Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Wij hebben de boekjes aangezien de speeltjes echt niet meer leuk zijn. De boekjes zijn niet onaardig, voor een 5 jarige dan.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Waar gaan de boekjes over nu?
     
  3. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    De boekjes zijn inderdaad nog wel leuk! Maar die heb ik liever weer niet omdat we al zoveel boeken hebben :roflmao: en 4 boekjes is ook weer zo'n overdaad bij ons. Ach de Mac was toch al achterlijk duur, voor ons gelukkig ook echt minder aantrekkelijk nu :p
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Wat wel grappig is, is dat toen mijn zoontje 3 was en hij net zindelijk was, hij een paw patrol onderbroek en hemd kreeg van oma Sinterklaas in de zak op pakjesavond, en hij was daar dolgelukkig mee. De set moest over zijn normale kleren aan en mocht niet meer uit:roflmao:
    Dus onderschat niet hoe gelukkig ze kunnen worden van ondergoed:cool:

    Verder hier voornamelijk speelgoed hoor zolang ze dat leuk vinden. Maar wel een paar Skisokken, want de Sint had gezien dat hij is gaan skiën.
     
    Shay25, owly, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Laatste die wij hadden was van de kleine detectives die in de boekenkast woonden, geen idee wat ze nu hebben. Vinden de prijzen wel erg hoog geworden v.s. kwaliteit.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ja precies, kinderen kunnen ook heel blij zijn met nuttige dingen. Een pyjama met een superheld er op kan net zo leuk of leuker gevonden worden als een speeltje. Ik vind het goed dat kinderen leren dankbaar te zijn voor wat ze krijgen. Eigenlijk hetzelfde idee als dat ze op school een gezonde traktatie krijgen. Mijn zoontje was blij met de mandarijn van Sinterklaas terwijl in zn fruitbak ook een mandarijn zat :roflmao: Puur het feit dat Sint die aan hem gaf maakte die mandarijn lekkerder.
     
    Roanna, Nougat, femkes en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik heb ook een vraag... in de avond en nacht heb ik vaak pijn in mn liezen. Best wel intens. Kan dit door een verzakking komen? Ik kan zelf geen aantoonbare oorzaak bedenken.
     
  8. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    990
    1.714
    93
    Vrouw
    Even een vraagje over beugels. Dochter heeft een biven en onder beugel nodig, aangezien onze tandarts samenwerkt met een paar orthodontisten kregen we gisteren een prijslijst en alles bij elkaar komt het zo een beetje op €6.000, foto’s/controles alles bij elkaar. Nu vraag ik me af of het een normale prijs is voor een beugel?
     
  9. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Mijn zoon krijgt voor de Sint Spiderman wanten en muts, die gaat helemaal door het dolle zijn hoor :roflmao:
    Over het algemeen is het bij ons ook alleen speelgoed, maar iets in hun favoriete thema doet het ook altijd goed, ook als het ondergoed oid is!
    Van de week had ik al wat nieuw ondergoed meegenomen (geeneens in thema hoor :roflmao:), en zodra ik zeg dat ik iets voor ze gekocht heb zijn ze al blij, dan maakt het ook echt niet uit dat het onderbroeken zijn, daar zijn ze net zo blij mee als met een autootje, misschien nog wel blijer :p
     
    Dubbelgeluk en femkes vinden dit leuk.
  10. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.705
    3.961
    113
    Vrouw
    Kan ik iemand een pb sturen over macarons?
     
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja hoor
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee dat vind ik niet normaal. Mijn dochter heeft een hyrax (of vergelijkbaar) gehad, toen boven een paar slotjes, toen weer een hyrax, daarna boven en onder slotjes, straks nog een retentiebeugel. Kosten bij elkaar rond de 3700 euro en dat is inclusief alle controles.
     
  13. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.469
    2.157
    113
    Dat is natuurlijk lastig te bepalen als je niet weet wat voor beugel ze moet (en wij geen orthodontistzijn), maar dit bedrag klinkt wel alsof er heel erg veel gaat gebeuren. Dochter heeft boven en onder slotjes gehad. Iets meer dan 2 jaar, hij is er net uit. En wij zitten rond de 3000 euro.
     
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Wat is KGB en waarom heb je daar recht op soms?
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    @Beheer deze mag dicht. Deel 2 is geopend :D
     
  16. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Iertje81 vindt dit leuk.
  17. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Wat voor ons een van de redenen is, is dat kinderen vaak al speelgoed genoeg (of teveel!) hebben. Wij willen bewust omgaan met wat we ze geven en wat ons huis binnenkomt. Dat is ook iets wat wij wel om ons heen horen, dat mensen niet meer weten wat ze moeten kopen omdat ze alles al hebben. Dus ja, ze krijgen iets van speelgoed (geen vast budget trouwens), maar echt niet alleen maar. Ook voor hun verjaardag krijgen zeg gerust een cadeau wat nuttig is (daarbij krijgen ze altijd van alle gezinsleden een cadeautje).

    Ik denk dat heel veel dingen die nuttig zijn, ook echt een cadeau zijn. Een mooie broodtrommel in een kleur of met een print die je kind mooi vind, grappige pantoffels, haarknipjes.... We willen onze kinderen juist meegeven dat zoiets ook fijn is om te ontvangen. Zelf vinden we het ook fijn om naast 'luxe' dingen die je niet nodig hebt, een nuttig cadeau te krijgen.

    Verder krijgen ze hier gewoon wat ze nodig hebben, dus vorig jaar januari beiden een nieuwe fiets. Is het rond de verjaardag, dan kan het ook zijn dat we de fiets met de verjaardag geven. We meten niet alles zo precies af, het ene jaar zal de een misschien iets meer krijgen, het andere jaar de ander. Naast de fiets krijgen ze dan evengoed nog andere cadeautjes.
     
    Neuzeke, Havermout en TotalBella vinden dit leuk.
  18. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Mijn kinderen zijn ook gewoon blij met een leuke onesie of een pokemon trui of pyama.

    Maar als ik een doorsnee trui zou geven wat minder hoor:roflmao:
     
  19. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ik sluit me hier bij aan.
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk. Maar mijn mond is al eens opengevallen bij de bedragen die hier langskomen als het gaat over het budget per kind voor sont of kerst.
    Als ik dan lees dat er zat kinderen zijn die voor 200,- of meer aan cadeautjes krijgt dan snap ik best dat je nuttige dingen gaat geven.

    Wij hebben een budget van 35/40 een prima budget om wat leuk speelgoed te geven, maar meer niet. Dus daarom geen truien, onesies of mutsen in de zak.
     
    Roanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina