In de topics over Sinterklaas lees ik regelmatig dat kinderen nuttige cadeautjes krijgen. Dingen zoals handschoenen, pyjama etc. Dan denk ik altijd: waarom? Is dat dan een heel speciale pyjama van bijv de favoriete voetbalclub of gewoon een pyjama van bijv de Hema? Ik geef mijn kinderen de kleding die ze nodig hebben en meer niet. Maar ik stop dat dus niet in de zak van Sinterklaas. Daar zit bij ons dus alleen maar speelgoed in. En met 7 kinderen zitten de zakken dan al vol genoeg, voor zakvulling hoeft ik er niks meer bij te stoppen Dus mijn vraag is: waarom nuttige dingen in de zak van Sinterklaas?
Haha, ik vraag me hetzelfde weleens af. Dat soort dingen komen niet in de zak. Maar een vriendin van mij vindt dat bv ook van een nieuwe fiets voor een verjaardag. vindt ze net zo raar, want nuttig, haha. Ieder zn ding dus, haha.
Vooral voor als je ook oudere kinderen hebt is dat toch juist handig? Mijn zus kan met Sinterklaas niet meer aankomen met speelgoed voor haar 19 jarige, maar hij krijgt dan toch meer praktische spullen. We willen het wel blijven vieren, en mijn jongste is 3, dus die zal moet nog wel even gevuld blijven.
Hier krijgen ze een nieuwe fiets ook niet altijd voor hun verjaardag. Nou ja, nieuw... Een tweedehands kan ook prima. Toen onze oudste zoon een keer aan een nieuwe fiets toe was zei mijn man ook: dat kan mooi voor zijn verjaardag. Ik vroeg hem toen ook waarom? Hij krijgt dan een fiets voor zijn verjaardag, maar als de fiets te klein is schuift hij door naar zijn jongere broer en die krijgt hem gewoon. Dat vind ik niet eerlijk. Dat vond mijn man toen ook, dus kreeg zoon de fiets gewoon en met zijn verjaardag iets wat hij graag wilde.
Hier gaat er wel sowieso 1 ding in de zak wat ze nodig hebben (pyjama, pantoffels, oid). Vooral ook vanuit het punt budget. Zo kun je toch iets geven waar ze blij mee zijn en ook nodig hebben.
Mijn 19-jarige vraagt idd ook geen speelgoed meer nee. Maar ook geen pyjama hoor Natuurlijk kan het zijn dat pubers zoiets vragen als een bureaulamp oid voor hun kamer. Maar dat vind ik een logische verandering. Maar bij de meeste basisschoolkinderen staan de lijstjes vol met allerlei speelgoed en geen nieuwe muts of handschoenen voor de winter. Die koop ik gewoon als ze die nodig hebben. Mijn zoon van 17 vraagt overigens gereedschap. Ook nuttig, maar dat vind ik een totaal ander iets dan een muts of wanten.
Maar hoe bedoel jij dat? Wij hebben voor Sint een budget van rond de 35/40 per kind. Daar kun je leuk wat speelgoed voor kopen, maar als ik van dat budget pantoffels, wanten of een pyjama moet gaan kopen, dan blijft er al heel wat minder over voor speelgoed. Ik weet zeker dat mijn kinderen me heel verbaasd aan zullen kijken als ze een pyjama in de zak vinden. Ze zijn dat natuurlijk ook niet gewend, want die koop ik gewoon als ze die nodig hebben.
Hier is er wel eens een pyjama in de zak gegaan, maar dat was dan niet een gewone van de Hema ofzo maar een Ajax pyjama. En dat was gewoon een extraatje. In principe krijgen ze uit het budget leuke cadeautjes die ze willen en geen nuttige zaken die je anders ook wel koopt. Zoon had nu wel een voetbaltenue op zijn lijstje staan (van Manchester City en dan een bepaalde speler). Dat vind ik wat anders want dat valt wat mij betreft niet onder gewone kleding die ze nodig hebben (zeker omdat hij genoeg voetbaltenues die passen heeft liggen). Die wilde hij ook echt heel graag hebben, stond bovenaan zijn lijstje. Dus dat zit straks in de zak, zoals vorig jaar ook 2 Ajax tenues (allemaal van Ali overigens anders wordt het toch echt te duur). Een nieuwe fiets is hier ook iets wat ze krijgen als ze die nodig hebben en geen verjaardagscadeau. En dan een tweedehands, geen echte nieuwe, zolang ze er nog af groeien. Als ze toe zijn aan een volwassen maat fiets, dan mogen ze een nieuwe maar dat is dan ook de laatste die ze van ons krijgen (in principe).
Ja, hier maar 1 kind, en het was dus echt een nieuwe na een aantal tweede- of derdehandsjes. En hij was nodig, maar ze was dus binnenkort jarig, dus ja, dan met dr verjaardag. Maar zoals anderen dat dus gek vinden, vinden wij die pyama voor kerst weer gek, haha.
Hier ook nuttige dingen, maar t gaat om t uitpakken. Als ik alleen maar speelgoed neerzet weet ze van gekkigheid niet waar ze mee moet spelen. Dus een paar handschoenen erbij, slofjes etc. Is ze super blij mee en dan kan deel 2 van de gekkigheid op dr verjaardag en deel 3 op kerst (zit hier allemaal op elkaar in 1 maand)
Dat snap ik wel als het allemaal zo dicht op elkaar zit. Maar hier vieren we dus alleen Sinterklaas, geen Kerst. Ga echt niet 2x cadeautjes doen. Sinterklaas is voor de cadeautjes en Kerst gaat om het gezellig samenzijn met familie. Wat ons betreft dan hè, wat een ander doet moet die zelf weten. En verjaardagen zijn hier pas in het voorjaar.
Hier in haar schoen zeker wel nuttige cadeaus. Maar dat is meer omdat we dan die schoencadeaus vaker kunnen geven. Ze mogen hier 9x hun schoen zetten. Om de 2 a 3 dagen. Als ik die dan elke keer met speelgoed moet vullen Dan krijg je van dat prul wat snel kapot gaat terwijl ze hier vanochtend super blij was met haar prinsessenpyjama. En van de week ook met haar nieuwe shirtje waar een hondentasje op genaaid zit dit echt open kan Wil niet zeggen dat ze die dingen niet krijgt als ze het nodig heeft. Gewoon een extraatje En ja, ik zou over kunnen gaan op maar 2 of 3x haar schoen mogen zetten maar in die 3 weken vind ik dat veel te weinig dus dan liever iets vaker met nuttige cadeaus. Ieder zijn keuze.
Ik bedoel doordat ik iets nuttigs erbij doe in de zak, ik iets meer over heb voor een speelgoed cadeautje. Wij hebben weinig over per maand, dingen als sint cadeautjes komen er echt extra bij. Ik heb nu via vinted voor allebei lego kunnen kopen, daar gaan ze heel blij mee zijn. Daarnaast 2 kleine cadeautjes en dus pyjama of pantoffels.
Dus als ik het goed begrijp doe je die nuttige dingen er ingepakt bij om meer cadeautjes te hebben? Dus jij koopt niet die nuttige dingen van het sintbudget, maar dat is er bovenop zeg maar. Bijv: je koopt voor €25,- speelgoed en dan nog nuttige dingen erbij in de zak. Zou je die nuttige dingen niet geven, dan blijft het sintbudget ook €25,-? Of begrijp ik je helemaal verkeerd Ik heb zelf een budget voor Sint van ongeveer 35,- per kind. Daar koop ik speelgoed voor. Dat gaat in de zak. Hebben ze een pyjama nodig? Dan koop ik die, kan ook via vinted of marktplaats zijn. Die krijgen ze gewoon in hun kast. Dat is voor mij een noodzakelijk kledingstuk. @Featherr , hier zetten de kinderen naar 1x hun schoen. Op de dag dat hij aankomt in het land. Dus ik hoef niet een hele stapel schoencadeautjes te regelen. Nou ja, met 7 kinderen is het alsnog een stapel Zo zie je maar iedereen doet het weer anders
Mijn jongens zijn allebei rond Sint en kerst jarig dus kregen in die periode altijd al extra speelgoed voor hun verjaardag. Pantoffels en pyjama hadden ze rond Sint toch nodig dus dan gewoon als extra vulling in de zak. Altijd leuk om extra cadeaus uit te pakken
Dat komt inderdaad naast het budget ik heb 20 a 30 euro voor schoencadeaus. En dan nog ernaast voor nuttig. Dus ze krijgen 3-4x klein speelgoed. De jongste bijv houten puzzels en de oudste prikblok/kleurboek.
Prima toch, ieder doet het op zijn manier. Wat ik bedoelde was omdat wij alleen Sinterklaas doen, heb ik zelf niet de behoefte om er nuttige dingen bij te doen zodat ze toch wat meer pakjes uit te pakken hebben en je het budget en ook de hoeveelheid aan nieuw speelgoed wat kunt spreiden over de gelegenheden zeker als er ook nog een verjaardag tussen komt.
Oh en dochter is inmiddels 15 en weet niet altijd meer wat te vragen. Dus zij is ook heel blij met een lekkere Rituals douchegel. Dat is luxer dan ze normaal gebruikt, dus toch nog speciaal