Volgens mij mag het. Of tenminste, ik weet dat er in de privé een keer een artikel stond met dingen uit de prullenbakken van BN’ers.
Ja dat vond ik toen ook daarom is het mij bijgebleven. Ging toen ook om een brief van school aan de ouders omdat het kind had gespijbeld.
Belachelijk om afval op zo'n manier onder de loep te nemen zeg Of dat nou van BN'ers is of van ON'ers! Afval scheiden is helemaal goed natuurlijk maar dit soort dingen vind ik echt vallen onder doorslaan.
Als je als zorgverlener betaald wordt door pgb, hoe gaat dat in zijn werk? Moet je zelf belasting afdragen? Of bij ziekte oid?
Ik zou even bellen met de svb, die kunnen je het wel uitleggen (afdeling pgb dan), de svb betaalt de zorgverleners namelijk. Je hebt ook verschillende tarieven, de echte zorgverlener tarieven, maar ook de tarieven voor als familie uit het pgb betaald wordt. Ik heb alleen ervaring vanaf de pgb-houder (mijn zoon), dus ik dien facturen in bij de svb en zij betalen dan uit. Maar mijn zoon heeft alleen professionele zorgverleners, dus die zoeken het zelf uit qua belasting .
Ja hier gaat het dus om het laatste (ik als zorgverlener die betaald wordt uit pgb van iemand waar ik dan voor zou gaan werken) maar ik heb geen kaas gegeten van uitbetaald worden dmv pgb alleen in loondienst geweest tot nu toe haha
Misschien dat de svb wat voor je kan betekenen: https://www.svb.nl/nl/pgb Maar degene met het pgb, uit welke wet is dat dan en is het al goedgekeurd? Als dat zo is, moeten jullie zo’n overeenkomst van de svb website invullen (waarschijnlijk de freelancer overeenkomst, die hebben wij ook voor de zzp-er) en dan weer goed laten keuren.
Dat weet ik eigenlijk allemaal nog niet haha. Alleen dat er betaald gaat worden uit pgb. Ik weet wel dat er meerdere mensen "in dienst" zijn en er gewerkt wordt volgens een rooster. Morgen hoor ik meer.
O ja, volgen een rooster is weer anders, wij hebben voor onze zoon alleen mensen die werken op urenbasis, dan krijg je alleen gewerkte uren uitbetaald. Maar als je vaste uren gaat werken, dan werkt het weer anders en gaat het meestal om een maandsalaris dus en werkt het ook anders als je ziek bent. Onze zoon wordt gewoon door ons verzorgd, uit zijn pgb gaat alleen begeleiding.
Met kerst wil ik oa kippenpootjes uit de slowcooker maken. Dat heeft natuurlijk een aantal uur nodig. Dus dat zet ik begin/halverwege de middag op, maar we moeten eind vd middag nog 45 minuten rijden maar ons eet adres. Hoe zouden jullie dat doen? Zorgen dat het thuis al klaar is en dan daar nog weer opwarmen (in de oven?), koud eten?
Morgen werk ik voor het laatst met 2 directe collega's. In januari is er een afscheid voor hun, maar wil morgen wel wat geven aan hun. Ik heb nu voor beide een doosje bonbons gehaald, zouden jullie er nog wat bij doen?
Jij moet daar zelf belasting afdragen. Ziekte worden meestal niet uitbetaald (of hun moeten dat uit zichzelf wel doen) maar je kunt er niet voor in de ziektewet bijv