Het-‘random’-vragen-topic

Discussion in 'De lounge' started by Iertje81, Jul 2, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    Hier een softshell, regenjas of borgvest.
    Jongste heeft wel al een (dunne) trui aan, hij zit direct aan een (vaak open) raam in de klas..

11131618 likes this.
  2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,625
    113
    Vanavond kijken we de op één na laatste aflevering van seizoen 2. Vind het echt heel erg spannend alhoewel het onderwerp van dit seizoen tenenkrommend is.

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,442
    21,830
    113
    Dat lijkt me best apart hè, als je ergens woont waar het altijd warm is... Heb je gewoon geen jas, geen dekens of verwarming etc. Mijn schoonzus woonde jarenlang ook ergens waar het ook altijd warm/heet was en toen ze weer hier kwam wonen was dat echt ontzettend wennen, vooral voor haar kinderen die niet eens winter kenden.
    Hier wordt het weliswaar ontzettend heet in de zomer en is de lente en herfst gewoon te vergelijken met Nederlandse zomer maar de winter is dus echt wel koud (soms dan, afgelopen winter was het vaak boven de 20 graden). Het lijkt mij echt gek om alleen warmte (of alleen kou) te kennen! Mis jij dat eigenlijk niet, die 4 seizoenen?

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ja het is best gek af en toe maar als ik denk aan het weer van nu in NL mis ik het echt niet. Ik mis wel de geur van lente en herfst.
    Ik heb heel lang gemist om onder een dekbed te slapen.
    Soms mis ik het om gewoon om met eem dekentje op de bank te hangen.
    Maar verder niet. Ik houd namelijk echt niet van kou!
    Lijkt mij best gek voor die kinderen idd. Opeens kou etc.
    Jullie hebben echt een aangename winter gehad dus!!

Gister was het jeans dag op school en ik realiseerde dat ze niet eens een jeans hebben! Mocht namelijk geen korte broek zijn (want christelijke school en alles moet degelijk tot op of onder de knie zijn!)

citroenrasp likes this.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,442
    21,830
    113
    Herkenbaar, ik houd ook niet zo van kou :D Maar sinds kort slaap ik met een zomerdekbed en draag ik lange mouwen thuis, dat vind ik al best wennen na al die hitte van de afgelopen tijd. Niet eens een week geleden hadden we nog de AC aan nota bene! 20 graden overdag klinkt wel warm voor de winter, maar voel je eigenlijk alleen buitenshuis wat van. Helaas zijn de huizen hier niet zo goed geïsoleerd tegen de kou. Maar afgelopen winter was echt een heel zachte winter vergeleken met de winters daarvoor, zelfs de verwarming hebben we toen ook niet dagelijks aan gehad.

Hier mogen ze inderdaad ook niet van die korte kleding dragen op school. :)

Lola1982 and GossipGirlxoxo like this.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Bij droog weer nog een spijkerjasje en bij nat weer een regenjasje. Geen winterjas nog voorlopig.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Geloof graag dat het wennen is. Maar ook wel lekker even wat verkoeling. Dat de huizen niet goed geisoleerd zijn is ook wel een ding. Hebben jullie dan wel gewoom centrale verwarming?

Dragen ze bij jullie ook uniformen? Hier normaal gesproken wel. Alleen met speciale gelegenheden mogen ze eigen klding en dan met strikte voorschriften.

citroenrasp likes this.
  8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Jullie mogen niet meedoen :mad:

:pgrapje uiteraard, maar ben echt jaloers aangezien het hier weer echt herfstweer is :(

Vero0504, citroenrasp and Lola1982 like this.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,442
    21,830
    113
    Centrale verwarming bestaat wel maar is erg duur, en voor die 2/3 maanden per jaar heb ik daar het geld niet voor over. :oops: We hebben wel een gaskachel, een beetje zoiets als wat je soms nog in (oude) huurhuizen in Nederland ziet. Als die aanstaat is dat op zich genoeg voor het hele huis. Sommige mensen die geen gasaansluiting hebben gebruiken een gaskachel die op een gasfles werkt.

Ze dragen hier op school een tablier scolaire zoals ze dat noemen, een soort wijde blouse/tuniek die je over je gewone kleding draagt. Wat voor broek of rok ze eronder dragen mogen ze zelf weten (zolang het maar tot de knie is en niet korter). En ze moeten schoenen dragen, slippers mogen niet. Leraren dragen ook een soort van uniform, in het wit, lijkt een beetje op een doktersjas. :roflmao:
    H kreeg pas te horen dat ze met gym een gele trui aan moest voortaan. Geen idee waarom want vorig jaar hadden ze niet zulke regels.

GossipGirlxoxo likes this.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,442
    21,830
    113
    Het begint er hier anders ook op te lijken. Het was maar 23 graden vandaag :cry: Klinkt niet erg koud maar dat was het voor mijn gevoel wel. Lijkt wel alsof het met de dag een paar graden kouder wordt! Een week geleden precies was het nog 38 graden.

Lola1982 likes this.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Naar welk gebied moet ik daarvoor verhuizen? Dan verander ik mn pensioenfonds nog ff. (schurfthekel aan kou)

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Nee snap ik zou dan ook geen CV aanleggen idd. En als een gaskachel werkt. Waarom niet idd.

Hier mogen ze ook geen slippers. Alleen zwarte schoenen met witte of blauwe sokken.
    Voor gym hebben zij ook uniformen. Dit geldt voor basis en middelbaaronderwijs.

Mijn jongste 2 dragen wat op de foto staat en mijn oudste heeft een blouse en lange broek. Op de middelbare heb je keuze uit broek/kortebroek/rok.

Is wel heel offtopic. Sorry allemaal!

citroenrasp likes this.
  13. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Snap ik dat t koud voelt, is een groot verschil met 38graden.

citroenrasp likes this.
  14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    Ik wil graag kaasstengels maken, normaal maken we ze van bladerdeeg maar zou ze eigenlijk ook eens met een soort brooddeeg willen maken.
    Zoals je ze ook koopt bij de bakker e.d.

Heeft iemand daar toevallig een recept van?

15. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,818
    9,322
    113
    Gelderland
    tussenjas! Net iets dikker dan een zomerjasje. Ik had in de ochtend alweer een sjaal om op de fiets :p

16. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,350
    10,310
    113
    Een vest of shoft shell jas. Afhankelijk hoe droog het blijft.

17. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

Apr 14, 2019
    1,902
    2,692
    113
    Weet iemand hoe het met barbie (Samantha) is?

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Euh kind wat wit ziet, licht snotterig, hondsmoe en klaagt over pijn in arm, kuit, knie en koud etc en tegen alle "normale gedragingen in" nu naast me ligt te snurken op de bank.

Is griep dan een logische denkwijze? (ik heb dan overal pijn in mn lijf, maar dacht dat dat bij kinderen nog niet echt expliciet was, behalve dat alles buikpijn heette ongeacht waar t zeer doet)

Ik ben sinds vorige week dankzij een virusje van dr gezegend met een vastzittende hoest die gelukkig op zn retour lijkt te gaan. Daar heeft zij dan weer geen last van, verder dan een snotneus en wat oppervlakkige kriebel hoest kwam zij niet.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,202
    6,629
    113
    Ik zou het proberen met croissantdeeg. Dat is bladerdeeg met gist, dus het zet uit.

20. S2909

S2909 Fanatiek lid

Nov 14, 2019
    2,299
    3,083
    113
    Female
    Ik weet niet of het optie is, maar zou eens laten testen op cmv. Kans is heeeel klein dat het dat is maar helaas zelf in het begin van de zwangerschap ook gehad. Dacht ook virusje van de peuter overgenomen, zal wel niets zijn. Gyn was toch gealarmeerd en gelukkig test gedaan.

Share This Page