Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Welk kookboek is je favoriet en waarom?
     
  2. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Een baby huilt niet voor niks
    Maar dat is een andere discussie
    Arm kind uiteindelijk zullen ze idd wel stoppen met huilen omdat ze niet gehoord worden

    mijn moeder hart breekt
     
    NdNk vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Die met Jamie Olivier! Nog nooit wat uit klaar gemaakt, maar nog steeds sta ik iedere avond naar de kaften te lachen :roflmao:

    Leuke vent vind ik het :D
     
    Lafelife, dreumesje, Jess89 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Bij Luc (2x nu in ziekenhuis gelegen in z’n eentje) gingen ze heel vaak kijken en hadden ze een babyfoon.
     
    Gewooniemand, juf1987 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Precies!
     
    Cindy1977 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik denk ook dat je het niet helemaal snapt. Soms is het juist heel wijs om even apart van je baby te slapen. Om als moeder tot rust te komen en om inderdaad een patroon te verbreken.
    Misschien huilt een baby niet voor niets: dat kan. Maar als jij als moeder zijnde al een hele poos met een baby zit die continu huilt, dan begrijp ik het volkomen dat je even naar huis gaat om bij te tanken en je baby in het ziekenhuis laat waar er vreselijk goed voor baby gezorgd wordt. Wetende dat je er later weer bent voor baby maar wel uitgerust en er weer even tegenaan kunnen.
    Luc is laatst ook opgenomen geweest en op dringend advies van de arts en verpleging ben ik naar huis gegaan om te slapen. Soms weet iemand anders wat het beste voor je is om ervoor te zorgen dat niemand doordraait.
    Huilde hij voor niks? Zeker niet: hij had een dubbele oorontsteking en keelontsteking en was beroerd en al een week continu aan het brullen. Ik dacht dat ik gek werd en dat nachtje doorslapen heeft ervoor gezorgd dat ik de volgende dag een meer vrolijke en zeker meer uitgeslapen moeder voor hem was.
    Sorry maar ik vind je reactie vrij kortzichtig als je oordeelt (m’n moederhart breekt) over bepaalde situaties.
    En ze worden zéker wel gehoord. Niet voor niets is er een babyfoon en gaan ze regelmatig kijken en als het niet lukt dat een baby stopt met huilen troosten ze baby ook.
     
    Masky, Picaris, baby90 en 20 anderen vinden dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik was bij Blokker vandaag en heb toch maar een pan gekocht die je ook voor inductie kunt gebruiken. Morgen ga ik ze maken!
     
    Petra82 vindt dit leuk.
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Heb toch maar een pan (23 euro valt mee) gekocht!
     
    RL91 en Pomm vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Toen mijn dochter geboren was lag ze 3 nachten op de couveuse afdeling. Al had ik op mijn kop gaan staan, mocht echt niet bij haar blijven slapen hoor.
     
    Lies1611, zwaaistaart, Gewooniemand en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    niet mee eens maar zoals ik al zei dat is een andere discussie altijd naar je moederhart luisteren

    Ik slaap al 2 jaar niet goed door onze kleine maar nooit dat ik dit zou doen
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    @Iertje81 mijn dochters keken toevallig vanochtend een kookfilmpje van iemand die "poffertjes" in een gewone koekenpan maakte :D Ok het waren eigenlijk gewoon een soort mini-pancakes :roflmao: maar ik zou er zelf niet zijn opgekomen eerlijk gezegd.
    En anders kan je zo'n speciaal plaatje ertussen gebruiken voor pannen die eigenlijk niet op inductie mogen.
     
    GossipGirlxoxo en Iertje81 vinden dit leuk.
  12. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik heb ook een brandende vraag, die ik niet beantwoord krijg omdat ik simpel weg geen dove mensen in mijn omgeving heb;

    als je doof geboren word, in welke ‘taal’ denk je dan na?

    ik zelf bv denk in de Nederlandse gesproken taal . Bv; ‘ik moet niet vergeten olijfolie mee te brengen bij de Winkel.’ Wat nou als je niet weet hoe taal klinkt? Worden het dan plaatjes of beelden? Denk je in de visuele gebaren? Zie je zinnen alsof het ondertiteling is?
     
    hummeltje5, baby90, Ansel en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Een moederhart bestaat sowieso niet, een hart is een hart. Die is echt niet ineens operatief verwisseld na het krijgen van een kind. :rolleyes:
     
    chrystel73, Adje, Picaris en 36 anderen vinden dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    toen mijn dochter (oudste) was opgenomen sliep ik bij haar maar er stond ook een babyfoon op de kamer zodat de verpleging snachts kon mee luisteren.
     
    baby90 en juf1987 vinden dit leuk.
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik slaap ook al 2 jaar niet maar ik greep de ‘kans’ met beide handen aan.
    En soms heb je echt geen keus hoor. Ik vraag me af; heb je zelf weleens voor het dilemma gestaan of is dit oordelen voordat je in iemand schoenen hebt gelopen?
    En de vraag is oprecht omdat ik echt denk dat je jouw mening pas kunt hebben als je het zelf hebt meegemaakt.
     
    baby90, Mamafiets, Gewooniemand en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Dan hebben ze inderdaad een intercomsysteem en op bepaalde afdelingen een camera.
     
    juf1987 vindt dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja dat plaatje kon ik niet echt vinden. Ook niet heel goed gezocht hoor zeg ik eerlijk. Dus ik zag een pan vandaag bij Blokker en heb hem voor 23 euro gekocht :p
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Onze zoon huilde veel.. heel veel..
    Ook als ik hem vasthield en sliep alleen op mij, al wiebelend viel hij in slaap.
    Echt niks was goed.
    Uiteindelijk in het ziekenhuis beland want ik kon gewoon niet meer. Ik had nog een peuter van net 1.
    In het ziekenhuis werd een een huilbaby protocol ingezet, ging ik vol tegenin.
    Bepaald ritme en op een bepaalde manier inbakeren was hun advies.
    Ik was er altijd van overtuigd dat er meer was maar er was gewoon niks te vinden.
    Inbakeren hielp een beetje, hij groeide dus weer naar huis.
    Thuis weer hetzelfde en ik heb huilend het ziekenhuis opgebeld of hij alsjeblieft opgenomen kon worden.
    Ik sliep nauwelijks, at amper en kon helemaal niks..
    Zo kon ik tenminste een nacht slapen.

    Uiteindelijk kma voeding en medicatie tegen reflux gekregen, hielp nog steeds niet goed maar werd iets rustiger.
    Uiteindelijk toen hij 7 mnd was (al die tijd enorm veel gehuild, uren in slaap gewiebeld, alles ervoor gezorgd dat hij zich goed voelde, talloze slapeloze nachten gehad..verschillende therapeuten geweest) kwamen we bij een fysio terecht die verstand had van prikkelverwerking.
    En ze zei letterlijk: ik heb nog nooit zo'n ongelukkig kind gezien.
    Hij bleek een prikkelverwerkstoornis te hebben en zijn reflexen waren niet goed.
    Ze kwam elke dag langs en toen pas knapte hij op.

    Dus ja er was een oorzaak, maar om het vol te houden is je eigen rust ook heel belangrijk.
    En ja ik vond het zielig om hem te laten huilen, maar letterlijk niets hielp.


    Oh en toen dochter* in het ziekenhuis lag, kwam ik ook niet elke dag hoor.
    Ze zorgden prima voor haar daar.
    En daar sta ik nog steeds volledig achter ;)
     
    Gewooniemand, Vergeten, Syane en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Toen mijn zoontje (prematuur) geboren werd mochten wij de eerste weken ook niet op de nicu verblijven. Kon ook niet eens want ze hadden toen nog geen aparte kamers.
    Dat kwam pas later in het streek ziekenhuis.
     
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik begrijp je gevoel heel goed. Het was bij ons anders maar dat constante gehuild: ik werd helemaal gek.
    En dat je er achter staat mbt je dochter: inderdaad. En dat mag zeker!
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina