Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.164
    3.044
    113
    Nederland
    Wat lief, dankjewel!
    Ik maak alles zelf. Ik bestel dan het leer en de kleurtjes, die snij/knip ik dan zelf uit met een mal en maak je dan vast met lijm. Niet heel ingewikkeld hoor, wel erg leuk om te doen!

2. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw

Ja hoor dat kan zeker.

brownielover vindt dit leuk.
  3. Vollemaan1

Vollemaan1 Actief lid

29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Ik heb mijn haar geverfd met henna. Nu heb ik uitgroei maar wil niet voor altijd rood blijven. Nu wil ik dus mijn uitgroei wat bijwerken. Zou dit ook kunnen met wenkbrauwverf? Op internet vind ik er niks over.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Oke dankje! Ga straks gelijk naar de Hema!

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Iemand tips voor zo snel mogelijk en goed herstellen na het trekken(lees: eruit bikken) van verstandskiezen? Ik heb al Arnica tabletjes en ik ben het nu aan het koelen. De verdoving werkt nog. Van de kaakchirurg kreeg ik ibuprofen 600mg mee en ik slik zelf al 2x daags 10mg morfine+paracetamol.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Als er een ontsteking bij komt of zat heeeeeel zachtjes spoelen met kamille thee (en niet inslikken!) verder gewoon uitzingen met koelingen en pijnstillers. Ik was er 3 dagen zoet mee. Zat een zware ontsteking onder (en zwanger) dus werd een spoedextractie die niet verdoofd kon worden door de ontsteking...joy joy joy

7. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    :eek::eek:
    Ik voel je pijn:cry:
    Ik heb idd vorige week een abces op mijn tandvlees laten draineren en heb een antibiotica kuur gehad. Ze zag wel dat de ontsteking echt heel fors is geweest, spoelen met chloorhexidine moet ik sowieso maar kamille ga ik ook doen! Dankjewel voor de tip!

3 dagen:cry::cry::cry:

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Die 3 erna waren minder erg dan de 2 ervoor...nog nooit geweten dat een weekend zo lang kon zijn. Alles in je mond/kaak is zo'n kl... pijn.

Kamille spoelen kan een beetje trekkerig gevoel geven naderhand, maar verdoofd en is licht antiseptisch. Heb t hier altijd in huis voor alles wat mond gerelateerd is.

Zuul vindt dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    Pas je een beetje op met die oxycodon? Dat was jij toch die het slikte? Dat spul is na een week al zo verslavend als de pest. Niet meer slikken lijkt wel op afkicken van heroïne :|
    Wat nog zou kunnen helpen is mondwater met alcohol (Listerine).

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.392
    10.333
    113
    Graag gedaan. Ik hou ook enorm van het gefreubel. :D

11. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je tips! Maar ik kom van de 90mg per dag af en ik heb het ontelbaar vaak aan mensen gegeven dus ik weet wat ik neem:D
    De alcohol mondspoeling heb ik idd staan!

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.781
    18.893
    113
    Vrouw
    #2932 Neuzeke, 4 nov 2021
    Laatst bewerkt: 4 nov 2021
    Ik nam gewoon dafalgan.
    Bij de tand die er zonder problemen uitkwam amper wat genomen, bij degene waar een ontsteking zat en gesneden werd een beetje meer maar ook niet extreem veel (die was wel extreem verdoofd want pas na een aantal prikjes voelde ik niets meer).
    Dag 1 mocht ik ook niet koelen of spoelen .
    Spoelen was met dentio b 0,12%.

Heb je zoveel pijn ?
    Als je al zo zware pijnstillers neemt, heb je mss niets extra nodig?

Zuul vindt dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    O, ik bedoelde het ook niet om betweterig te zijn hoor. Het klinkt alsof je weet wat je doet. Ik vond het echt heel naar om er na een paar maanden mee te moeten stoppen en ik heb dat van meerdere mensen gehoord. Voor mij nooit meer! Hoeveel pijn ik ook heb: die pillen mogen me nooit meer gegeven worden :|
    En ik had ‘maar 2x langdurend 10 mg per dag en 2x kortdurend 5 mg per dag.
    Uiteindelijk was het niet alleen meer voor de pijn natuurlijk. Het werd een gewoonte met een wel erg lekker gevoel :$:oops:

14. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    O dat weet ik hoor! Zo kwam het ook niet op mij over! Het is heel naar spul inderdaad, de kans op verslaving is zo groot!
    Ik heb daar gelukkig nog helemaal geen last van gehad, ook niet na 2.5 maand. Ik had helaas al vrij snel 90mg per dag nodig en zodra ik merkte dat ik de kortwerkende niet meer nodig had ben ik zelf in een flink tempo gaan afbouwen. (huisarts was hier flink verbaasd over) Helaas lukt het kwa pijn nog niet om naar 2x5mg te gaan:cry: Wel geprobeerd uiteraard maar dat betekende weer dat ik kortwerkend erbij moest gaan nemen en ik heb liever 2x 10mg langwerkend zonder kortwerkend erbij dan 2x5mg langwerkend met nog 2 a 3 kortwerkende ernaast.

Ik heb overigens ook flink veel tramadol gehad, van mij mogen ze dat spul verbieden. Ik ben daar hondsberoerd van geweest, zo ontzettend ziek en gewoon continu zo'n dronkemansgevoel! Daarna was de oxy echt een verademing!

Wat enorm naar dat jij het ook maanden hebt moeten slikken zeg:eek: Kreeg je hulp met het afbouwen?

15. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.862
    3.616
    113
    Vrouw
    Neehoor de pijn is goed te doen, het is meer dat ik het gewoon goed en snel wil laten genezen. Vorige week zat er nog een abces op mijn tandvlees van bijna 1cm in doorsnede en ik wil niet weer zo'n ontsteking want dat was echt naar:o:

Maar jij mocht de eerste dag niet koelen? Waarom was dat? Dat spoelen snap ik nog maar koelen lijkt mij juist goed om zo snel mogelijk te doen?

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.781
    18.893
    113
    Vrouw
    Volgens degene die mijn tanden weghaalde blijf je er de eerste dag gewoon beter af omdat je al snel te veel gaat prutsen en duwen.
    Dus dafalgan indien nodig en de dag erna spoelen.

De 1ne was niet voldoende gehecht en daardoor duurde het herstel wel wat langer maar eigenlijk het spreken niet waard ook :D.

Had ik het geweten wat het maar inhield, waren ze er al lang uit geweest.
    Khad net iets te veel dramatische verhalen gelezen en zelfs met snijden, ontsteking opruimen, draadjes in de kaak en gat dat open bleef vond ik het meevallen :roflmao:

Zuul vindt dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Als je gaat koelen dan vernauwen de bloedvaten, daardoor gaat de genezing langzamer. Zeker als er rotzooi in zit wat er nog uit moet, moet je dat niet te fanatiek gaan doen.

Koelen kan je beter doen met een dichte situatie (dus in een ontstekingsfase en niet wanneer er net getrokken is).

Ik deed t ook overigens, maar dan zo kort mogelijk om ff de ergste pijnscheuten er uit te werken tot de paracetamol wat ging doen. Maar beter is om t niet te doen, zeker niet onnodig. Hier ging t dan wel iets anders ivm zwangerschap dus afgezien paracetamol was er weinig qua opties...slechte timing wat dat betreft.

(nu ook een aderontsteking bij mn knie waar niks tegen gedaan kan worden behalve uitzingen en allicht paracetamol maar dat kan hier niet tegenop dus laat ik dan maar achterwege. Mijn bingo kaart der kwalen is deze zwangerschap denk ik nu wel vol ofzo). :|

Zuul vindt dit leuk.
  18. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    Wij hebben in december de overdracht van onze woning en je gelooft het niet: gaat afgelopen week onze keuken stuk!! Zijn wij verplicht een nieuwe aan te schaffen? Weet iemand dit?

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.303
    113
    Hoe bedoel je de keuken stuk? 1 apparaat of alles in 1 keer?
    Ik denk dat je verplicht bent het te melden, want anders is het een verborgen gebrek. Heb je het verkocht met een makelaar, want met dit soort vragen zou ik bij onze makelaar informeren (wij hebben ook de overdracht in december).

femkes vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Was het wel echte henna? Daarbij is er namelijk geen sprake van uitgroei. Henna vervaagt heel langzaam tot het niet meer te zien is, een beetje zoals met een kleurspoeling.

Deel Deze Pagina