Het-‘random’-vragen-topic

Discussion in 'De lounge' started by Iertje81, Jul 2, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,143
    1,834
    113
    Geen idee was eergisteren toch?
    C had na 3 dagen al minder medicatie en kon al wel wat zachte dingen eten.

Heb je 2 soorten mede gekregen dan zou het niet meer veel pijn mogen doen.

2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee hij is maandag geholpen.

We hebben pcm en dyclofenac mee gehad maar hij mocht de dyclofenac maar tot woensdag gebruiken.

Pcm krijgt hij dus nog wel (500mg 3x PD)

3. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,143
    1,834
    113
    Dat is wel erg lang.
    Maar hij moet wel gaan drinken..
    Las in je vorige dat hij bijna niets door laat in zijn keeltje.

Ik weet uit ervaring dat het dan heel pijn kan gaan doen.
    Was voor mij nu 11 jaar terug en na de nacht trok het heel erg en deed het echt wel even pijn.
    Juist door drinken blijft de wond week speeksel alleen is dan even net niet voldoende.
    Denk dat zijn wond trekt omdat het een flinke korst is en dus niet week.
    Kun je hem uitleggen dat hij toch lekker moet drinken en koud ook dat verdooft het een beetje en word de wond weer week.
    En zal het beter gaan het is nu wel even door bijten maar als hij op de dag goed drinkt zal hij wel merken dat het minder word.

En anders weer terug en vragen of de dic terug mag voor de door start van goed drinken.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Iemand ervaring met het stomen van wanden? Met een stoomreiniger bedoel ik dan.

Krijg je daar vuil goed mee weg?

https://stomenenzuigen.nl/stoomreiniger-voor-de-muur/

Ik heb hier twee wanden, eentje met grenol en eentje met een soort boerenstuc (ugh, beiden zijn afschuwelijk, niet mijn ding).

Mijn moeder doet t met een plantenspuit (zo'n ding onder druk) met wat bleek, dat gaat wel goed maar ik werk daar ff liever niet mee.

5. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Onze jongste is het tegen overgestelde van de oudste ' die heeft ass en is daar bij dwangmatig in regels' die luisterde dus altijd bleef in onze buurt en nee was nee..

De jongste is nog maar 14 maanden maar een echte durf al, klimt overal op en is het type kind... Ik knipperde met mijn ogen en hij was weg.

Ik kan nu niet met hun samen op pad gaan of hij moet in zijn wandelwagen zitten. Wat natuurlijk ook niet leuk is. Hij loopt al ' heel erg hard'

Vroeger dacht ik als ik mensen met een kindje aan een Armband en soms zelfs tuigje zag. Arm kind.... Maar nu ben ik aan het nadenken of dit niet beter kan doen .. zodat we gewoon op pad kunnen.

Onze oudste heeft naast ass ook dcd en heeft bij veel dingen hulp nodig. Daardoor krijg ik de aandacht ook niet verdeeld.

Iemand hier tips.

6. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,143
    1,834
    113
    Misschien toch een rugzakje tuisje.
    En lopen is kinderwagen vast anders er in.
    En vol houden vinden ze niet leuk maar hier hielp het.

Vero0504 and Sunshine1993 like this.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Hier een oostindisch dove dochter die er tussenuit knijpt nog voor je kan knipperen met je ogen (nu begrijpt ze de regels een beetje beter). Nog angstaanjagender is dat ze geen enkele vorm van vreemdelingenangst heeft en dus klakkeloos met een wildvreemde mee zou lopen.

Bij afstappen van de fiets, moet ze mn fiets beethouden. Uitstappen uit de auto, hand op de tankdop. Wandelen dan een handje of de buggy. Eventueel kan je zo'n wandeltouwtje gebruiken alhoewel ze die ongemerkt los kunnen laten, afleiding zit in een klein hoekje en die ukkies zijn verdraaide geraffineerd.

Toen we naar de efteling gingen en ze net 2.5 was was t net een ongeleid projectiel. Opa en oma lette ook wel op...mjaaaaa geloof is goed, controle is beter bleek al snel. Madam zat al bijna in t water bij dat vissertje in t sprookjesbos

Tuig om, opa beledigd...jammer dan. Ik heb een chicco buggy, die kan tot 25kg en dat is niet voor niks. Op bepaalde plekken gaat die buggy gewoon mee, alhoewel we nu ivm corona dan nagenoeg nergens komen. Ze heeft ook én een SOS ketting (zo'n dogtag) en twee siliconen armbandjes. Zet daar dan wel ICE MOM op en je telefoonnummer en niet de naam van je kind. (polsbandje) Goedgemerkt heeft fijne en zijn echt super snel geleverd. Dogtag van mn dochter (met silencer) staat wel dr hele naam op maar die kletst honderduit dus die naam weet je anders binnen de 30 seconden ook wel.

Vandaag weer even onder de aandacht gebracht, aangezien ze geen vreemdelingenangst heeft bespreken we dat periodiek in de hoop dat t een keer landt. Als ze ons kwijt is moet ze naar iemand met ook kleine kinderen (wandelwagen) of naar de kassa (kent ze ook), zeggen dat ze ons kwijt is en dr bandje laten zien. Dan kan die persoon bellen.

In mijn tijd moest naar de plek waar we voor het laatst bij elkaar waren en daar blijven, wist ik dat niet meer dan moest ik naar waar de auto stond en naar de auto terug. Mobiele telefoons zijn zo gek nog niet.

In Engeland zag ik in Nottingham eigenlijk elk kind tot een jaar of 6 ofzo met een polsbandje met een touwtje er aan. Leek me toen ook zielig maar mn moeder vertelde me lang geleden hoe mn broer was en toen waren die tuigjes er nog niet.

Die pakte er eentje van een kinderstoel en deed er een hondenriem aan...nouuuuuuu. Mja scheelde weer een zoektocht.

Athina and Sunshine1993 like this.
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    En zo’n rugzakje? Voelt misschien toch anders? Wat ik me hééél goed kan voorstellen :)

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Vanaf een bepaalde leeftijd heb je een uitstrijkje. Is dat niet 30? En moet je dan elk jaar? Ik weet nog dat ik er 2 jaar geleden eentje heb gehad, maar wanneer moet ik weer en krijg ik bericht daarover?

10. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Elke vijf jaar volgens mij.

Edit: bijna goed

U krijgt de eerste uitnodiging in het jaar dat u 30 wordt. Daarna krijgt u een uitnodiging als u 35 en als u 40 jaar bent. Bent u 40 of 50 jaar en heeft u geen HPV? Dan is de kans dat u binnen 10 jaar baarmoederhalskanker krijgt heel klein. U krijgt dan 10 jaar later weer een nieuwe uitnodiging.

Iertje81 likes this.
  11. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Dat geen vreemdelingen angst kan ik van onze oudste die heeft door zijn ass geen filter en praat daar door over echt alles tegen wild vreemden. En dat het niet normaal is of goed komt niet binnen bij hem. Mede daar door moet ik hem dus ook contenu in de gaten houden.

L is een ongeleid projectiel. Mijn ouders hebben een vijver en hier kan hij niet meer achter, meneer klimt over de rand heen om zo alsnog in het water te kunnen. En dan echt binnen 1x knipperen. Mijn vader gaat dit nu veranderen zodat hij er echt niet in kan komen. We hebben dit jaar ook geen zwembad opgezet. Want dan probeert hij hier over te klimmen. Achter in de tuin klim hij via de glijbaan de speeltoren op. Afgelopen weekend voor het eerst zee, rent hij gelijk het water in, wrummel zijn hand los en ziet totaal geen angst. Doe nu het polsen truckje dat mijn moeder vroeger bij mij deed als ik geen hand wilde geven. Maar ben zo bang dat als er wat gebeurd 'ik heb hartritmestoornissen en een ICD' hij op zo een moment de benen neemt.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Dan zou ik in elk geval voor een polsbandje gaan. Als jij op de grond komt zit die ook nog om JOUW pols, die hoef je niet actief vast te houden zeg maar.

Mocht je een UK store zoeken, ik ken wel mothercare, mogelijk dat die zoiets hebben. Ze moeten er toch ergens aan komen.

Ik vond t een lastige leeftijd met zo'n projectiel, zeker als ze ineens beginnen met plannen en een "probleem" ineens met hulpmiddelen te lijf gaan en verdraaide vindingrijk blijken.

Met een laars de lichtschakelaar omhalen was dan nog onschuldig. De deurhaak daarentegen was problematischer...hup stoel erbij, haak er af en de deur is open (die ging dus maar op slot). Idem voor traphekjes, waar ze toen de trap nog een leuk speelterrein vond...was een iets minder geslaagde bewustwording. Hier met karton en tiewraps de grepen afgeschermd, overhands pakken kon ze toen nog niet namelijk.

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Kan iemand hier een achtergrond van een foto vervagen?

14. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Photoroom is een app waarin dat kan

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Kun jij het niet voor me doen :roflmao:

16. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Haha dat kan maar die app is heel makkelijk hoor xD

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Iemand was hier met een niet betegelde wc maar met een soort verf en coating...zoeeeek zoek zoek zoek.

Ik heb naast de keuken nog een stukje muur waar ook van dat fantastische boeren stuc zit. Met een prullenbak en twee katten die kennelijk nogal kauwdebiel zijn wordt dat elke keer smoezelig. De latex die er op zit zou makkelijk te reinigen zijn, maar je blijft gewoon vlekken zien en ik irriteer me er mateloos aan. Betegelen of een kunststofplaat zie ik niet zitten maar een verf plus evt coating moet me lukken (al of niet in kleur). Mja welke is ECHT goed te reinigen?

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik was het niet, denk ik, maar wij krijgen in het toilet, badkamers en achterwand keuken senso wallcovering: https://www.sensovloeren.nl/wanden-badkamer/
    Maar goed, zijn ze nu aan het aanbrengen en we wonen er nog niet, het zou echter heel goed schoon te houden zijn.
    Is denk ik niet wat je zoekt, want nogal duur voor een klein stukje muur….

Vero0504 likes this.
  19. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,812
    2,501
    113
    Female
    Hoe werkt het precies? Ik vind het lastig op de site.

20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Heeft er iemand hier een verzekering bij VGZ? De hoogste misschien? Of verstand daarvan? Mag ik die een pb sturen?

Share This Page