Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Bij mij zeker 3 dagen helemaal in model! Ze zijn dan ook wel een dik uur daarmee bezig, zo netjes krijg ik het zelf nooooit.

Als antwoord op @Iertje81, ik zou het ontzettend moeilijk vinden; kapper zijn. Zegt iemand: dit kapsel wil ik! Nou succes ermee, ik zou dan echt niet weten hoe te beginnen. Het is daarnaast ook een heel sociaal beroep he, heel de dag kletsen. Dat zou al niks voor mij zijn, ik ben blij dat de kapper waar ik ga me kent en de sociale vragen overslaat. :roflmao:

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik ben o.a om die reden al +16 jaar niet bij een kapper geweest.

Paardenbloem en Beausecret vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Maar dat is toch net zoiets als met koken, schoonmaken, fotografie, bouw etc? Ja natuurlijk kan je ergens een opleiding voor doen en dan zul je het wel beter kunnen dan een ander, en een chefkok van een sterrenrestaurant zal ook wel beter koken dan de gemiddelde thuiskok. Maar uiteindelijk is het geen hogere wiskunde en als iemand er feeling voor heeft om te koken, dan is ook diegene een prima thuiskok.
    Mijn man heeft voor zijn werk ook ooit meerdere opleidingen in schoonmaken moeten volgen, maar ik kan toch net zo goed schoonmaken als hij (dat je een spiegeltje moet gebruiken om te kijken of de wc goed genoeg is schoongemaakt, daar zou ik dan weer niet aan denken, maar dat leer je kennelijk wel tijdens zo'n opleiding).
    Mijn vader is o.a fotograaf van opleiding maar mijn zus kan minstens zo goed fotograferen als hobbyfotograaf zijnde. En zo zijn er waarschijnlijk ook genoeg "hobbykappers" die niet afdoen aan een echte kapper. Als ik tenminste zie wat mijn schoonzus allemaal kan met het haar van haar kinderen... Dat doe ik echt niet na :roflmao: maar een echte opleiding heeft ze nooit gevolgd.

Vergeten en juf1987 vinden dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    O ja dat zal best. Het gaat mij er ook meer om, als kern zeg maar, dat ik het jammer vind als er wat denigrerend over een beroep gepraat wordt. Alsof je zelf iets heel makkelijk kan en erover doet alsof een opleiding oid nergens voor nodig is. Maar goed: dat is heel erg afdwalen van wat de vraag van @Novi was.
    Mijn intentie was ook meer dat ik het mijn kapper niet na kan doen wat zij allemaal wel met mijn haar kan doen wat ik zelf absoluut niet kan.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Voor mij idd ook niet. Kapster die bij mijn kapsalon werkte (helaas zit ze nu bij een andere in een andere plaats) zei bij de eerste afspraak: sorry dat ik niet sociaal ben, maar als ik bezig ben met knippen/verven dan zit ik even in mn eigen bubbel. En ik dacht alleen maar: heerlijk, ga je gang! :D

6. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn vorige kapster en ik waren zo gezellig aan het kletsen dat we niet door hadden hoe kort ze mn pony aan het knippen was:cry: Zag er niet uit. Ik durf niet meer bij haar. Bij mn huidige kapster ben ik wat minder sociaal zodat ze hopelijk goed oplet dat mn pony niet ergens halverwege mn voorhoofd eindigt :|

Gewooniemand, toch3 en Iertje81 vinden dit leuk.
  7. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

:eek::eek::eek:

8. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ooh haha wat erg zeg!
    Ik had echt een geweldig goeie kapster, helaas is die verhuisd. Ik heb ontzettend moeilijk haar en zij was de enige waar het echt super zat.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb een vraag voor de Belgische dames hier. Nouja, eigenlijk mijn zoon. Hij kwam er achter dat poepen in het Belgisch seks betekent. Echter zeggen Belgen ook vaak tegen hun kinderen dat ze op hun poep moeten gaan zitten. Mijn zoon vraagt zich nu af of er dan bedoeld wordt om op je billen te gaan zitten, op je gat of daadwerkelijk je piemel? Want dat laatste vond hij wat vreemd, maar dat is wel het geen waar je seks mee hebt...

Leve de kinder vragen waar ik dus echt geen antwoord op weet, maar wel stiekem om moest lachen met zijn beredenering. :oops::roflmao:

GossipGirlxoxo, Gewooniemand en toch3 vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    @Neuzeke :roflmao:

Cin85 en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    De eerste keer dat ik bij mijn kapster kwam en zei dat ik het steil wilde, vroeg ze of het goed was als de stagiaire het deed. Ik zei oké maar daar heb ik toch spijt van gehad. Ze pakte elke keer letterlijk een paar haren en ging er met de tang overheen. Langzaam! Ik werd er niet goed van. Normaal duurt het een half uurtje of zo maar zij is ruim Anderhalf uur bezig geweest. De keer daarop heb ik heel netjes gevraagd aan mijn vaste kapster of zij het wilde doen en voorzichtig uitgelegd waarom. Ik wilde de stagiaire niet beledigen maar kom op hee. Dan hield ik het wel bij m’n krullen. Sindsdien vraagt ze het nooit meer maar doet ze het even vlug vlug zelf. Want toen die stagiaire het deed bleef het ook nog een keer maar een dag zitten. En nee het was geen vochtig weer want anders heeft steilen geen zin. Dan ontploft mijn haar en zie ik eruit als een heks.
    Of als Monica —-> the one in Barbados :roflmao:

Gewooniemand, miss C en Novi vinden dit leuk.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    O, ik ben zó benieuwd naar haar antwoord!

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik ga naar een beetje een dorpskapper in West-Friesland en daar zijn ze best gesloten. Tot ze je een beetje kennen, dan gaan ze lekker los. Ik vind dat heerlijk.
    Maar de eerste keren dat ik kwam, keken ze een beetje de kat uit de boom en ik moest er wel bijna 4 uur zitten. Keer erop had ik m’n e-reader maar mee :roflmao:

Beausecret vindt dit leuk.
  14. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Draag jij een hoofddoek? (Als ik dat mag vragen). Lijkt mij heel fijn dat je met een hoofddoek je ook niet heel druk hoeft te maken om je haar. Al zal daar vast weer andere onzekerheden bij komen kijken

Iertje81, citroenrasp en Paardenbloem vinden dit leuk.
  15. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Voor sommige mensen is het echt de ideale baan, blijven praten, je kan toch niet weg! :cry:

Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ja, dat draag ik inderdaad. :) Maar ik maak me zeker wel druk om mijn uiterlijk (om even dezelfde bewoordingen te gebruiken, al is het wat minder dramatisch dan het wellicht overkomt hoor haha), alleen zijn de mensen die het zien beperkt.
    Ik lees vaak (ook wel hier op ZP) dat bij thuiskomst de "makkelijkere" kleding aan gaat, na er op het werk/buitenshuis piekfijn uit te hebben gezien. Bij mij is het in feite andersom, ik doe mijn best om er aantrekkelijk uit te zien voor mijn man, echter wanneer ik naar buiten ga dan haal ik mijn make-up eraf en kleed ik me om (abaya en lange hoofddoek). Er zijn trouwens genoeg kapperszaken voor vrouwen hier, maar zou daar nooit vrijwillig naartoe gaan, lijkt me vreselijk. :roflmao:

Vitamientjuh, GossipGirlxoxo en Vergeten vinden dit leuk.
  17. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Hier ben k 1x naar de kapper geweest die heeft mn haar toen scheef geknipt en bleef indd ook kletsen en ‘privé’ vragen stellen en vindt niet erg om te babbelen maar heb haar wel verteld dat ze niet alles hoef te weten.. daarna nooit meer naar de kapper geweest, mn zus heeft mn haar daarna weer goed geknipt en tegenwoordig knip ik zelf mn haar.. laatst nog mn haar vanaf mn kont tot mn schouders afgeknipt omdat k het zat was en zit ook lekkerder onder mn hoofddoek met kort haar, heb je niet zo’n grote staart/ knotje bij de nek

Vitamientjuh, GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik vind dit wel interessant, doe je de make-up naar buiten af omdat jij dat wil, zodat andere mensen je niet aantrekkelijk vinden. Omdat jij dat dat alleen voor je man wil dragen?
    Ik zie namelijk best veel vrouwen met bedekking die wel make-up op hebben buitenhuis.

Puur nieuwsgierig hoor.

Iertje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ja klopt, omdat make-up naar mijn mening niet past bij de bedekkende kleding die ik buitenshuis draag.

GossipGirlxoxo en Iertje81 vinden dit leuk.
  20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina