oke wij moeten om 7:15 de deur uit dus dan heb ik geen tijd om ze het zelf te laten smeren :)
    Maar als ik het moet inschatten op basis van de dagen dat ze thuis eten is 2 inderdaad niet voldoende

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Haha herkenbaar. Onze zoon is 9 en ik ben gestopt om hem om 10 uur alleen fruit te laten eten. Hij is groter dan gemiddeld en blijft door groeien.

Nu krijgt hij een boterham om 10.00 en een rijstwafel.

Om 12 uur een broodje met boterham of alleen brood en dan vaak 3.

Ik wissel wel dingen af, rozijnenbroodje, broodje ,wrap, komkommer, rijstwafel, koekje. Elke dag wel verschillende dingetje. Niet alleen brood.

Neskio vindt dit leuk.
  6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wij geven er 2 mee en ze eten er ook 2 in de ochtend. Soms eten ze er 's middags thuis 3-4 als ze wel thuis eten.

Neskio vindt dit leuk.
  7. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wij vullen de broodtrommel aan met lekker veel snackgroente, en soms wat extra in de vorm van een gekookt ei of een stukje kaas oid. Bijv op de dagen dat ze gym heeft. Dan heeft ze meer dan genoeg aan 2 boterhammen. Anders eet ze er 4 (doet ze thuis ook vaak). Op zich ook prima hoor, maar ze lijkt het heerlijk te vinden om juist die andere dingen erbij te hebben en dan heeft ze ook al een portie groente op.

owly vindt dit leuk.
  8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    zoon groep 8 vorig jaar had 6 mee maar klaagde dat het te weinig was, nu dus 8 mee naar de brugklas.
    dochter groep 6 krijgt 3 boterhammen mee, net als zoon groep 2 (veelvraatje, meestal eet hij het laatste restje onderweg naar huis op).

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier juist t verzoek om niet teveel er in te doen want de trommeltjes moesten leeg en anders was er geen speeltijd meer.

Ik snap die logica niet zo om etenstijd te combineren met speeltijd. Aka schrokken introduceren "want anders heb je minder speeltijd"...Als je nou voor gezonde voeding bent, hoort daar het negatieve aspect van slecht/te weinig kauwen toch ook wel bij.

Overigens geen koelkast beschikbaar dus opties zijn beperkt. Koelelement bij t brood zorgt voor vieze kleffe boterhammen door condens. En als iets goor is, dan is t wel zwetende kaas. (En G is echt een broodeter)

Spectre, citroenrasp en femkes vinden dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Hier gaan er 2 boterhammen mee. Dat is voldoende. Soms krijgt hij een boterham en iets van een krentenbol erbij.. of een gekookt eitje.
    Bij de kleuters was er ook weinig tijd voor het eten ivm spelen, vond ik niet zo geweldig..moet nog eens vragen hoe de juf dat in groep 3 doet.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Kunnen ze vast oefenen voor de middelbare school. Bij mijn zoon is de lunchpauze 10 minuten:eek:

Baileyy vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Hoe lang gaat een koelkast mee?

Onze koelkast is volgens mij bijna 10 jaar.
    We merken nu dat hij niet goed koud meer is. Niet fijn natuurlijk. Het ijs staat op de achterwand, maar toch is het een graad of 8/10. Echt veel te warm dus.
    Ik heb hem al de koudste stand staan.

Wie heeft tips waar we naar kunnen kijken of is er gewoon niks meer aan te doen en zullen we op zoek moeten naar een nieuwe?

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Eigenlijk ook te kort, bij ons was t 20 minuten en 30 minuten. Met pech een wissel tussen locaties dat je over moest fietsen. Maar dan had je ook nog legio tussenuren.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook te kort, maar goed dan zijn ze wel op een leeftijd dat ze zelf (hopelijk) initiatief nemen en tussendoor nog een boterham uit hun trommel pakken.

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nou dat is kort he. Mijn zoon eet opeens nog maar 2 boterhammen. Geen tijd voor meer, geen tijd voor fruit. Tenminste dat zeggen ze. Vind ik toch niet fijn. Op school heeft hij geen trek, maar eenmaal thuis wel..

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen nemen nooit fruit mee naar school(VO). Ze stapelen hun trommel vol brood en zijn weg.
    Ze pakken thuis wel fruit, maar mee naar school vinden ze niks.
    Ze nemen wel meer dan 2 boterhammen mee hoor, want ze hebben gewoon trek.
    En als ze uit school willen eten mag dat van mij gewoon hoor. Mits het niet te kort op de warme maaltijd is, want dan mogen ze alleen iets kleins.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Bij de kleuters kregen ze 15 min om te eten. Sommige aten heel traag en kwamen niet uit met de tijd. Ik hielp toen mee met de overblijf en na 15 min moesten ze naar buiten. Als ze nog een klein stukje hadden mochten ze dat nog opeten.

Hadden ze nog veel gaf ik dat door aan de juf.

Soms hadden ze de pech dat hun ouders het verkeerde op het brood hadden gedaan. Dan lusten ze dat niet. Daar kwam je dan achter. Weet mama en papa dat ook vroeg ik dan?

Ze zeiden dan dat de broertjes dat lusten maar hij niet, foutje. gaf aan dat ze dat door moesten geven anders zitten we daarna weer in deze situatie. Meestal ging dat vlot weer goed. :roflmao:

Over het algemeen was 15 min voldoende.

Nu heeft zoon dat ook of minder afhankelijk of ze van de gym komen. Anders heeft er nog minder. Op gym dagen krijgt hij ook brood om 10 uur. Alvast meer verdeeld.

18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Onze kinderen eten thuis, dat doet iedereen hier, ook middelbare scholen, leraren enz (scholen gaan in de middag even dicht). De kinderen eten dan gewoon een warme maaltijd, vind het eerlijk gezegd best een beetje moeilijk te begrijpen dat er kinderen zijn die iedere dag maar een broodje eten 's middags... En dan hebben ze in de ochtend vaak óók al brood gehad, dus niet bepaald gevarieerd of gezond. Jammer dat ze daar in NL zo weinig aandacht aan besteden vanuit de scholen.

Sado en Baileyy vinden dit leuk.
  19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja mijn zoon neemt ook meer mee, maar heeft geen tijd om het op te eten.
    Thuis mag hij inderdaad ook altijd brood eten of fruit pakken. Doet hij gelukkig ook.
    Hij neemt nu een fruitreep mee ipv appel ofzo. Vindt hij makkelijker eten tijdens het lopen in de pauze. Jammer want ik vind dat toch een stuk minder gezond dan fruit. Maar goed, ik laat het maar. Zo

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja klopt. Nederland is echt zo'n broodland. Ben het wel met je eens. Maarja hier geen tijd voor een warme maaltijd tussen de middag helaas

Deel Deze Pagina