Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Ik ben verliefd geworden op een ring (online gevonden). Hij is helaas alleen nog in maat 18 beschikbaar en ik heb maat 15. Er zit 1 grote steen op. Om de steen heen wat versiersels. Verder zijn de zijkanten en onderkant egaal zilver. Zou het mogelijk zijn die te laten verkleinen?

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lijkt me wel dat de ring verkleind kan worden. Anders een foto sturen naar de juwelier met de vraag of het kan?

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mn collega heeft er ook 1, weet niet welk merk. Die is er ook zo'n fan van. Alles is gelabeld op ons werk. :roflmao:

Luna86 vindt dit leuk.
  4. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    @GossipGirlxoxo hoe gaat het met jou? Ik heb je al een tijdje niet meer op het forum gezien

citroenrasp en Syane vinden dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Heeft er hier iemand weleens zelf suikerbrood gemaakt?
    Waar vind ik die suiker die er altijd in zit???

^
    |
    |
    |
    @Adje :)

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Waar kopen jullie maillots voor jullie kinderen? Ik zoek een groene. En een roze maar die is niet zo lastig te vinden.

7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik laat ze altijd door m’n schoonouders uit België meenemen :p maar daar heb je vrij weinig aan. Het heet parelsuiker en als je dat op google gooit, komen er meteen een lading (nederlandse) webshops tevoorschijn!

Iertje81 vindt dit leuk.
  8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    nextdirect :D
    Die hebben altijd zóveel. Misschien zit de juiste tint erbij?

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Thanx! Ik Garvey kijken.
    Overigens heb ik die suiker gevonden en je raadt nooit waar...
    De Welkoop :roflmao:
    Tussen het kattenvoer en de paardrijspullen :roflmao:
    Kostte maar 2,69 voor een heel pond! Ik ga het maandag proberen. Er staat nu een worteltaart in m’n oven :)

Poolvos vindt dit leuk.
  10. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    lekker hoor! Ik gebruik de suiker meestal voor wafels, maar heb al super lang een suikerbrood op de planning staan. Dus als het goed lukt, ben ik wel geïnteresseerd in het recept ;)

Ik heb net een biscuittaart gebakken en gevuld en besmeurd. Zelfs een figuurtje uit fondant staan snijden en verven. Allemaal voor dochterlief die morgen jarig is. Ze wist precies wat ze wilde (Bolibompa: een draakje van tv) - bizar genoeg ongeveer het enige tv personage waarvan ik geen kant en klaar figuurtje of eetbaar papier voor op taart kon kopen :rolleyes::rolleyes: ik nog 746 andere opties proberen “sesamstraat is toch ook leuk?!” “En Paw patrol dan?” “Peppa big kijk je altijd graag?!” Maar nee hoor :confused:

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Gefeliciteerd alvast!

Poolvos vindt dit leuk.
  12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    dankje :):)

Iertje81 vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn zoon had net een vraag waar ik geen antwoord op heb en ik hoop dat @Maslov hier antwoord op kan geven gezien haar beroep. Worden in de gevangenis haren van gedetineerden geknipt? En zo ja hoe? Alleen geboeid omdat een schaar een potentieel wapen kan zijn? En is zo een kapper speciaal opgeleid om met gedetineerden om te kunnen gaan?

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Ben je iets van plan en bang om gepakt geworden, waardoor je kapsel in de tijd dat je moet zitten naar zn grootjes gaat?
    :roflmao::roflmao:

15. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Heyyy ja dat kan ik je wel vertellen. Er is een kapper in de gevangenis. Gedetineerden kunnen daar een verzoek voor indienen en dan worden ze ingepland. De kapper doet geen highlights ofzo ;) Maar een normale knipbeurt. Gedetineerden zijn dan niet geboeid. De kapsters volgen geen speciale kappersopleiding, maar krijgen een standaard veiligheidstraining die alle niet-executieve medewerkers krijgen (dus iedereen die niet op de afdelingen werkt, maar bv in de kantoren of bij ondersteunende diensten).

Ik kan me voorstellen dat op hele zware afdelingen, bijvoorbeeld de zwaarst beveiligde afdeling van de TBS ofzo, een gedetineerde wel geboeid geknipt wordt. Maar dat zullen uitzonderingen zijn.

Toen ik nog creatieve vorming deed met de gedetineerden hadden ze ook gewoon scharen en gereedschap, echter alles werd voor en na het uur geteld en er was constant een bewaarder bij.

16. GossipGirlxoxo

Nee mijn zoon vroeg zich ineens af na een nieuwsbericht hoe dat zat. Of bijvoorbeeld Willem Holleder nog naar de kapper mag met Levenslang en hoe. Ik kon er geen antwoord op geven. Ik had verwacht alleen nog met tondeuse ofzo :roflmao:

Mamafiets en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Dank je voor je snelle antwoord! Top!

Maslov vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Bij online bakwinkels of grotere molens (bv hier: https://www.de-zuidmolen.nl/webwinkel/zoekresultaat/?alstart=0&artsearch=Parelsuiker&artsearchmode=FUZZYAND) volgens mij kan je het ook zelf maken door suikerklontjes grof te malen.

Levine (die met het broodbakblog en broodbakboeken, weet alleen niet of je haar kent) heeft ook een suikerbroodrecept. En haar recepten kloppen echt áltijd. :D https://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/2012/06/suikerbrood.html?m=1 Je hebt me wel op een idee gebracht :oops: suikerbrood heb ik zó lang niet gegeten.

Vitamientjuh en Iertje81 vinden dit leuk.
  19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik heb het al gevonden. Bij De Welkoop :roflmao:
    En ik moet daarom lachen omdat dat een dierenwinkel is :roflmao:

citroenrasp vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Misschien voor paarden ofzo? :roflmao:
    Ach ja, chiazaad was ooit ook alleen verkrijgbaar bij dierenwinkels.

Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina