Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Wat een verdrietige verhalen van moeders met zieke kindjes. Laat juist zien dat jullie goede moeders zijn door even goed voor je zelf te zorgen zodat je er voor je kindje kan zijn. Dat moet heel moeilijk geweest zijn. Laat je niet gek maken door iemand die er niets van begrijpt.
     
    Gewooniemand, Syane, Rosa Canina en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.982
    18.681
    113
    En dan nóg weet je het niet, ook als je zoiets hebt meegemaakt. Mijn jongste is ivm huilen (huilbaby) ook wel opgenomen geweest. Ik sliep toen bij haar, ben overigens niet eens voor de keuze gesteld. Maar of ik in andere situaties mijn kind alleen zou laten dat weet ik ook niet. Ik vind die "Ik zou echt nooit (vul maar in)..." opmerkingen altijd zo nietszeggend. Niemand weet wat je in de toekomst zal gaan doen, waarover je van mening verandert etc.
    Verder vraag ik me af waar de angst voor "vreemden" dan vandaan komt, het zijn in de eerste plaats professionals die je kind verplegen. De meester of juf is in die zin ook een "vreemde".

    Laatst was de oom van m'n man (oudste broer van schoonvader) opgenomen in het ziekenhuis. Schoonvader en z'n andere twee broers verbleven toen omstebeurt 's nachts bij hun broer. Beetje offtopic in deze, maar vond dat echt wel ontroerend, zo mooi om te zien hoe ze om hun oude broer geven.
     
  3. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    O wauw jullie zijn nu toch ook oordelend....
     
  4. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik ben ineens een misselijk makend mens enzovoort
    Ken je mij?
    Nee!
    Ken je mijn situatie nee!

    lekker veroordelend achter een beeldschermpje

    als je de moeite had genomen om mij te begrijpen typte je wel anders
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  5. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Want jij doet moeite om de andere te begrijpen? Nee jij oordeelt gelijk. Maakt inderdaad misselijk makende opmerkingen. Tja dan krijg je zulke reacties

    Misschien je eigen reactie toepassen op jezelf.

    Niet oordelen achter een schermpje, je kent de situatie namelijk niet;)
     
    dreumesje, Luckyme96, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.541
    3.560
    113
    Ja, laten we de rollen even lekker gaan omdraaien :rolleyes:
     
    Gewooniemand, Iertje81, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Dag dames fijne avond
     
  8. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Ja, dat was ook mijn gedachte. @Dettol ,ben je je hiervan bewust?
     
  9. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Dit inderdaad. Ze zeggen weleens “zeg nooit nooit”. Ik ben van mening dat je niet moet zeggen “ik zou dat nooit doen” of ook andersom, dat je in een bepaalde situatie iets juist wel zou doen. Je weet pas echt definitief hoe je zult reageren en handelen in vooral een extreme situatie als die situatie zich aandient. Ook al dacht je nog zo stellig dat je iets wel of niet zou doen, het kan dan zomaar anders zijn. Zelfs als je eerder al iets vergelijkbaars hebt meegemaakt, kan dit nog zo zijn. Omdat deze nieuwe situatie toch weer net anders kan zijn. En het is helemaal vervelend om anderen te veroordelen over iets dat jij nooooit zou doen :| Iedereen is anders en iedere situatie is anders.
     
    Gewooniemand, Iertje81, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.982
    18.681
    113
    Volgens mij zeggen "wij" juist dat je niet zo snel moet oordelen. :thumup:
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.779
    15.330
    113
    Vrouw
    #91 Neuzeke, 3 jul 2020
    Laatst bewerkt: 3 jul 2020
    Niemand hoeft wat te vinden van de keuze die ouders maken in zo situaties.
    Ik weet wat onze mening daar rond is en wij vonden onze keuze de enige juiste (voor ons dan e).
    Er moet geen kritiek zijn als mensen naar huis gaan en er moet ook geen kritiek komen als mensen het niet doen.

    Ik hoop vooral dat veel ziekenhuizen snel doen zoals bepaalde ziekenhuizen in onze buurt en dat is echt werk maken van het ouder /kind gebeuren.
    Want niet kunnen kiezen of je bij uw kind kan blijven lijkt mij verschrikkelijk.
     
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    We hadden laatst toch zo’n trol? Die heet nu @Dettol denk ik :roflmao::|
     
    mgeul84, Malbec, Kleintjuh85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Amen!
     
  14. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Met hoe summier jij typt is er gewoon geen ruimte om 'tussen de regels te lezen'. Je knalt gewoon je mening neer en die is op zijn zachts gezegd nogal hard.

    En nee ik ken jou en jouw situatie niet maar je zegt er zelf niet echt iets over.

    Ik heb gelukkig nog nooit voor het feit gestaan dat ik 1 van mijn kinderen in het ziekenhuis moest achterlaten en zelf thuis gaan slapen. Maar als ik hier de verhalen van de dames lees dan kan ik me heel goed voorstellen dat hoe moeilijk het ook is het wel het beste is voor zowel ouders als kind.

    Toen ik nog geen kinderen had zei ik ook altijd dat mijn kinderen nooit chips, snoep of andere rotzooi als ontbijt zouden krijgen. Tot mijn oudste ineens een heel moeilijke eter werd van zodra hij naar nursery moest. Hij was dat natuurlijk al langer maar we waren thuis en hadden alle tijd zodat hij toch iets fatsoenlijks had. Ineens was het dus dat we echt de deur uit moesten om op tijd te zijn en hij had nog niks gegeten. Wel wat melk gedronken maar niet echt veel. Tja dan heb ik ook wel eens toegegeven aan een zakje chips als hij dan wel de rest van zijn beker melk opdronk.
     
  15. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Dat ligt een beetje aan de soort antibiotica. Elke soort infectie is gevoelig voor een aantal antibiotica wat je kunt vaststellen met bijv een kweek. Maar vaak hoeft dat niet omdat artsen wel weten welke antibiotica waar voor gevoelig is. En anders schrijven ze een breedspectrum antibiotica voor zoals augmentin.
    Voor blaasontsteking wordt vaak nitrofurantoine voorgeschreven meestal werkt dat wel, maar soms zit er een beest in de urine dat net niet gevoelig is voor die antibiotica en dan doet ie antibiotica er weer helemaal niks mee. Dus als je ergens anders nog een bacteriele infectie hebt zitten en als die gevoelig is voor die antibiotica zal die dat ook opruimen als de voorgeschreven duur ook lang genoeg is. Maar als die specifieke bacterie niet gevoelig voor die ab, zul je een ander moeten krijgen.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  16. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Niet mee eens, moeder zijn betekent naar mijn idee juist af en toe wel dergelijke beslissingen maken als het laten opnemen van je kindje in geval van nood

    Als je er als moeder helemaal door heen zit (en slaapgebrek kan een mens echt gek maken en jonge moeders nog vol met hormonem helemaal) ben je niet meer in staat optimaal voor je kind te kunnen zorgen. Je gaat gekke dingen doen en fouten maken en je tolerantie wordt steeds minder. Hierdoor kun je vele malen slechter voor je kind zorgen.
    Door je kind te laten opnemen kun je bijtanken. Daar heeft je kind toch veel meer aan uiteindelijk. Dus zowel in belang van je kind als in het belang vd ouder is een uitgeruste moeder veel beter. En als dat thuis niet mogelijk is lijkt me ziekenhuisopname de beste oplossing. En tis niet dat je een kind naar een 1 of ander slecht onderkomen brengt. De verpleegkundigen die er werken zijn gewoon zorgzame mensen die het beste voor hebben met je kindje.
     
    Kleintjuh85, Soturi, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Soms is het Dus zo erg dat ook dat niet meer lukt. De kindjes die worden opgenomen in het ziekenhuis worden niet opgenomen omdat moeders anders niet meer dagelijks het toilet kan schoonmaken :rolleyes: maar omdat ze er zo door heen zitten dat niks meer lukt en dus ook de zorg van de baby niet meer.
    Je moet er toch niet aan denken dat je door de vermoeidheid je kind laat vallen oid. Dan lijkt me een nachtje ziekenhuis toch veel minder schadelijk.
     
    dreumesje, Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Hahaha de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!

    Maarre als je je opmerking niet zo bedoeld... Waar zijn je excuses?

    Als jij de moeite had genomen om je in te denken dat blijven slapen gewoon niet altijd mag en kan had het je een hoop opmerkingen bespaard. Maar ken jij die situatie? Nee! Net zo goed als ik de jouwe niet ken. Jij hebt een mening over de mijne en ik over de jouwe.

    Succes en ik hoop dat je nooit, maar dan ook nooit in die situatie komt te zitten dat je je kind achter MOET laten in het ziekenhuis.
     
    Gewooniemand, Syane en MamaChantal vinden dit leuk.
  19. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.830
    1.661
    113
    Leerkracht
    België
    Oh ik schrik ervan hoeveel reacties mijn random vraag heeft veroorzaakt.

    Bedankt voor de antwoorden nu heb ik er beter zicht op en begrijp ik het allemaal beter.

    It takes a village to raise a kid...

    Hier ook best moeilijke slapers en af en toe ziekenhuisopnames, absoluut geen huilbaby's, maar wat ben ik dan blij als ze eens bij mijn (schoon)ouders kunnen logeren... Dus wat dat betreft vind ik dat hetzelfde, alleen heeft de verpleging dan nog een specifieke opleiding ook.

    Ik vind jullie dapper hoor!
     
  20. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.165
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb zo'n elektrische poffertjespan. Werkt echt helemaal prima!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina