Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben thuis gigantisch veel druiven, heeft iemand nog een idee wat ik er mee kan?
    Op eten, druivensap inmaken en jam maken hebben we al gedaan. Wijn maken heb ik in het verleden ooit gedaan, maar het resultaat was niet te zuipen. :roflmao:
    Maar ik vind het zonde om de druiven door de vogels op te laten eten, dus heeft iemand nog een ander leuk idee?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Geen idee hoor, maar zou de voedselbank dat mogen aannemen? Of oproepje lokale Facebook groep?

Cin85 vindt dit leuk.
  3. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Roosteren in de oven, dan zijn ze heerlijk bij een stukje kaas. Maar dat komt ook weer neer op opeten ;)
    Of je kan er azijn van maken:p

owly vindt dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Goed idee! Op die manier is weer anders dan gewoon druiven eten.
    En azijn had ik nog niet aan gedacht, is ook zeker nog een optie.

Basilicum vindt dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Na de vakantie dan ja:roflmao: 10 dagen moet genoeg zijn.
    (En serieus, wat doen ze van half 11 tot half 1 op vrijdag voor een vakantie voor nuttigs o_O).

School van de oudste gebeld of/hoe ik wat hoor. Is de eerste keer dat ik voor hem vrij vraag. Hij moest briefje inleveren bij receptie maar wist ook niet wat daarna.
    In de computer stond nog niks dus receptioniste heeft een terugbelmelding gemaakt (teamleider die moet beslissen was aan het lesgeven)

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.565
    113
    Vrouw
    Op brood met kaas/brie, of door de gemengde salade (met appel, walnoot, geitenkaas).
    Druiventaart kan ook :)

7. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Je kunt ze invriezen!
    En anders het sap of de jam met een mooi etiketje erop verkopen voor een goed doel?

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Hier niks nuttigs. Vaak iets van spelletjes/handvaardigheid ed. En hier hebben ze sowieso vaak de vrijdag voor een vakantie vrij. Ideaal als je een weekje op vakantie wil.

Hopelijk krijg je snel positief antwoord van de school van de oudste en dan kan de directrice van de basisschool de boom in.
    Ik snap dat er regels zijn en dat je ook wel enigszins moet handhaven anders wordt het ern zootje. Maar echt kom op. Dit is moeilijk doen om het moeilijk doen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar een zeil op een mooie tafel is toch ook niet mooi?
    Je kan de tafel ook regelmatige schuren en weer oliën.
    Wij hebben besloten er niets aan te doen, als we de vlekken te lelijk gaan vinden kunnen we 'm weer schuren.

WWJD en TotalBella vinden dit leuk.
  10. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Je tafel helemaal opschuren en er iets van een beits overheen doen?
    Wij hebben zo’n dikker zeil gehad, maar na verloop van tijd vond ik het er niet meer zo fris uitzien. Kwamen geen gaten in, en kan me ook niet heugen dat wij er toen zoveel voor hebben betaald!

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Mn moeder heeft zo'n mango houten tafel, maar daar ligt dan zo'n dikker tafelzeil op maat op, geloof mm of 3-4.

Die is compleet vlak en transparant, bijna t idee dat er een glasplaat op ligt, die is wel erg mooi. Niet te vergelijken met die dunne dingen in elk geval.

Onze tafel wordt voor alles mishandeld, net als de bank. 6 jaar oud maar ziet er ook niet meer uit. Vervang t pas weer als R een jaar of 6 is, eerder is echt geld weggooien.

Maan14, Zxcvb en Mammavantwee vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Beitsen na oliën kan niet. Dan zal ik de tafel helemaal kaal moeten maken. Alle olie moet weg. Ik denk dat ik dan zo'n dikke laag moet afschuren dat we geen tafelblad meer overhebben.

En qua prijs voor tafelzeil: ik heb op meerdere sites gekeken voor prijzen en echt allemaal zitten ze boven de 30,- per meter. Met een tafel van 270 cm zit je dus echt aan een flink bedrag.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Mee eens, dat is ook niet heel mooi, daarom wil ik eigenlijk een andere oplossing.
    Maar de tafel laten gaan zeg maar durf ik eigenlijk niet aan....

14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Ik zoek een recept voor komkommers in het zuur zoals je ze in Suriname vaak krijgt. En dan zonder pepers in want die vind je hier niet in ons boerendorp..
    Heb een overschot aan komkommers uit de moestuin dus leek me wel lekker om eens te proberen

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Komkommer in zuur — (Smulweb recept) — Jumbo Supermarkten
    Ik deed deze

artie vindt dit leuk.
  16. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Twee weken geleden had vliegtickets gekocht voor mijn ouders voor oktober, maar ik kom net achter dat ik bij mijn vader voor en achternaam omgekeerd heb geschreven en staat zijn achternaam als voornaam en voornaam als achternaam. Cheaptickets kan me niet verser helpen en stuurt me door naar vliegmaatschappij zelf. Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt en weet of er verder geholpen zal worden, koop ik nu nieuwe ticket voor hem of kan hij met deze ticket vliegen?

17. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Zo lang de naam niet goed staat, kan je er niet mee vliegen.
    Ik ken meerdere mensen bij wie dit fout is gegaan; waarbij bijvoorbeeld de doopnamen verkeerd om ingevoerd waren. Dan stond er bijv. Maria Johanna ipv Johanna Maria.
    En mijn partner heeft kortgeleden nog gehad dat hij per ongeluk zijn roepnaam had ingevoerd, toen mocht hij ook niet mee.
    Ik ken meerdere mensen die dit soort foutjes hebben gemaakt, en die hebben allemaal een nieuwe ticket moeten kopen op het vliegveld zelf. En dan tegen een actuele/verhoogde prijs, dus bij mijn partner ging zijn originele ticket prijs 4 keer over de kop.:cry: Duur grapje.

Dus je enige opties zijn:
    - kijken of je ergens (tegen betaling) de naam alsnog kunt aanpassen. Volgens mij heb je bij Ryanair op de website een optie om je gegevens aan te passen, maar dat kost wel wat dacht ik.
    - een nieuwe ticket kopen, want je bent op het vliegveld altijd duurder uit.

18. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik heb dit heel vaak gehad (roepnaam is anders dan doopnaam), en 9 van de 10 keer wordt dit gratis aangepast door de luchtvaartmaatschappij, zeker als het overduidelijk een foutje is. Welke maatschappij gaat het om?

19. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Het gaat om Turkish Airlines, ik heb ze al een mailtje gestuurd gisteren, maar ga vandaag nog bellen.

20. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Oei, dat is balen. Zij zijn zo star als t maar zijn kan in mijn ervaring. En je kunt uitkomen bij het moeten boeken van een nieuw ticket bij hen (sowieso doen als de kosten voor de administratieve wijziging hoger zijn dan een nieuw ticket).

Vergeten vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina