Ze gaan ook gewoon na hun ziekenhuis afspraken.. zag laatst 1 bij de oog afdeling zitten.. politie erbij en wel handboeien om en mondkapje natuurlijk! Later toen ie weg ging was met 2 of 3 politie na busje begeleid..
Mijn man werkt bij de reclassering en zegt hetzelfde. En inderdaad bij de zwaardere gevallen: handboeien om en veel begeleiding.
Best erg hè @Iertje81, maar heb dus net m'n man naar de winkel gestuurd om suikerklontjes te kopen ... Helaas hadden ze alleen rietsuikerklontjes maar dat zal vast ook kunnen in suikerbrood.
Ik ga zo eerst een speculaas cheesecake maken en een Indische rijsttafel voor morgen als m’n moeder komt eten. Misschien dat ik me er daarna ook aan waag. Of vanavond want m’n man heeft vergadering van z’n werk en zit op zolder. Die heeft een bloedhekel aan de oven als die staat te loeien dus dan heb ik mooi vrij spel
Wil iemand even meekijken met mijn recept? Ik denk dat ik dit wel in de slowcooker kan maken, maar moet deze dan hoog of laag? En welke tijd? @Adje?
Ik doe kip eigenlijk standaard 4 uur op low. High gebruik ik alleen bij tijdgebrek en dan zou het in 2 uur kunnen. (Ik durf alleen niet te zeggen of de sperziebonen dan ook gaar zijn. Die heb ik nog nooit in de slowcooker bereid ) Ik zou in dit recept eigenlijk de maïzena vooraf door de kip scheppen (voor 200 gram is een (halve) eetlepel wel genoeg denk ik. En dan heel kort even aanbakken. Daar blijft de kip in zachter van. Dan zou ik het water weglaten en alleen de kokosmelk als vocht toevoegen. En de ananas aan het einde pas meewarmen. En als de saus toch te dun is kan je aan het einde altijd nog even een maïzena papje toevoegen en mee laten garen.
Wat houdt het in als je bij een kapper je haar laat föhnen? Ik föhn ook mn haar thuis, maar hoe komt het er dan uit te zien als zij het doen? En hoe lang zit het dan mooi? Klinkt een beetje dom Maar ik vraag me dat dus wel af
Het ligt eraan wat je wil en hoe je wil dat het geföhnd is. Ik heb bijvoorbeeld flinke krullen van mezelf. Als de kapster mijn haar föhnt en ik wil m’n krullen houden, dan doet ze het zo dat de Krul net wat mooier is. Als ik het stijl wil, dan zit het allemaal net wat mooier dan dat ik het zelf stijl maak. Ik was m’n haar 1 à 2 keer per week en als ik naar de kapper ben geweest kan m’n kapsel zo 3 dagen zo blijven zitten als dat de kapster het gedaan heeft. Maar goed: ik ben ook niet zo’n type dat zegt: ‘O, dat kan ik zelf ook’. Ten eerste omdat dat gewoon niet waar is want zij kan er veel beter bij dan ikzelf en ten tweede omdat ik vind dat kapper zijn een vak apart is. Kan me ook vreselijk ergeren als iemand zegt: ‘je kan altijd nog kapper worden’ Volgens mij is het allemaal ook niet zo makkelijk als dat het eruit ziet. En laten we eerlijk zijn; als iedereen het zelf kon waarom heeft de kapper er dan een hele opleiding voor gedaan? En bij hoeveel mensen is het wel niet mislukt toen Corona zich voor het eerst liet ‘zien’ en we een poosje niet naar de kapper mochten? Hoeveel mensen hebben wel niet gezegd: kan ik zelf best, heb ik geen kapper voor nodig. Ik hoorde toen zelfs iemand een keer zeggen dat kapper zijn zwaar overschat wordt Ja, misschien als je alleen de puntjes eraf haalt maar een heel nieuw kapsel? Ik heb een aantal mensen gezien die dat toch zwaar onderschat hebben door hun insteek. Sorry Lang verhaal maar dat komt omdat ik er nooit zo goed tegen kan als een beroep onderschat wordt. Dus antwoord op je vraag: bij mij is het zo dat de kapper het toch net een pietsie meer sjeu geeft
Ik onderschat het werk van een kapper niet hoor Ik heb nog nooit mn haar laten föhnen of iemand gezien, voor zover ik weet, die het heeft laten föhnen. Dus ik ben vooral benieuwd of het de moeite waard is. Ik zou het wel leuk vinden als mn haar een keer meer gestyled is. Bedankt voor de toelichting
O nee hoor. Ik had het ook niet tegen jou maar meer in het algemeen. Sorry, mijn frustratie kwam een beetje bovendrijven
Als ik bv naar een trouwfeest ga dan plan ik mijn jaarlijkse knipbeurt bij de kapper en laat ik het altijd föhnen, ik krijg ALTIJD veel complimenten dan, dus ja het is een groot verschil. Maar ik ben dan ook heel onhandig, en mijn haar belandt dus altijd in een staart