Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik maak kleine zakjes met ieder kindje een stempel en een mini velletje met stickers. Daarbij 2 kleine snoepjes. Dus dat is niks voor de leraren :roflmao:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik ging de laatste keer voor de Tony Chocolonely mini-mix. Ze hebben ook al eens Celebrations gehad en je hebt ook doosjes van Milka met losse verpakte chocolaatjes. Niet heel origineel, wel makkelijk. Als ik er tijd voor heb dan kleed ik het wat aan in het thema van de traktatie (als de traktatie een thema heeft).

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik had 2 boterkoeken gekocht voor in de leraren kamer.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de realistische prijs hoger ligt dan wat ik er zou voor geven maar je gaat zeker kopers vinden.

missle vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Iemand ervaring met het merk Lindex ? Voor kinderkleding ? Kwaliteit, pasvorm.. enz :)

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Geven jullie bij traktaties van kinderen ook iets aan alle leraren? Of lees ik dat verkeerd hierboven?

Op onze school wordt niet getrakteerd, dus hoef daar gelukkig nooit over na te denken.
    Maar stel... je werkt op een school met 300 leerlingen. Dan heb je dus dagelijks een traktatie wanneer iedereen dat zou doen.

7. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    nee bij ons op school is verdeeld in 3 groepen. Groep 1,2,3 trakteren bij die leerkrachten. bij groep 4a 4b en 5 bij die leerkrachten en 6,7,8 bij die leerkrachten wel doen alle klassen de directrice

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #4528 Athina, 28 sep 2022
    Laatst bewerkt: 28 sep 2022
    klopt - hier gaat het kind dat jarig is de klassen rond in de pauze langs alle docenten - met een traktatie voor die docent. Heel verschillend wat getrakteerd wordt. Een (verpakte) koek, een bonbon/chocolaatje, mini tompouce - dat soort dingen. De ene docent eet het zelf op - de andere verloot het in de klas - de ander weigert en neemt niet , maar tekent gewoon de verjaardagskaart waarmee ze rond gaan. 8 of 9 klassen - rond de 200 kinderen :p - maar wacht; de kinderen van 4 trakteren nog niet.. pas als ze 5 worden.. dus dat scheelt.. Maar iedere dag een traktatie is gemiddeld - voor of na de vakanties heb je er soms 3 of 4 op één dag :p

--> leukste vond ik zelf de 'herfst chocola' van de snoepwinkel - bonbonnetjes in rood, oranje, bruin - eikeltjes, pompoentjes, blaadje.. dat soort dingen; ik had ze netjes op een mini cupcake papiertje gelegd voor het feestelijke effect ;) .

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Bij mijn jongste zoontje had ik de laatste keer een doosje macarons van de Hema gegeven. Maar dat was omdat ik de celebrations die ik eigenlijk had gekocht intussen zelf had opgegeten en ik de macarons nog had liggen:roflmao: uiteindelijk zag het er wel heel feestelijk uit.

liefkleintje, owly, TotalBella en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    Ja beetje onnodig ook.
    Leerkrachten hebben hun eigen eten mee lijkt mij.
    Ik doe dit sowieso niet.
    De kinderen krijgen een brikje en een voorverpakte koek en klaar.
    Al de rest (snoep prullen,....) mag niet dus heel makkelijk.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Nee joh! Je flikkert gewoon alles in een mand en klaar ben je :roflmao:
    Of, als je het wat gekker wil maken, dan doe je in elke papieren beker een soepje of een noodles plus lepel of vork en klaar.

owly vindt dit leuk.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Ja. Hier gaan ze de klassen rond en elke leraar zet iets op een grote kaart.

13. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Dit doet me denken aan vroeger bij ons op de basisschool. Trakteren in de klas, doosje bonbons voor de leerkracht en dan mocht je een half uurtje voordat school uit was samen met een klasgenootje langs alle leerkrachten met een doos bonbons en dan kreeg je van elke leerkracht een plaatje of sticker. En dan ondertussen op de gang zelf de halve doos bonbons leeg eten :roflmao: Vond dat altijd geweldig. Mijn neefjes en nichtje zitten nu op dezelfde school maar nu doen ze dat niet meer.

owly en Athina vinden dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Wij mochten vroeger helemaal niet trakteren. Wanneer je jarig was pakte je de droppot uit de kast en ieder kind uit je klas pakte een dropje.

Je ging met de kaart langs de juffen en meesters en kreeg je een sticker op een kaart die je zelf uit mocht zoeken.

15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Bij ons zitten ze idd op een school met meer dan 300 leerlingen. Als die allemaal de klassen rond gaan is er altijd wel een of meerdere jarigen. Gaf een heleboel onrust, dus is al heel wat jaartjes geleden afgeschaft.
    Nu trakteren ze alleen hun eigen klas en dus ook alleen hun eigen leerkracht(en).
    Meest krijgt de leerkracht gewoon hetzelfde als de leerlingen. Soms doe ik iets anders.
    Laatste keer had ik in een papieren bekertje een paar kleine chocolaatjes gedaan en een paar theezakjes. Cellofaan erom en klaar.

16. evsi

evsi Actief lid

3 mrt 2015
    105
    46
    28
    NULL
    NULL
    Is er iemand die een fleece panty heeft, zoals op de foto?
    Ik zie er steeds advertenties van voorbijkomen en hij lijkt me super fijn. Maar ik zie nogal wisselende reacties als ik op bol kijk.

Bijgevoegde bestanden:

17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Ja maar ik koop ze niet meer. De eerste keer zitten ze superfijn maar na het wassen uit vorm. Of je moet ze op de hand wassen?

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Zijn er ook ouders waar van de kinderen weer op pad gestuurd worden voor kinderpostzegels en de grote clubactie?

Zoon gaat nog op pad voor de grote clubactie. Hij is 8 dus ga met hem mee en hij regelt het verder zelf.

Ik leg zoon uit dat je niet bij mensen aan moet bellen als ze een sticker hebben met feen verkopers, collectes en geloofovertuigers.

Blijkbaar zijn we hier in de buurt een van de weinige. Hier blijven kinderen aan de deur komen. Zelf met volwassenen er bij.

Ben benieuwd of zoon nog wat verkocht krijgt.

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik zag ze ook bij de Action liggen, anders daar eerst 1 van uitproberen?

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Die heeft mijn dochter, zij vind hem heerlijk zitten. En 6 euro ipv 24 euro. Scheelt een boel geld.

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina