VK was op de hoogte, moest ff echo laten doen toen ik met klachten liep. Vroeg wel wat de kenmerken waren (en een negatieve covid zelftest en mondmaskers just in case) maar zocht er verder niks achter. CMV heb ik al gehad, dat hebben ze in elk geval gecheckt toen ik zwanger was van zoontje maar dat was toen "slapend". Toxcyplasmose is toen ook uitgesloten (was "slapend"). Mijn man heeft compleet nergens last van, dus vermoedelijk verkoudheidsvirus nr. zoveel. Hij staat voor de klas op t MBO en ik ben bureauwerker, pas als t iets "nieuws " is gaat hij voor gaas terwijl ik zowat elke ronde de pineut ben in meer of mindere mate. Schrijf m wel ff op in elk geval, just in case. Wordt toch nauwlettend gemonitored.
Goed dat ze er al op getest hebben de vorige keer en dat je toen al antistoffen had, dat maakt de kans op activatie tijdens de zwangerschap heel klein en als het zo is, immens kleine kans om door te geven. (Bij primaire besmetting is de kans op doorgave 40%, bij heractivatie amper 0,5%) Hier ook een verkoudheid sinds midden september en het duurt gewoon belachelijk lang eer die weg is. Peuter loopt hier ondertussen al lang weer dansend rond terwijl ik nog de longen uit mijn lijf hoestte. Veel beterschap!
Ja die guppies springen al snel weer in de rondte, hopelijk zij ook weer vlot op de been. Normaliter is ze wel ziek maar toch nog vrolijk, nou was t toch wel een hoopie zielug met van die glazige puppy ogen in een heel wit gezichtje...arm schapekoppie (dordtse dus schapenkop )
Onze zoon wilt vegatarier worden/zijn. Sinds zijn 5 de zit hij er echt mee vlees te eten. En nu is hij pas 7 geworden en wilt hij het echt niet meer. Hij vind het vooral zielig voor dieren, en kan eerlijk gezegd hem geen ongelijk geven. Ik hou zelf dus echt van vlees ' sorry' waar door ik wel bewust vlees en vis koop. Maar alsnog is het zielig natuurlijk. Iemand tips dit aan te pakken wat hebben ze nodig als extra voeding stoffen? Hij wilt wel kaas en melk producten eten ' ik heb al gegoogled en geleerd dat dit anders heet als vegatarier' Zelf overigs de keuzen gemaakt dat als de vrieskist leeg is, we zelf ook mee vegetarisch gaan koken.
Onze buren willen een elektrische auto hoorde ik gisteren. We hebben een straat met altijd te kort parkeerplaatsen. Hoe gaat dit met die laadpalen vroeg ik me af? Gaat dat een parkeerplaats in beslag nemen? Daar zijn veel buren dan vast niet zo blij mee. Of gaat het met een kabel vanaf zijn huis? Lijkt me ook wel gevaarlijk over de openbare stoep? Dacht dat dat niet mag? Weet iemand hoe dit zit?
Nou precies, dat bedoel ik. Dat is toch superirritant als medebewoners in de straat? En mogen er dan wel andere autos staan?
We hebben dit bord https://www.informatiebord.nl/p/6002/parkeerborden/parkeerborden-elektrische-auto/verkeersbord-rvv-e08-oplaadpunt-pijlen-be04b/?gclid=CjwKCAjwkvWKBhB4EiwA-GHjFidzYgWOznzDrv_seJNdOSHmEnJxQpzhx7Irlg-xt2Vyam95LXfP2hoCHcEQAvD_BwE Zie nu dat het betekent dat er anderen auto's niet mogen staan.
Maar zo'n bord kan je gewoon bestellen dus zie ik? Dat wordt niet geplaatst door de gemeente ofzo dus? Is er bij jullie dan ook overleg geweest over deze parkeerplaats of kwam die gewoon? Ik vind het maar gek met die oplaadpalen, zo kan er zomaar een parkeerplaats in beslag genomen worden. Wel de oplossing bij een parkeerplaatstekort, neem een elektrische auto en je bent verzekerd van een plekje... Niet zo netjes voor de buren, maar toch..
Nee word via de gemeente gedaan, kost de eigenaar ook best wel wat als ik het goed heb. Er zitten kosten aan een paal verbonden. Er is geen overleg geweest. Dit telt in onze gemeente Aanvragen openbaar oplaadpunt Heeft u een elektrische auto of overweegt u er één aan te schaffen? Maar is er geen laadpaal in de buurt van uw woning of bedrijf? U kunt een laadpaal voor een elektrische auto aanvragen. De voorwaarden hiervoor zijn: U heeft geen mogelijkheid op eigen terrein een laadpunt te realiseren. Uw elektrische of hybride auto heeft een actieradius van ten minste 50 kilometer óf 9kWh accucapaciteit. Binnen 200 meter van uw woonadres is nog geen laadpaal of staat nog geen laadpaal gepland. U bent woonachtig of werkzaam in de gemeente Bergen op Zoom en kunt dat aantonen. Als u aan bovenstaande voorwaarden voldoet kunt u een laadpaal aanvragen. Allego toetst samen met de gemeente of en waar een laadpunt kan worden gerealiseerd. Kijk voor meer informatie op de website van Openbaarladen.nl
Ben ik nu zo keihard? Of zijn kinderen tegenwoordig watjes? Het is herfstweer. En omdat dat in nl een vrij normaal fenomeen is heb niet bezuinigd op een goed regenpak. Gisteren kwam zoon dus thuis met dat pak asn en hij was er tevreden over. Vanmorgen stond hij dus klaar om het regenpak weer aan te trekken. Appje van vriend 1: ik wordt met de auto gebracht. Hij terugappen dat ie jaloers is. Appje van vriend 2: we komen je halen met de auto. Eeeh ok. Herfst is nog maar net begonnen. Ik zal hem niet verbieden mee te rijden. Maar eigenlijk vind ik het onzin. En als er straks van mij verwacht wordt dat ik ook een keer rij dan weet ik niet of ik daar zo happig op ben.
Maxi is ook gewoon zelf gaan fietsen. Hij wil geen regenpak, dus dat is zijn eigen probleem. Hij hoeft ook niet zo heel ver, maar wel een brug over, dus het kost me met de auto in de regen makkelijk een uur van mijn dag als het tegen zit, dat vind ik het niet waard
Ik vond het als kind heerlijk om door de regen te fietsen. En dan wel de terug weg, fietste altijd een stuk van school naar huis, thuis douche droge kleren aan en mijn dag was goed.
Ik ben dan net zo hard hoor, ik begin daar ook niet aan. Kan vaak ook niet want de jongste moet nog naar school gebracht worden. Dat anderen hun kinderen wel brengen vind ik prima, dat mijn kind dan mee mag rijden is heel fijn, maar ik begin er niet aan.
Oef zou even een dietiste dan opzoeken, juist omdat hij nog in de groei is en ook zijn hersenen nog volop in ontwikkeling zijn. Ook voor jullie zelf straks is dat niet onverstandig. Vegetarisch op die leeftijd kan wel, maar bepaalde stoffen zitten wel heel veel in vlees en krijg je uit een vega menu maar moeilijk te pakken.
Ik vind dat dus weinig te maken met hard zijn of niet. Eerder met als ouder tijd en zin hebben . Die van ons is al een paar keer als een verzopen kieken thuis gekomen dat is niet erg maar hij is ook al gebracht of meegereden (niet persé weersgebonden). Een regenpak word hier onthaald met mama doe normaal, dus hij vind het best oké.
middelbare? Nee dan ga ik mijn kinderen echt niet brengen. Oké, makkelijk praten want de middelbare zit hier op 3 min fietsen vandaan Ik ben vroeger nog nooit naar de middelbare gebracht, weer of geen weer. Ik wilde dat ook echt niet hoor. Mijn ouders op school? Nee dat is echt niet stoer en een regenpak hoorde toen ook in dat rijtje..
Wij wonen 2 minuten fietsen van de middelbare vandaan. Dochter gaat meestal lopen als het echt hard regent 's ochtends (en dat is nou ook weer niet heel vaak). Maar vanochtend baalde ze want ze heeft op woensdag om de een of andere reden gym in het andere gebouw (5 minuten fietsen verder), dus ze moest op de fiets. Wel een regenbroek aangedaan. Mijn ouders hadden pas een auto toen ik in 5 atheneum zat, voor die tijd was brengen sowieso geen optie dus. En in die laatste 2 jaar heeft mijn moeder ooit 1x aangeboden om me te brengen en toen had de auto startproblemen en kwam ik dus te laat Ik trok overigens wel altijd een regenpak aan want ik had geen zin om de hele dag nat op school te zitten. Boeide me niet of anderen dat raar vonden.
Hm metdit weer ga ik niet rijden. Mocht het echt stormen + belangrijk iets op school wel mocht het uitkomen met de andere kinderen. Meerijden als het aangeboden wordt, prima, maar ik rij niet "morgen" om die reden