Ik gebruik een recept uit een kookboek (met alleen maar macaron recepten), maar dit recept is bijna hetzelfde en leest wat makkelijker: https://rutgerbakt.nl/friandise-recepten/macarons/zelf-macarons-bakken-stap-voor-stap/ Alleen gebruik ik iets meer eiwit (2x 80 gr ipv 75 gr) en ik gebruik 75 ml water voor de suikersiroop. De rest is hetzelfde.
Ik heb een siliconen bakmat inderdaad maar die bevalt nog niet geweldig. De mat is erg dik waardoor ze niet zo makkelijk gaar worden, ze worden nooit mooi dicht van onderen. Op bakpapier lukt dat wel, maar inderdaad dan krijg ik ook niet altijd gelijke vormen en soms lopen ze wat verder uit dan de bedoeling is. Die bakmat die ik heb heeft een klein opstaand randje waardoor wat beslag soms wordt tegengehouden. Ik gebruik overigens het recept van Lindsay Cotteau voor degene die het net vroeg. Dat is de meest simpele methode, zonder suiker siroop enz maar overweeg om binnenkort ook eens een ander recept te proberen.
Oh die kende ik nog niet, is in principe dezelfde methode, maar zij gebruikt veel meer poedersuiker zie ik. En ze zijn al zo zoet.
Vraag aan de dames die vaker hun muren verven. Van een iets wat donkerdere kleur ( bruin karton achtige) naar licht grijs kan dat zo of geeft dat erg door? Of moet ik dan eerst een primer ofzo aanbrengen. Of is eerst een dun laagje en daarna nog een laag voldoende? Hoe doen jullie dat als je van iets donkerder naar wat lichter wilt gaan
Ik schilder er altijd gewoon overheen. Soms heb je dan een extra laag nodig. Zolang er geen nicotine in de muur zit schilder ik altijd gewoon direct de nieuwe kleur erop.
Wij zijn hier van donkerblauw bijna zwart naar wit gegaan en heb wel.een 2de laag aan moeten brengen, maar perfect gelukt. Meneer van de winkel gaf ook aan als je goede verf hebt moet dit lukken
Thnx @Forumnaam & @flowertje36 bedankt voor jullie reacties, er wordt hier niet gerookt dus dat scheelt dan weer. Ik ga het er gewoon op wagen, zo donker is de kleur niet dat valt nog best mee en anders maar een 2e laag erop als het niet helemaal pakt, ben benieuwd
Alleen met een kleur waar een hoge dosis aan rood in zit wil het nog wel eens problematisch zijn. (vaak zet je er dan eerst grijs over heen) Maar een goede verf komt over kartonbruin wel heen. Was het meer in de roestbruin sfeer zou het allicht wat lastiger worden.
We hebben hier een nestje pimpelmeesjes in t nestkastje. Ik ga zo even meelwormen halen voor pa en moe want die vliegen zich rot de hele dag, gun ze ook een rustdagje. Maar ehm, grasmaaien? Handig of niet? (bedoel voor hun rupsen/wurmen verzamelwoede, kleintjes zijn nog in t huisje)
Als je een recept in de hand hebt. Gewoon op papier bedoel ik dan. Mag je dan naar elke apotheek in je woonplaats om medicatie te halen? Of mag dat alleen bij je eigen apotheek? Waar je ingeschreven bent bedoel ik. Mijn dokter stuurt het altijd digitaal door maar vorige keer ben ik na een week maar eens gaan bellen waar het bleef. Was niet op voorraad bleek. Fijn dat ze dat even eerder zeiden Pas na 2 weken had ik mijn medicijnen. En toen was het nog een ander merk omdat mijn vaste medicijn niet leverbaar was. Het was er ook net op tijd want ik had het laatste pilletje gebruikt die dag. Gelukkig belde ik op tijd voor een herhaling want ik kan geen dag zonder. Om dit te voorkomen wil ik het recept eigenlijk deze keer op papier vragen en naar de apotheek om de hoek gaan. Maar mag dat ook? Uiteraard zal ik eerst mijn eigen apotheek bellen of het er is maar zo niet...
@Iertje81 Kan ik mijn geneesmiddelen bij uw apotheek krijgen als ik bij een andere apotheek vaste klant ben? Op basis van een geldig recept kunt u in iedere apotheek uw geneesmiddelen verkrijgen. U hoeft daarvoor niet bij een apotheek te zijn ingeschreven.
In principe ja, maar de apotheek wordt er meestal niet blij van. Het is voor hun meer administratie en gedoe. Daarnaast hebben ze niet jouw gegevens, dus zullen mogelijk niet zo maar bepaalde gevaarlijkere medicijnen kunnen geven. En als laatste, check of ze een contract met je zorgverzekering hebben. De minimale vergoeding geldt alleen op voorkeurs medicijnen binnen het gvs. Dat kan betekenen dat je bij een niet aangesloten apotheek alles zelf moet betalen.
Ik heb dat (lang grleden) eens gedaan. Na een slapeloze nacht van de kiespijn en een lange pijnlijke (verdoving deed niks meer door mijn stress) wortelkanaalbehandeling) stond ik met mijn briefje voor pijnstillers bij een mij onbekende apotheek. Begonnen ze moeilijk te doen dat ik geen verzekeringpapieren of id bij me had. Mijn reactie was dusdanig fel (IK MOET NU PILLEN!!!) Dat mijn vriend tussenbeide kwam en beloofde later die dag met papieren terug te komen. Maar dat zijn meisje pijn had en naar bed moest. Met pijnstillers. We kregen alles mee En die vriend.... daar ben ik mee getrouwd
Vraag, ik heb een verzoek tot huurverlaging ingediend bij de huurcommissie in april.In december heb ik een verzoek ingediend om de EPV te herzien.De verhuurder gaf in februari aan niets aan de gebreken te doen omdat ik een verzoek ingediend had bij de huurcommissie.Er zijn in december nog monteurs geweest voor de warmtepomp, ze hebben 2 van de 4 zones van de vloerverwarming dichtgedraaid en ze hebben ontdekt dat er een warmwaterleiding van de badkamer opgewarmd word door de vloerverwarming (mag niet,verhoogd legionella risico).Kort na hun bezoek heb ik dit aangegeven en pas in februari kreeg ik te horen dat ze niets doen vanwege de huurcommissie.Ik kan me niet voorstellen dat dit zo is eerlijk gezegd ,moet ik nu maar wachten op herstel tot de huurcommissie een uitspraak gedaan heeft? Ik heb inmiddels de directeur gesproken,helaas zit hij in zijn laatste week en moet ik maar hopen dat zijn opvolger in gesprek wil met me.