Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Wij willen de tv op een andere plek en daarvoor moeten de kabels worden doorgetrokken. Elektriciteit, een tv kabel en een glasvezelkabel (is aangelegd, maar gebruiken we nog niet. Voor de toekomst wel handig dat die ook naar de goede plek gaat).
    Het probleem is dat er een deur in de weg zit. Geen drempel waar de draden onder verstopt kunnen worden. Misschien dat het onder de houten vloer kan?

Bij welke vakman moet ik hier voor zijn? Doet een elektricien dit soort werk ook (tv en glasvezel)? Inclusief netjes wegwerken? Of iemand anders?

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Kun je in de kruipruimte?
    Dan zou je ook naar beneden kunnen boren en de boel via de kruipruimte naar de goede plek brengen.

Vero0504 en Chayammy vinden dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.369
    8.875
    113
    Vrouw
    Yoghurt erop smeren. Trekt de hitte eruit.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    De elektricien heeft hier binnenshuis alle kabels aangelegd inderdaad (hele huis is gerenoveerd en alles is vervangen), dus ik denk dat dat de meest logische keus is. Wij hebben tv van ziggo, maar we hebben ook een kabel laten leggen voor als we over zouden willen stappen op glasvezel op termijn.

5. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Heeft iemand dé tip voor fijne niet lekkende bekers voor mee naar school?

6. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    @Zxcvb Ja, ik denk dat de kruipruimte wel toegankelijk genoeg is. Goed idee! Maar zelf zijn we niet zo handig, dus we moeten dan op zoek naar iemand die dat voor ons kan doen.

Dank je wel. Wij hebben ook tv van Ziggo. Pas een paar maanden geleden is hier in de buurt glasvezel aangelegd. Nu gebruiken we het nog niet, maar wie weet in de toekomst wel.
    We moeten ook op zolder nog wat extra stopcontacten laten aanleggen. Dan kan dat mooi in een keer. Ik ga maar eens op zoek naar een paar elektriciens in de omgeving. Dat zal vast nog een hele opgave worden. Volgens mij zijn de wachtlijsten voor vakmensen op het ogenblik enorm.

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gebruiken ze de flessen van de C&A. Maar daar gaat wel alleen water in. Voor andere dranken vind ik ze niet zo geschikt (lastig schoon te maken).

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, hier is glasvezel ook pas afgelopen jaar aangelegd, het was nog een heel gedoe om dat het huis ingelegd te krijgen terwijl we er nog niet woonden. Maar uiteindelijk gelukt gelukkig. De kabel van ziggo het huis in gelegd krijgen, was nog moeilijker trouwens, de vorige eigenaren hadden blijkbaar geen tv, er moesten volgens de gegevens van ziggo 2 kabels op ons perceel liggen, maar die konden ze niet vinden, uiteindelijk hebben ze een nieuwe kabel gelegd.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
  10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Een Dopper met zo’n uittrek dop erbij. We hebben van alles geprobeerd maar de enige die niet lekt en niet snel kapot is. Je kan ze met naam erop laten maken en zelfs een eigen ontwerp.

11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    Wij hebben rvs bekers van clean kanteen. Nog nooit gelekt in 10 jaar dat we ze gebruiken

teenslipper en MamaAlice030 vinden dit leuk.
  12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dochter heeft een rietjes beker van a little lovely company, maar zou ik alleen doen als je water mee geeft. En wat al eerder genoemd is, de bekers van mepal zijn fijn. Dopper hebben we ook, maar vind het drinken dan naar plastic ofzo smaken als het er te lang in zit.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Mepal

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ja maar soms proppen ze je er gewoon tussen. WCD aanleggen is niet heel veel werk, maar dat hangt af van de plek waar je m wilt hebben en de afwerking daarvan. Kabelgootje is wel ff wat anders dan muren frezen.

Chayammy vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hoe is dit zo gekomen...

Vraag het me wel eens vaker af, maar kan die vraag niet stellen.

We hebben als een gehad in een draadje over bepaald eetgedrag bij volwassenen en ouderen wat typisch te noemen was als je het tegenover de normale omgang zette maar dan zn origine kende in de jeugdsituatie (teveel kinderen icm te weinig eten, jappenkamp etc).

Ik ken er hier eentje die overal bovenop gaat staan, internetprivacy tot extreme doortrekt (erg irritant als t dan een microsoft gebruiker is..."ja maar dat wil ik niet! Want..."). Komt er monteur aan huis, die kan amper zn werk doen want elk schroefje, handeling etc. wordt met een meter afstand (nog net) in de gaten gehouden. En tuurlijk je hebt de nieuwsgierigen die t gewoon bijzonder vinden hoe zoiets in elkaar zit, die kijken dan wel meer op afstand en totaal andere vibe. Dit gaat meer met de "zodat je me niet naait" vibe. De wereld moet hem hebben, altijd hem. Ik hou mn mond maar en denk bij mezelf "sure...nou zo boeiend ben je nu OOK weer niet, doe niet zo ontzettend krampachtig en haal gewoon adem"

Tot de dood, dit gaat nooit meer veranderen dat weten we...Nu is dat statistisch gezien ook niet heel lang meer (na oorlogse senior) maar waar komt zo'n instelling in hemelsnaam vandaan?!? Het maakt ziek, letterlijk het hart gaat er aan. En verder is t een ontzettend warm persoon, staat altijd voor je klaar etc.. Zo apart...

Iemand ook bekend met zo'n geval?

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Dat vind ik ook. Ik neem zelf dus niet graag een Dopper met water mee.
    Die bekers van mepal hebben dat niet?

17. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Die gebruik ik zelf nooit :roflmao:, maar volgens mij niet, of iig niet zo erg als de doppers.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Misschien toch maar eens een kopen om te testen...

TotalBella vindt dit leuk.
  19. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Thanx voor alle reacties ladies! Ik heb zelf een dopper maar die lekken toch hier en daar een beetje. Maar ik ga me zeker verdiepen in jullie antwoorden!

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Wij hebben de mepal bekers met dop die omhoog gaat. Nog steeds lekken ze niet.

Welke heb je nu? Dopper is ook fijn maar wel wat groot.

Deel Deze Pagina