Wanneer ga je zelf weerstand opbouwen tegen alle kinderziektes die kindjes van de opvang mee thuisbrengen? Mijn twijfel is ZO groot nu wij allebei weer voor de 3e keer gevloerd zijn binnen een halfjaar. Ik denk eraan om te stoppen met werken zodat we de opvang kunnen stoppen. Iemand ervaring met kindjes op de opvang en zelf vaak ziek zijn? Stopt dat ooit?
Hier kindje dat een jaar naar de opvang gaat en ja ook wij regelmatig ziek door hem. Maar ik zou hem er niet voor thuis houden. Hetgeen hij nu opbouwt qua weerstand is goed voor wanneer hij volgend jaar naar school gaat.
Bij ons was het na een jaar aardig over. Dan heb je alle seizoenen een keer gehad of zo. Maar het eerste jaar heb ik elk buikvirus meegepakt. Tweede jaar al veel minder, inmiddels nauwelijks nog wat. Ik merk wel dat de kinderen bij elke wissel vaker ziek zijn en dat ik dan nog steeds wel eens een verkoudheid meekrijgt, maar niet meer zo erg. Dus van kdv naar school en ook van basisschool naar middelbare school. Maxi werd eigenlijk nooit meer verkouden, maar het afgelopen jaar toch 3 tests moeten doen ivm verkoudheid.
Dat zou top zijn! Kunnen we het aankaarten bij de buren. Ergens anders las ik dat als hij achter de achterste huisgevelgrens staat hij langer mag staan. In dit geval staat hij net een klein stukje achter de voorgevel, precies in het zicht van ons raam. Gemeente was net al gesloten dus kan het niet navragen.
Als hij in zicht staat idd 3 dagen dacht ik, maakt niet uit of het op eigen grond is. Maar dat zal er ook wel aan liggen of er word geklaagd of niet
Haha ja dat sowieso, als handhaving komt is dat pas de eerste dag, of hij er nou al 3 weken staat of niet.
Oef ja, wij zitten nu ook op buikvirus variant 2 geloof ik. Wil niet eens weten hoeveel variaties er zijn..
Max 3 dagen op de openbare weg/parkeerplaats. Op eigen oprit is per gemeente verschillend, dat zul je dus echt in de APV moeten opzoeken of navragen. Als hij zichtbaar is vanaf de openbare weg, zit er vaak wel een maximum periode aan. Maar de ene gemeente hanteert ook dan 3 dagen, de ander een jaar. Dus gemeente bellen!
wat anderen al zeggen- met een jaar heb je het ergste gehad. En stop je nu - dan krijg je het vanzelf als ze 4 zijn en naar school gaan.. je moet er helaas doorheen. Balen als je zelf ook echt álles meepakt.
Ja is dat laatste zo? Immuunsysteem is dan wel iets beter wellicht? Baby’s pakken werkelijk alles mee. Mja wij dus ook.. zelfs mijn man die echt nooit ziek is. Ben echt in dubio.
Midi is alleen naar psz gegaan en die werd ook constant verkouden. En die had al meer meegekregen via oudere broer. Dus ik denk echt dat je het grotendeels dan uitstelt en niet afstelt.
Ik werk al lang in de kinderopvang. Pak zeker 3 tot 4 keer per jaar een goede verkoudheid mee. Lekker de holtes ontstoken enzo. Soms ook een buikvirus ofzo maar nog nooit echt gevloerd geweest in al die tijd. Vorig jaar maart vlak voor lockdown en massaal testen kreeg ik wel koorts en goed grieperig (goh wat zou dat zijn geweest xD). Dus pak zeker een boel mee maar echt ziek ziek niet. Merk wel dat sinds L. naar de opvang gaat mijn man altijd verkouden is als hij dat is etc. Dus misschien heb ik toch meer weerstand opgebouwd inmiddels tegen al die virussen. Dus denk dat het zeker beter word met de tijd!
Klopt hoor! Mn dochter nam alles mee naar huis en mn man bleef overeind (staat in MBO onderwijs) en ik ging om de haverklap gestrekt. Het leek net virus hoarding bij haar en thuis heel lief delen. Heb al eens eerder gezegd, delen is lief maar virusjes hebben een uitsluitingsclausule wat mama betreft. Je houd t niet tegen, hoe jonger ze zijn hoe relaxter het is. Moeten ze er op oudere leeftijd voor het eerst pas doorheen is het veel rotter. (waterpokken bij voorkeur wel na 2 jaar ivm resistentie opbouw). Dochter was zowat chronisch verkouden leek wel, maar je merkte wel duidelijk dat ze gaandeweg ook virussen over ging slaan, die had ze al gehad. Het is alleen een heel vervelende tijd ervoor momenteel, zeker als je zelf ook gestrekt gaat nu.
Dankejwel voor je reactie. Ja verkoudheid tot daar aan toe, maar die buikvirussen vind ik ellendig. Wel vervelend standaard 4 keer per jaar bij jou zo’n holte ontsteking, dat is ook niet niks.
Jazeker! Dochter was echt een orenkindje en vaak hoesten, bijna chronisch verkouden. Buisjes, regelmatige huisartsen of hap bezoekjes. Sinds ze een jaar of 4 is, zelden meer ergens last van. Ikzelf ben bijna nooit ziek, ook niet toen zij veel ziek was.
De gemeente geeft aan dat hij onbeperkt mag staan. Maar dan moet hij niet het uitzicht blokkeren van de buren.. Dat is wel een heel breed antwoord..
Ik heb 4 mei voor de 1e keer spulletjes besteld bij ome Ali Nu zag ik 13-5 dat het verzonden was. Nu keek ik net weer en zie nu dat de zending 24-5 gecancelled is. Dus nu mijn vraag: wat is nu de bedoeling, moet ik nu actie ondernemen of nog afwachten? Oh ja nog iets vaags.. Kreeg dit bericht nog op 6-5. Hello friend Thanks for your purchase.Due to the freight price increase,which you can only need to add $1 for the extra shipping fee,if you don't want, you can cancelled the order,please choose: other reasons.If you choose this reason, the refund will reach your account faster.,anyway pls let know your choise,and here is the extra shipping fee link below: Maar voordat ik die extra dollar evt kon toevoegen was het niet meer beschikbaar. Dus heb het toen maar ter kennisgeving aangenomen..