Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Heb je daarvoor een contract getekend? Heb je het Boek der Moeders geschreven?

    Loop even niet zo te oordelen joh. Fijn dat je voor je kinderen gaat. Doen de anderen ook hoor. Soms is het het beste even op te laden en sommige moeders kunnen/willen dit niet. Allemaal prima. Met roepen vanaf je eigen eilandje vanuit louter je eigen normen en waarden... no go.
     
    Maslov, Gewooniemand, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Als je zo'n goede moeder zou zijn, dan zou je niet zo oordelen over anderen.

    En ik had een huilbaby en heb dus wel geweigerd mijn zoon achter te laten in het ziekenhuis, vond toen ook dat dat "niet zo hoorde", maar ik ben er wel bijna aan onderdoor gegaan. En weet je, daar heeft een kind nog minder aan. Dus achteraf was het misschien wel veel slimmer geweest om het toch te doen.
     
    Malbec, Gewooniemand, puzzelstukje en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ben het helemaal met je eens. Onze oudste was ook een huilbaby en als je daar ervaring mee hebt weet je dat het je tot wanhoop kan drijven en dat je tot acties in staat kan zijn die dramatische gevolgen kunnen hebben. (we hebben gelukkig net op tijd aan de bel getrokken)
     
    Gewooniemand, Syane en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Ja die hebben wij idd. We laten hem trouwens niet buiten staan en nemen hem mee naar binnen. Misschien dat het wel kan hoor maar dat vinden we zonde :p
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    :roflmao: Sorry lach je niet uit, maar dit letterlijke is zo lekker jij! Dan weet ik dat jij het nog echt bent hier :p
     
    MyMiracle, Mop81, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Tis maar net hoe je het leest dames
    Ik kan der niet bij dat je je baby zo overlaat aan vreemden
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nee waarschijnlijk omdat je geen idee hebt.
     
    Gewooniemand, puzzelstukje, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Dus jij laat je kind nooit 'achter' in het ziekenhuis? Wat voor moeder ben je dan.. als je kind zorg nodig hebt behoor jij dat te geven.
     
    dreumesje, Malbec, Gewooniemand en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Hoe moet het dan gelezen worden? Je bedoelt het overduidelijk niet als compliment.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Maar wel je vier jarige in een drukke wijk met water alleen buiten laten spelen.

    Ik weet niet wat erger is :rolleyes:
     
    Anouk2005, Luckyme96, Malbec en 12 anderen vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Grappenmaker :roflmao:
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik wel en dat zijn niet de moeders die hun kind een nachtje uitbesteden
     
    dreumesje, Luckyme96, Gewooniemand en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Die is geen baby meer:p dat is anders
     
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.022
    113
    Kwestie van prioriteiten hè... :roflmao::roflmao:
     
    Gewooniemand, Bellybell, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Het blijkt :rolleyes:
     
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hoe dan? Als je niet mag blijven slapen en je kind heeft medische zorg nodig? Hoe had jij dat dan opgelost? Ben heel benieuwd. Ben je dan zo een goede moeder dat je daar stennis gaat schoppen en daarmee je kind goede zorg ontzegt omdat je de mensen die hem/haar die zorg kunnen bieden van hun werk af houd?
     
    dreumesje, Anouk2005, Gewooniemand en 10 anderen vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Knuffel voor jou!
     
    Anouk2005 en Syane vinden dit leuk.
  18. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Er zijn moeders geweest die ook zo dachten als jij. Moeders die dachten dat ze het echt helemaal zelf op moesten lossen, hun 24/7 huilende kind nooit even aan de zorg van anderen wilden overlaten omdat zij dachten dan een slechte moeder te zijn.

    Sommige van die kindertjes leven nu niet meer, omdat die moeders, die echt ontzettend veel van hun kindje hielden, ineens vanuit het niets zo doordraaiden door het gehuil dat zij dit in een opwelling hebben gestopt.

    Dus top :thumup: hoe veroordelend jij hier te werk gaat, met je DAT HEET MOEDER ZIJN. Daar gaan dames hier, die misschien nu met een huilbaby thuiszitten en op het punt staan om hulp van het ziekenhuis in te schakelen zich vast beter en zekerder door voelen.






    Een oproep aan dames met huilbaby's. Jullie zijn fantastische moeders als je hulp inschakelt om de situatie te doorbreken. Je bent een goede moeder, juist door ook goed voor jezelf te zorgen.
     
    Leooonie, Picaris, dreumesje en 23 anderen vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.022
    113
    En dan nóg weet je het niet, ook als je zoiets hebt meegemaakt. Mijn jongste is ivm huilen (huilbaby) ook wel opgenomen geweest. Ik sliep toen bij haar, ben overigens niet eens voor de keuze gesteld. Maar of ik in andere situaties mijn kind alleen zou laten dat weet ik ook niet. Ik vind die "Ik zou echt nooit (vul maar in)..." opmerkingen altijd zo nietszeggend. Niemand weet wat je in de toekomst zal gaan doen, waarover je van mening verandert etc.
    Verder vraag ik me af waar de angst voor "vreemden" dan vandaan komt, het zijn in de eerste plaats professionals die je kind verplegen. De meester of juf is in die zin ook een "vreemde".

    Laatst was de oom van m'n man (oudste broer van schoonvader) opgenomen in het ziekenhuis. Schoonvader en z'n andere twee broers verbleven toen omstebeurt 's nachts bij hun broer. Beetje offtopic in deze, maar vond dat echt wel ontroerend, zo mooi om te zien hoe ze om hun oude broer geven.
     
    Gewooniemand, Loveischocola, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik wilde op 'leuk' drukken. Maar dat is het eerste deel van de post helemaal niet.

    Voor de moeders met huilbaby's. Ik kan niets anders dan respect hebben. Respect voor hoe jullie het allemaal doen, maar vooral respect als je inziet dat je het allemaal even niet trekt en je baby voor even uit handen geeft. Juist omdat je je baby wil beschermen.

    Lieve moeders. Een baby heeft meer aan een moeder die het allemaal aankan dan aan een moeder die haar baby niet uit handen kan geven, maar daardoor ook niet op kan laden.

    Ook moeders die hun kindje in het ziekenhuis moeten achterlaten. Wat lijkt me dat zwaar. Maar je kindje zal dan in het ziekenhuis, of dat nu vanwege de medische toestand van het kindje is of omdat je er als moeder doorheen zit, ongetwijfeld beter af zijn. Hoe moeilijk het me ook lijkt.
     
    Mamafiets, Gewooniemand, Poolvos en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina