Bij veel mensen zie ik de fles ranja standaard op het aanrecht staan. Echter op de fles staat dat je hem gekoeld moet bewaren. Mijn random vraag... Kan dat gewoon dus?
Hier staat hij in een keukenkastje, tenminste dat is de bedoeling. Hij blijft namelijk nogal eens op het aanrecht staan Idd nooit in de koelkast. Ik wist niet eens dat dat dus eigenlijk moet Ach, we doen nooit lang met de flessen en ik heb nog nooit gemerkt dat hij niet meer goed was, dus het kan denk ik best...
Beetje afhankelijk van hoe lang een fles staat en wat voor soort. Wij hebben standaard ranja (vandeboom) die redelijk snel opgaat. Die laat ik gewoon buiten de koelkast. Ik heb ook vlierbloesem siroop en die gaat erg langzaam. Die staat in de koelkast. Op zich is ranja veel suiker en suiker bederft niet zo snel.
Standaard in de koelkast. Meer omdat we niet mega veel kastruimte hebben en bang ben dat het toch om valt. Ook omdat ik het anders vergeet dat er 1 open staat. Ook kans dat er anders 2 open gaan.
Nee maar zou je niet hetzelfde effect hebben met het gebruik van amandelspijs en amandelen? In het boek "kleine taartjes" staan goede recepten!
Ik wil graag onze huidige trapleuning recycleren en mat zwart lakken, zou dat gedaan met gewone houtverf? Of gaat er dan rap krassen in komen van vb ringen. Wat raden jullie aan om te gebruiken, wat is echt krasbestendig? Het is een houten leuning die nu gewoon vernist is, dus moet hem sowieso eerst afschuren
Bij oriental heb je ze in de diepvries( vind ik persoonlijk niet lekker) Ik weet niet waar je woont maar op de markt in Amsterdam en alle andere grote steden kan je het ook kopen. En neem aan van een echte Surinamer je kan de kousenband ook vervangen voor spitskool of snijbonen, doen we ook regelmatig in Suriname, want die groentes zijn gewoon beschikbaar in Suriname. Maar alsjeblieft geen sperziebonen idd Foto’s voor voorbeelden!
Ja dat denk ik wel. Ik denk dat ik er een bodem van een cheesecake mee ga maken. Alleen even bedenken wat er in/op moet dan.
Volgens mij wel, je kan ook altijd 0.0 wijn gebruiken. Wat mij betreft net zo lekker als je ermee kookt. Ik gooi er altijd steranijs, kaneel en wat citroensap bij. De wijn verdun ik wel met water. 1:1 ongeveer. Echt heerlijk!
Ja dat is een goeie. Ik heb genoeg 0.0 wijn in huis. Misschien is een rode dan ook wel grappig qua kleur. Hoe lang ‘kook’ jij de peren er in dan?
Het is vooral veel suiker doorgaans dus zal niet direct een issue zijn verwacht ik, hier staat ie overigens in de koelkast.
Ff naar een verfwinkel gaan, hier heb je simonis zitten die heeft goed advies. Denk dat je op een traplak uit gaat komen die is behoorlijk terror proof. Het is wel een ding wat je tig keer vastpakt en verkeerde hechting van je verf (want talg/vet van je handen) en je hebt zo de toplaag er weer af. Ff reinigen met universol, schuren en dan nog een keer reinigen met universol, dan pas verven (met vermoedelijk een trap verf maar ik ben geen schilder).