Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ja ik heb het meer over le trois forets huisjes.
    Dat is voor mij een ander niveau dan de huisjes die een lek verf kregen en een nieuw kussen op hun sukkel zetels die voor geen meter zitten.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik moest ff zoeken....ik zou alleen die bij Disney ooit nog vertrouwen en voor de rest durf ik niet meer :| Al hoewel die Spa er bij die van jou wel erg goed uitziet :cool:

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vind ook dat je dan man zegt. Tenzij je heel graag wilt trouwen maar je partner niet. Dan zou ik om het punt duidelijk te maken vriend blijven zeggen.

Lomo en Iertje81 vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Goed dat je het zegt. Ik ben voor het najaar aan het kijken voor een weekje CP in dat nieuwe park (iets met Nature) en dat combineren met Disney.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Nou, dat vind ik op zich geen gekke vraag hoor! In het Nederlands vind ik het woord vriend overigens nog meevallen qua "pubergehalte", vergeleken met het Engels (boyfriend/girlfriend).
    Niet gek dat Engelsen het vaak over 'partner' hebben. Dat kan je dus ook nog zeggen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Haha ja af en toe hoort hij wel in het gierig topic thuis. :oops:;)

Ik vind een tas waar je dan ook je laptop in kan doen en deze tas dan ook werkgelateerd gebruikt een iets ander verhaal.

Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Daarom blijf ik waarschijnlijk nog jaren en jaren steevast vriend zeggen. :p

Vanmorgen weer een situatie meegemaakt waarom het gewoon soms makkelijker is om zijn achternaam aan te nemen. Maar mijn "man" ;) wil als we gaan trouwen het goed doen met echt alles erop en eraan. Alleen vind hij het dan ook weer zonde van het geld omdat hij ook allemaal wilde plannen met ons huis heeft. Dus ik heb al vaker een subtiele hint gemaakt dat ik ook best wel voor geregistreerd partnerschap of budget wil trouwen zolang ik maar zijn achternaam kan aannemen. Ik heb hem dus nog niet zo ver. :confused:

Ansel en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Het gloednieuwe park in Zuid-Duitsland is wel echt mooi. Maar duur:| mijn vriend wilde er perse heen. Daarom weet ik het. Maar de rest... aftandse zooi.
    Liever Landal dan.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Is er een specifieke reden waarom je zijn achternaam wil of gebeurd dat automatisch in Nederland?

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat eerste weet ik niet, maar dat laatste, nee, je mag zelf aangeven hoe je bij officiële instanties aangeschreven wilt worden, maar je mag verder je eigen en elkaars naam gebruiken hoe je wilt. Ik heet bij de gemeente en belastingdienst bijvoorbeeld mans naam- mijn naam. Maar op mijn werk en ook mijn bankrekening gebruik ik alleen mijn eigen naam en op de school van de kinderen gebruik ik meestal mijn mans naam omdat het ook de naam van de kinderen is.
    Mijn man heeft op zijn nieuwe rijbewijs laten registreren dat hij echtgenoot van ..is. Maar hij mag bij allerlei zaken ook mijn naam gebruiken als hij dat zou willen en hij kan ook mijn naam aannemen bij officiële instanties als hij wil.

Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zeg gewoon vriend. Hoewel toen hij vorig jaar in het zh lag na zn ongeluk, ik vrouw van was voor hun, haha.
    Ik gebruik weleens zijn achternaam omdat die makkelijker is, maar ik wil mijn eigen achternaam niet kwijt.

Iertje81 vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Ik heb na ons trouwen nog een jaar mijn eigen achternaam gebruikt maar uiteindelijk voor het gemak toch die van hem nu.

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Snoepje :roflmao:

Cindy1977 en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ahzo.
    Ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden.
    Ik kom ook niet zo vaak in situaties dat het uitmaakt volgens mij :).

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Eerlijk? Stiekem doe ik dat ook :p
    Ik zou graag trouwen maar ik ben dan ook weer zo’n doos die gevraagd wil worden ;)
    Trouwen wil hij heel graag maar om bepaalde redenen, vind hij het eng. En die redenen snap ik dus ook heel erg goed en daarom maak ik er vaak geen punt van. Maar soms komt het :evil: boven en zeg ik ‘vriend’ :p

Gewooniemand, Ansel en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik heb, toen ik getrouwd was, altijd mijn eigen naam gehouden op werk (ivm privacy want mijn ex had een bekende naam). Maar voor instanties gebruikte ik wel de naam van mijn ex. En DigiD is nog steeds die naam :roflmao:

femkes vindt dit leuk.
  17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Omdat onze kinderen ook zijn achternaam hebben. En dat ik ook vaker in het dagelijks leven ondervindt dat het makkelijker is om zijn achternaam te hebben. Vanmorgen stond ik bij de caravan dealer en had een afspraak gemaakt op mijn naam. Konden ze de afspraak niet vinden omdat de caravan op mijn vriend zijn achternaam in het systeem staat.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar voor een caravan zou ik gewoon zijn naam gebruiken. Dat maakt toch helemaal niet uit!

19. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Random hulpvraag alert:
    Hoe krijg ik deze zonnebloemolie vlekken uit deze jurk, die niet in de was mag :cry:

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ahja dan zou ik gewoon zeggen het kan ook op xxxx staan en klaar.
    Voor mijzelf kan ik mij gewoon niet direct een situatie inbeelden waarbij het makkelijker zou zijn. Maar ik kan wel begrijpen dat dit bij anderen anders is.

Ansel, femkes en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina