Het-‘random’-vragen-topic

Discussion in 'De lounge' started by Iertje81, Jul 2, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maan93

Maan93 Niet meer actief

Iemand ervaring met jeugdproffesionals voor extra ondersteuning voor een kind met ass of natuurlijk anderen problematiek rondom ASS/ADHD

Vind het zelf namelijk best wel lastig om hulp in te schakelen. We hadden een instantie, maar zij wilde de situatie waar mijn man in zat als kind uitmelken om zo de grootste vergoeding voor zoon te geven. En dan uit eindelijk niet eens het gene wat wij wilden en school wil als ondersteuning.

Dit voelde voor ons absoluut niet prettig, dat mijn man een jeugdzorg kind was neem hij namelijk niet mee in ons gezin nu, hij heeft een fijn pleeg gezin gehad en hier naar internaat. En weet juist des te meer hoe het 'niet' moet.

Bij ons in huis gaat het namelijk prima en hebben wij geen 'problemen' met zijn ass. Maar voor hem zelf willen we iets als psyco educatie. ' voor ons zelf zou zo iets ook nog passen maar hebben ons beiden heel erg verdiept in ass war rust brengt in ons huis al was dit er ook altijd al wel'.

Vind het eigenlijk dus ook gewoon allemaal heel pittig/heftig klinken.

2. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Ik weet wel wat van de instellingen maar niet alles, wat wil je weten?

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,961
    33,636
    113
    Iemand een tip tegen aften (BOVEN EN ONDER IN MN MOND) :|
    M’n hele mond is dik van buiten en binnen :rolleyes:

Dikke filter eroverheen want vrij vandaag, want geen make-up, want ontzettend slechte huid door stress :oops:
    Dus ook graag tips tegen slechte huid :$

Attached Files:

4. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Staan op Disney+ alle disney-films? Ik overweeg om met mini een prinsessen-marathon te doen in de komende weken, maar heb weinig prinsessenfilms omdat de jongens daar nooit naar keken. Nu kan ik bol.com leegkopen, maar misschien dat Disney+ voor een maand goedkoper is. Maar dan wil ik wel Sneeuwitje, Frozen, Doornroosje, enz, kunnen kijken.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,983
    15,021
    113
    Check even op appelazijn en in de hoek van vitamine c en zink. Doorgaans is t wel een teken van slechte weerstand. (mja stress zeg je al, dat is funest) Sambucol zijn wij erg enthousiast over.

Iertje81 likes this.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,961
    33,636
    113
    Waar haal ik Sambucol? Is dat voor aften of huid?

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,805
    18,923
    113
    Female
    Aftenzalf halen bij de apotheek ?
    Wij kunnen hier kiezen tussen gewoon zalf of drupjes (die branden enorm maar werken snel).

Iertje81 likes this.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,983
    15,021
    113
    https://www.filmvandaag.nl/video-on-demand/disney-plus/alle-films?genre=animatie

femkes and nijn37 like this.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,983
    15,021
    113
    de tuinen, algehele weerstand

Iertje81 likes this.
  10. Poolvos

Poolvos VIP lid

Jan 9, 2016
    6,875
    12,390
    113
    Female
    :cry::cry::cry::cry:
    Ik heb hier ook periodes extreem veel last van gehad. Soms echt tientallen tegelijk.
    Voor mij was het enige dat echt hielp gewoon verdovingszalf/gel vragen aan de huisarts. En dan voor het eten en tanden poetsen eerst verdoven.
    Spoelen met verschillende dingen heeft naar mijn idee nooit geholpen om ze sneller te genezen ofzo. Maar: sommige dingen doen met spoelen zo’n pijn dat ze aften daarna ook een tijdje verdoofd zijn :cry::roflmao:
    Zendium of Sensodyne tandpasta - maar dat is meer om te voorkomen dat ze terugkomen. Als ik met iets anders poets, heb ik ze meteen weer :(
    En ik heb recent ontdekt dat ik ze ook krijg van het eten van rauwe tomaat. Dus die vis ik nu lekker charmant uit salades enzo :p maar dat is nog iets om over na te denken: als t vaker terugkomt is er misschien zoiets als oorzaak?
    Sterkte

Iertje81 likes this.
  11. cosdy

cosdy Fanatiek lid

Jun 21, 2012
    1,909
    2,070
    113
    Wie kan mij wat meer vertellen over studie financiering? Ik kom er niet helemaal uit of je als je na de HBO nog naar de universiteit wil je voor die volgende opleiding nogmaals recht hebt op studie financiering als je dit al hebt gehad voor de HBO opleiding.
    En als de ouders gescheiden zijn wordt het inkomen van beide ouders dan meegenomen voor de berekening?

12. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,518
    229
    63
    Hebben jullie dat ook dat als je een stuk ananas hebt gehad, al het eten daarna niet lekker meer proeft? Hele wrange smaak en dat gaat echt een tijdje niet over.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,144
    12,132
    113
    @Iertje81 pyralvex

Het bekendste geneesmiddel voor de behandeling van aften!*
    Pyralvex® is een natuurlijk geneesmiddel en bevat onder andere rabarberextract. Met Pyralvex kunt u kleine ontstekingen in uw mond behandelen, zoals bijvoorbeeld aften.

Hoe werkt Pyralvex:
    Pyralvex heeft drie actieve ingrediënten:

• Rabarberextract heeft een ontstekingsremmende en pijnverlichtende werking en wordt veel in de traditionele Chinese geneeskunde gebruikt;
    • Salicylzuur verdooft het wondje plaatselijk;
    • Alcohol ontsmet het wondje direct na het aanbrengen.

Vanwege deze meervoudige werking wordt Pyralvex al jaren gebruikt bij de behandeling van aften en kleine ontstekingen in de mond.

Iertje81 likes this.
  14. Olympia

Olympia Fanatiek lid

Oct 16, 2020
    1,043
    1,669
    113
    Female
    Er bestaat geen algemene studiefinanciering meer. Enkel nog een aanvullende beurs en een lening.
    De aanvullende beurs varieert van 0 tot ongeveer 400 euro per maand, afhankelijk van het salaris van de ouders. Je kunt die beurs maximaal 4 jaar krijgen, dus als die tijdens de HBO opleiding al volledig gebruikt is, krijg je die niet meer.

Bij DUO kun je 7 jaar (dit is uit mijn hoofd, weet het niet helemaal zeker) lenen. Is er tijdens het HBO al 4 jaar van gebruikt, blijven er dus 3 jaar over voor de universiteit.
    Volgens mij zijn er echter wel regelingen om dit mogelijk met een jaar te verlengen. Ook is er nog het leven lang leren krediet, maar dat is volgens mij meer gericht op volwassenen die op latere leeftijd een andere studie willen doen.

Wat betreft gescheiden ouders: lastig verhaal. Normaliter worden beide lonen meegenomen inderdaad, maar als één ouder nu alimentatie betaalt, geldt er daardoor misschien een andere regeling.
    Dat durf ik niet te zeggen.

Edit: oftewel, volgens mij krijg je niks extra als je een 2e opleiding gaat doen. Als de persoon in kwestie nog bij duo staat ingeschreven, kan je even inloggen op diens account. Daar staat precies hoeveel maanden er nog recht is op aanvullende beurs/lening/ov kaart.

cosdy likes this.
  15. cosdy

cosdy Fanatiek lid

Jun 21, 2012
    1,909
    2,070
    113
    Dank je voor je duidelijke en uitgebreide reactie. Ik had het inderdaad ook op die manier begrepen. Ben blij dat ik terecht pissig ben geworden op dochter omdat ze dit zonder overleg heeft gedaan. Ik heb duidelijk gezegdat ik tm de HBO opleiding de kosten betaal. En dat de universiteit voor haar eigen rekening komt. Dus niet slim om dan nu al de studiefinanciering op te maken. Maar ja.... zij ziet alleen gratis geld

16. cosdy

cosdy Fanatiek lid

Jun 21, 2012
    1,909
    2,070
    113
    Ja dat heb ik ook

17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Weet iemand of de slijterijen vorige lockdown open of dicht waren? Ik zeg open man zegt dicht. Vandaag stond er hier op het winkelcentrum een rij voor de slijterij niet normaal, denk dat iedereen bang was zonder alcohol de feestdagen door te moeten met de nieuwe lockdown in het vooruitzicht.

18. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Open.

GossipGirlxoxo likes this.
  19. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

May 10, 2019
    2,004
    1,834
    113
    Female
    Hier vanmiddag bij een slijterij / bierwinkel geweest. Omdat ze drinken verkopen mogen ze open blijven. Hier dan wel lijkt me bij jullie dan ook?

GossipGirlxoxo likes this.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,961
    33,636
    113
    Die waren open.

Attached Files:

JupitR, Vero0504 and GossipGirlxoxo like this.

Share This Page