Ik heb dit ook wel eens gehad. De kopende partij kan een betaalvoorstel via marktplaats versturen. Daar moet jij dan mee akkoord gaan inderdaad, en dan betaald diegene dat. Dus geen oplichting. Althans, bij mij is het allemaal goed gegaan. Alhoewel ik ook wel even dacht .. huh. Kijk, als ik bij een advertentie zelf iets wil kopen met een voorstel kan ik dit 'indienen' aan de verkoper.
Die houten treinbanen.. is dat allemaal met elkaar te combineren? Wij hebben ze van Bandits and Angels maar nu zie ik een andere leuke set ter aanvulling van een ander merk. Zou een beetje jammer zijn als het net niet past ofzo..
Iemand een suggestie als cadeautje wanneer een vriendin bevallen is van een eerste kindje nog net onder de 30 weken? (en dus nicu) Vind t een beetje lastig, kleine lijkt t goed te doen voorlopig maar dolenthousiast een luiertaart sturen lijkt me ook niet echt gepast gezien de tijdspanne dat die kleine nog in t ziekenhuis ligt. Zie je thuis elke keer die toren terwijl je kindje in t ziekenhuis ligt, zou er zelf erg verdrietig van worden.
Wat wij heel fijn vonden was eten zodat we nergens over na hoefden te denken en wat ook leuk is, is een couveusedekentje of bijvoorbeeld alvast een eerste setje kleding in maatje 40 of 44. Nog een tipje voor ze: https://stichtingearlybirds.nl/ Maken prachtige foto's van het kindje en bijvoorbeeld de eerste x vasthouden etc. Edit: bij thuiskomst missen couveusekindjes vaak het geluid van de afdeling. Een knuffel met White noise geluid is daarom ook een aanrader!
Iemand tips? Ik heb enorme last van mijn maag en al vanaf vanochtend enorm aan het opboeren. Mijn hele buik voelt opgeblazen en beurs. Het is geen brandend maagzuur maar puur lucht. Heb al gaviscon genomen maar het verlicht niet.
Er zijn van die speciale knuffeltjes voor premature kindjes. Soort intvisachtig beestje die ze goed vast kunnen pakken met de handjes.
Goed dat je daar rekening mee houd! Onze zoon kwam met 34.5 en moest nog blijven. Van mijn man kreeg ik gelijk een foto van onze knul met een lijstje, in het ziekenhuis stond het naast mijn bed en thuis op mijn nachtkastje. Ik zou vragen of je iets voor ze kan doen. We zaten zelf 5 keer per dag in het ziekenhuis. Ik at zeer slecht. Toen as het makkelijk geweest als er af en toe een maaltijd zou staan. Een luisterend oor is altijd goed en prettig. Het is nog al een ervaring. Je kan later altijd nog een cadeau geven.
Wij laten pasta en rijst nooit zo lang staan. We kunnen best wat maken en 2 dagen later de rest opeten maar ook niet langer. Als je kant en klare bakjes koopt zit er altijd iets van toevoegen bij om het langer houdbaar te houden. Eenmaal open zou ik het de volgende dag opeten. Daarna gaat de smaak ook heel hard achteruit.
Die krijgen ze al vanuit t ziekenhuis, had ik idd aan gedacht (wilde ze helpen maken destijds aangezien ik ook kan haken, maar ik en katoengaren zijn vijanden first class)
Aanbod voor hulp en luisterend oor (ja ook de 100.000e keer) staat uit. Zal dr van de week nog een keer vragen of ik wat kan doen. Slowcooker ofzo kan ook altijd geregeld worden. Voor praktische dingen (huishoudelijke hulp/eten koken en bezorgen etc) zitten ze te ver weg. Er is niet een of ander schrijfboekje ala 9 maanden / mijn eerste jaar wat ook geschikt is voor prematuren oid dat iemand weet?
Edit: Heb wat gevonden! https://www.hetgrotekleinebabyboek.nl ook te krijgen via bol.com Ben er nog niet helemaal kapot van, dus nog ff spitten of er nog alternatieven zijn. Edit2: alternatief gevonden!!! https://www.kleinekanjers.nl/shop/kleine-kanjer-babyboek-voor-prematuren/ Daar kan je ook t eerste jaar in kwijt vanaf de uitgerekende datum. Maar heb je op de NICU ook ruimte voldoende plus de alternatieve mijlpalen. Morgen op een fatsoenlijk tijdstip eens vragen aan dr.
Mijn tweeling vond white noise dus juist helemaal niets, dus ik zou daar zelf niet voor kiezen eerlijk gezegd. Zou zelf eerder kiezen dan voor een zacht muziekje. Wat ik heel leuk vond waren de letters van de naam op houten blokjes die op een balkje stonden. Allemaal met een ander kleurtje.