Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.166
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb jouw opmerkingen vol verbazing zitten lezen. Je weet echt niet waar je het over hebt. Mijn kinderen hebben 4x tegelijk in het ziekenhuis gelegen, maar moesten op aparte kamers. Dan moest ik als moeder kiezen welk kind mij het hardst nodig had. Mijn man moest namelijk ook gewoon werken. Dat is een onmenselijke keuze en als dan mensen zoals jij zo gaan oordelen, dan vind ik dat echt compleet respectloos!
     
  2. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik heb de oudste 1 x alleen gelaten in het ziekenhuis omdat we, net als hij, het rotavirus hadden en alles aan alle kanten er uit bleef lopen, om het maar zo te zeggen. Ik heb toen een hele nare ervaring gehad waarbij mijn zoontje bijna dood is gegaan omdat ze niet goed hebben opgelet.
    Daarna een huilbaby gehad, maar ik heb het nooit meer aangedurfd om haar een nacht zonder mij te laten slapen. Ik heb de eerste 3 jaar jaar nauwelijks geslapen. Daarna sliep ze ineens door en ging toen pas ook logeren bij opa en oma.
    Nu de vierde en ik slaap al weer bijna een jaar niet meer dan 3 of 4 uur per nacht. Maar hij blijft bij mij, laat hem echt niet opnemen.
    Meerdere ziekenhuisopnames gehad van de 2 oudste en altijd bijgebleven. (Afgewisseld met mijn man) Dat kon ook van uit het ziekenhuis. Als dat niet gekund had dat was ik/ min man er in elk geval geweest op elk moment dat het wel kon.

    Dat gezegd hebbende: als ik die eerste nare ervaring niet gehad had, dan was ik misschien makkelijker geweest. Waren het echte lange opnames (nu max 2,5 week) en waren er nog andere kindjes thuis dan was het ook weer anders geweest want die kindjes hebben je net zo goed nodig. Daarom kun je ook niet oordelen. Iedere situatie, ieder kind, ouder en reden voor opname is anders. Want eerlijk is eerlijk: van een jaar zo weinig slaap voel ik me nu echt niet fijn... dus ik kan me goed voorstellen dat mensen die keuze wel maken!
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij ook, maar de poffertjes zijn nogal droog. Tips daarvoor?
     
  4. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.166
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik maak altijd het beslag zelf en net iets dunner dan de bedoeling is. Dan in een spuitfles en dan werkt het prima
     
  5. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Mijn poffertjestip: door mijn schoonmoeder laten maken :p
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kunnen dat nog eens proberen. Hadden nu gewoon poffertjesmix. Waren echt droog en smaakloos.
     
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Zou kunnen, maar dan moet het wel het goede type antibiotica zijn. Er zijn bepaalde bacteriën die vaak een urineweginfectie veroorzaken en vaak geven ze een kuur die daar goed tegen werkt. Dus het ligt eraan waardoor die andere ontsteking veroorzaakt is..
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Waar heb je die spuitfles gekocht?
     
  9. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Mens, jij weet echt niet waar je het over hebt. En nu draai je de rollen om, maar jij beweert letterlijk dat JOUW visie goede moeder zijn betekent, wat automatisch betekent dat de rest dat in JOUW ogen dus niet is omdat ze een andere keuze hebben gemaakt als jij. Dus JIJ bent hier oordelend, niet de anderen.

    Maar buiten dat, er zijn ook ouders die ontwetend zelf hun babys omtoveren tot huilbabys door ze steeds op te pakken en helemaal oververmoeid en overprikkeld raken omdat zij denken dat ze het beste doen voor hun baby. Dan is het juist heel fijn dat er mensen zijn die met je meekijken en denken want in sommige situaties kan dit dus een uitkomst zijn. Maar lekker met je baby rondzeulen totdat het vanzelf minder en ouder word is dus veel zieliger!

    Dus ga lekker ergens anders moeder van het jaar uithangen.:thumup:
     
    Paardenbloem en Gewooniemand vinden dit leuk.
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik heb niet echt een antwoord voor je maar toen ik die nek had zei ik ook dat ik voor blaasontsteking altijd...... kreeg. Toen zei de arts dat die niet zou werken voor de wond in m’n nek.
    En toen ik een keer een oorontsteking had, kreeg ik pillen daarvoor en zei tegen de huisarts dat ik ook een blaasontsteking voelde aankomen. Toen zei hij; ‘als dat zo is dan neemt deze kuur alles mee’
    Dus ik weet het niet zo goed maar ik denk dat je verschillende ab’s hebt?
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  11. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Oh top, ik heb ook een vraag waar ik geen topic voor wil openen!

    Welke roomkaas gebruik je voor cheesecake? Is zuivelspread hetzelfde?
     
  12. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Elke AB is voor een bepaald soort of "tak" van bacteriën. Daarom kan het zijn dat je dezelfde krijgt of juist een andere. En da's alleen maar mooi, de paardenmiddelen van vroeger doodden onnodig andere bacteriën ook met alle nadelige gevolgen van dien.
    Als je een zware ontsteking elders vermoedt, zou ik dat wel even melden bij de voorschrijvend arts, @Beausecret
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  13. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Oh dit zou misschien kunnen. Ik heb dezelfde ab's, kreeg aan het begin van de zwangerschap wel een andere, maar bij wortelpunt ontsteking kreeg ik amoxicilline, nu blaasontsteking en weer amoxicilline. Zou opzich mooi zijn als het ook de wortelpunt nog wat opruimt als daar nog wat zit. Zo slik je nooit antibiotica, en nu al mijn 3e kuur in 7 maanden, kan nooit goed zijn. :|
     
  14. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ja het is meer dat ik denk dat die wortelpunt nog niet helemaal schoon is, omdat ik daar nog een zwart puntje zie rondom de tand. Kan ook pas na de zwangerschap door kaakchirurg worden opengemaakt. Daar beginnen ze nu niet aan. Kreeg daar dezelfde ab voor destijds als nu met blaasontsteking (amoxicilline).
     
    Claprose vindt dit leuk.
  15. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Mon chou. Zo'n klef pakkie.
    Je kan ook voor zuivelspread gaan hoor. Maar dat is vaak luchtiger dus verkijk je niet op volume en kijk naar het gewicht!
     
    GossipGirlxoxo en sillies vinden dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja misschien helpt het: zou mooi zijn inderdaad. Ik heb toen met die nek 2 maanden continu ab geslikt; 4 pillen per dag! Ik werd er ook resistent voor.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik gebruik áltijd Philadelphia maar dan het b-merk van de supermarkt. Kost iets van 60/70 cent per bakje van 200 gram. Niet ‘die dure’ kopen hoor! Zo zonde. Net zo lekker die goedkope en ik maak zeker 1x per week een cheesecake.
    Ga je de roze koek variant maken?
     
    11131618 vindt dit leuk.
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Maar nog even antwoord op je vraag; ja zuivelspread is hetzelfde; Milbona van de Lidl vind ik persoonlijk het beste.
    Monchou is echt weer anders dan roomkaas!
     
    11131618 vindt dit leuk.
  19. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Een moeder zijn betekent dat je met heel je hart van je kind houdt, je kind beschermt en veilig houdt en zorgt dat het de zorg en aandacht krijgt die het nodig heeft. Ook als dat betekent dat je over je eigen grenzen heen gaat. Een moeder die om wat voor reden tijdelijk niet voor haar kind kan zorgen maar hulp zoekt zodat het kind alsnog de zorg krijgt die het verdiend is wat mij betreft juist een goede moeder. Je kind uit handen geven én moeten toegeven dat je het zelf niet kan is 1 van de moeilijkste dingen in het ouderschap. En om het dan tóch te doen getuigt van enorme liefde.
    Dat moet je niet veroordelen, maar complimenteren. Je zit al in zo’n emotionele achtbaan en om dan toch zo’n beslissing te maken terwijl je je kindje het liefst bij je houdt is heel erg moeilijk.
     
    Syane, juf1987, Poolvos en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Dus die zuivelspread van de Lidl kan ik voor cheesecake gebruiken? Ik had vorige keer een dure roomkaas en had al het idee dat dat goedkoper kon.
    Ik ga deze maken:
    https://miljuschka.nl/cheesecake-recepten/yoghurt-cheesecake-met-aardbeien

    Maar als je een recept hebt van de roze koek cheesecake, graag!! Dat klinkt erg lekker!
     
    Mamafiets en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina