Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Geen tips. Maar wij warmen ze vaak nog eventjes op in de oven.
    Ik vind ze als ze te lang liggen ook zo taai eigenlijk worden.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Het ziet er nu dus zo uit. Lijkt dus iets erger te zijn geworden met nog meer blaasjes. Ze lijken ook nog niet open gesprongen te zijn.

20211230_131400.jpg 20211230_131538.jpg

3. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Een andere kraam zoeken? Oliebollen blijven hier wel een week lekker, even opwarmen in magnetron. Heb ze dinsdag gehaald. En geloof me wij zijn echt kritisch..

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Bij mijzelf springen ze ook niet maar worden ze groter en groter en dan weer kleiner en kleiner tot ze weg zijn.
    Maar, als er ook maar een mini druppeltje uit lekt, verspreidt het zich als een malle. Juist de vloeistof die eruit komt, hoe minuscuul ook, zorgt ervoor dat het erger wordt.
    Ik zou toch even de huisarts vragen naar een middeltje ervoor. Of het zelf kopen. Die van de Lidl is perfect (en goedkoop!) en zie bijlage ook. Ik weet alleen niet of het al mag vanwege haar leeftijd.
    Het mag echt niet in de buurt komen van haar oogjes. En kusjes geven aan zusje (of jullie) ook vermijden. Sterkte ermee want als het echt een koortslip (koortsblaasje) is, dan is het herpes en dat gaat nooit meer weg. Tenminste, het steekt altijd bij tijd en wijlen de kop op. Ik heb het soms eens per jaar en dan weer eens per maand. Ligt ook aan de weerstand.
    Ik heb het ooit gekregen van een vriendje. Die gebruikte altijd Labello (ik ook) en na een keer zwemmen had ik de mijne niet bij me. En hij die vaker koorstlippen had wel :$
    Je kan je er ook echt ‘koortsig’ van voelen :(

Bijgevoegde bestanden:

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Durf eigenlijk niet last minute nog van kraam te wisselen en af te wachten of ze dan wel lekker zijn. deze kraam staat wel heel goed aangeschreven namelijk. Ben bang dat het echt aan mijn bewaar manier ligt. Even opwarmen gaat hem niet worden helaas dan kan ik tekens als iemand een bol wil ze per stuk gaan warm maken. Ik zet een grote etagaire neer met daar alle soorten bollen op.
    Hoe bewaar jij de bollen? In of uit de koeling?

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    We zijn helaas bekend met koortslippen. Zowel vriend als ik hebben er vaker last van. Ook de oudste heeft het al een keer gehad toen ze 2.5 jaar was. Ze was er echt goed ziek van geweest. Waren zelfs op de hap geweest met haar. Maar wat nu gewoon het frappante is, wij hebben beide al maanden geen koortslip meer gehad, niemand in onze omgeving eigenlijk. Dus waar ze het nu van kan hebben?

We denken wel dat onze jongste 1.5 jaar geleden voor het eerst een koortslip heeft gehad. Toen had ze een aantal dagen hoge koorts, at en dronk bijna niets en uiteindelijk had ze dus allemaal aften en blaasjes in en rondom haar mondje. Man is toen naar de huisarts geweest en die had het alleen over een virusinfecties gehad. Maar omdat ze er nu totaal geen last van lijkt te hebben denken we dat ze toen wel voor het eerst een herpesinfectie had gehad en het nu om een duistere reden weer de kop heeft opgestoken.

Jongste is best pienter, ze weet nu heel goed te vertellen dat ze een koortslip heeft en dat ze niet mag kussen. Ook weet ze dat ze alleen uit haar eigen beker moet drinken. Ze blijft er gelukkig ook vanaf met haar handen.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Kun je niet ‘s ochtends langsgaan (of bellen) en ze bestellen zodat je ze pas tegen sluitingstijd gaat ophalen? Ik bewaar ze altijd in vochtige theedoeken. Of in een grote schaal en dan een natte theedoek eroverheen. In de kamer/keuken zodat ze wel op kamertemperatuur zijn.
    Ik weet niet of je een grote oven hebt? Wat ik nog weleens deed vroeger, toen ik nog feestjes gaf met 30+ gasten en een enorme oven had, was ze een half uurtje voordat iedereen arriveerde, ze besproeien met de plantenspuit en een tikje in de oven geven.

8. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

#3208 GoldenClown, 30 dec 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2021
    Zou ik last minute ik niet doen nee.
    Liggen gewoon in een papieren zak in de koelkast. Vorig jaar ook ingevroren, ging ook prima.
    Maar ik eet geen koude oliebollen dus daar heb je misschien niet zo veel aan.

9. GossipGirlxoxo

nee ik had vandaag al gevraagd of ik een bestelling kon plaatsen maar hij heeft niet genoeg ruimte in zijn stal om bestellingen te bewaren en dat is volgens hem geen doen met zoveel bestellingen op 1 dag om dat er telkens dan bij te zoeken, en de rij is er toch wel dus of je in de rij staat voor je bestelling op te halen of om te bestellen maakt volgens hem niet meer uit dus hij doet er niet aan.
    Maar neem aan dat als ik tegen 15 uur ga hij heus niet uitverkocht zal zijn. Die man doet dit al zo lang ik me kan herinneren dus die zal heus wel weten hoeveel hij in moet kopen en morgen is de beste dag van het jaar voor oliebollenverkopers dus hij zal toch zelf ook niet het risico willen lopen rond die tijd al uitverkocht te zijn? Tenminste zo denk ik maar misschien denkt hij wel heel anders.
    Moest ook wel lachen, afgelopen 3 jaar had hij altijd op 31 december “pinstoring” en kon er alleen cash betaald worden. Vandaag vertelde hij al dat hij morgen alleen cash aanneemt omdat pinnen te lang duurt en de rij daarmee ophoud :roflmao: je kan mij niet wijs maken dat dat echt de reden is want volgens mij gaat pinnen juist sneller dan wisselgeld terug geven, en doet hij gewoon elk jaar een groot deel van de omzet zo zwart zijn zak in ipv aan te slaan op de kassa ;)

edit. Je tip van de natte theedoek ga ik proberen. Ik denk dat gesuikerde appelbeignets niet onder een natte doek kunnen he? Die blijven eigenlijk altijd wel lekker in de zak van de kraam als in ze in de koeling bewaar. Maar zal de oliebollen dit jaar dan ipv koelen in de oven bewaren met een vochtige theedoek eroverheen.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.363
    113
    Cake etc doe ik altijd gewoon in een droge theedoek, denk dat dat met oliebollen/appelbeignets ook goed kan

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Nee joh. Om 3 uur heeft ie nog genoeg hoor. En uiteraard steekt hij dat geld in z’n zak. Zal niemand ontkennen :D
    Ik ken het trucje. Mijn ex schoonfamilie zitten allemaal in de bloemen in H’lem. Ik stond weleens met m’n oren te klapperen hoor hoe dat daar mbt geld aan toe ging :D
    Fantastische mensen: ex groeide op (en ik dus deels ook van m’n 15e tot m’n 32e) in een volkswijkje. Appelflappen blijven goed in de zak! Je zou ze nog in bakpapier kunnen rollen en op het aanrecht leggen.

12. GossipGirlxoxo

doe je het dan direct in de theedoek of bijvoorbeeld op een bord of in een schaal en daar de theedoek overheen?
    Ik heb 3 grote bakken speciaal om cupcakes in vers te houden en te bewaren maar die heb ik uitgeleend aan de juf van dochter. Achteraf had ik daar de oliebollen denk ik goed in vers kunnen houden.

13. GossipGirlxoxo

ja alleen hij zelf :roflmao: en eerlijk, ik geef hem geen ongelijk ook! Ik zei tegen D. afgelopen week al, wedden dat hij 31 dec. pinstoring heeft maar nu dus geen storing maar een briefje met de mededeling dat ivm doorloopsnelheid er niet gepint kan worden die dag :roflmao::roflmao::roflmao:

toch3 vindt dit leuk.
  14. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.909
    2.070
    113
    En mensen zeggen bij contant betalen ook sneller laat de rest maar zitten, dus het werkt ook omzetverhogend

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.247
    23.351
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Moet echt zo lachen, dit staat nu op de FB van de oliebollenkraam in de buurt:

Met dit erboven: Let op! Wegens vaak pin storing is het verstandig om contant geld mee te nemen. Wij hebben namelijk maar 1 pin automaat.

GossipGirlxoxo en juf1987 vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.363
    113
    Net hoe het uitkomt/hoe breekbaar het is. Een cake vaak op snijplank en dan theedoek erover. Maar als hij bijna op is gewoon "inpakken".

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Is het gek om nieuwjaar in te luiden gelijk met Nederlandse tijd?

Vorig jaar leefde wij helemaal toe naar Nederlandse tijd en daarna was het een anti climax. Whaha.

(Ik heb btw echt helemaal niets met oud en nieuw)

;)

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Weet iemand of de kunststof kerstballen bij tuincentra e.d. ook in de uitverkoop komen meestal? En wanneer ongeveer? Want dan houd ik het in de gaten. Anders wacht ik gewoon tot volgend jaar. ;)

19. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.610
    3.957
    113
    Vrouw
    Vraagje over verhuizen en bezichtiging van ons appartement. Ik zou graag al beginnen met verhuisdozen inpakken, maar vraag me af of mensen die komen kijken om ons appartement te kopen doorheen de verhuisdozen gaan kunnen kijken. Natuurlijk wel netjesgezet en niet overal en nergens rommeltjes.
    Of gaan ze niet denken van hmm dit moet precies wel snel weg en dan te laag bieden?
    We kopen het huis van mijn oma dus er staat niet echt een datum op wanneer we echt moeten verhuizen.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Ik zou die dozen dan niet in huis laten staan. Kan je die niet meteen bij je oma in huis zetten op 1 kamer bijvoorbeeld?

Deel Deze Pagina