Ze heeft alleen altijd verteld dat ze obstipatie heeft, verder geen andere klachten. Ze is 80 plus en obstipatie is een redelijk bekend probleem bij deze leeftijdsgroep. Het is niet dat ik niet geloof dat ze klachten heeft, maar we zijn, als familie, bang dat ze overbelast raakt door de dementie van haar man. De casemanager maakt zich ook oprecht zorgen om haar. Ik zou het heel vervelend vinden als ze zo'n onderzoek zou moeten ondergaan terwijl er misschien iets anders aan de hand is. We hebben overigens al meerdere malen met de huisarts contact gehad over de situatie. Doorverwijzingen via t zorgdomein gingen via m'n man (mantelzorger) Tot nu toe nog geen mail gezien van de huisarts, dus misschien is de afspraak nog niet gemaakt. Ik heb haar net gebeld en toen zei ze dat ze nog niet wist wanneer t onderzoek was en dat ze nu 2x per dag een zakje voor dr darmen krijgt ipv 1x.
Rode fineliner op een binnendeur, (gewoon zo'n jaren 80 standaard bruynzeel deur) iemand schoonmaak tips?
Ik ben niet degene waar je op doelt, maar ik vind dit dus ook echt stom. (Een hekel aan zou ik ook weer niet willen zeggen, maar wel: stom!) Iemand houdt zich aan de verkeersregels, dan ga je diegene toch niet bedanken? Dat doe je in andere situaties toch ook niet? Dan kun je de hele dag wel lopen zwaaien naar iedereen.. Ik doe het zelf dan ook nooit, en als ik degene in de auto ben en iemand zwaait naar me dan vind ik het ook irritant Terwijl ik dus wel altijd zal zwaaien als ik voorrang krijg op een plek waar ik dat niet heb..
Hier wordt je met kinderwagen en al nog van je sokken gereden geregeld. Wees dankbaar voor degene die wel de regels geleerd hebben, dus vandaar "zwaai".
Ja sorry, ik weet wel dat veel mensen het niet met me eens zijn, en ik probeer ook niemand te overtuigen ofzo, maar ik vond het wel grappig om te lezen dat ik blijkbaar niet de enige ben die dit Stom vind... (ik 'zwaai' daarentegen wel naar automobilisten die dus níet stoppen bij een zebrapad )
Ja DIT dus! Al die jonge gozertjes hier in de wijk met een 14e hands BMW....als ze je niet half doodrijden op een zebrapad dan krijgen ze 14 duimen, 2 kushandjes en mogen ze een dochter uitkiezen
Maar als ik in een winkel iets koop, dan zeg ik ook vaak bedankt, terwijl het gewoon iemands werk is. Ik zie zelf het probleem niet van even vriendelijk zijn. Wat ik veel vervelender vind is voorrang krijgen waar ik het niet heb. Dan heb ik net kind geïnstrueerd te stoppen en dan wordt er voorrang gegeven. Houdt je gewoon aan de verkeersregels en accepteer een knikje, veel praktischer.
Ik kan er juist geïrriteerd van worden als je uit goed fatsoen stopt bij een zebrapad, bestuurders voor laat gaan in bepaalde situaties of bijvoorbeeld netjes rekening houdt met moeder en kind op de fiets, en dat er dan geen zwaaitje/handje omhoog vanaf kan en diegene dan gewoon stug doorlopen. Soms denk ik dan, nou en bedankt, zal ik de volgende keer gewoon doorrijden. Ik vind het van beide kanten gewoon bij beleefdheid horen.
Uhm, maar mensen op een zebrapad hebben toch gewoon voorrang? Waarom moeten ze jou dan bedanken dat je je aan de verkeersregels houdt? Ik vind het allemaal prima, wel een handje, geen handje, ik stop sowieso bij een zebrapad, ik vind het vooral irritant als mensen dat niet doen, omdat ze of gewoon denken dat dat niet hoeft, of gewoon asociaal zijn en denken dat de regels niet voor hen gelden.
Ik zeg niet dat ze dat moeten, maar uit beleefdheid vind ik dat wel netjes. Het is merk ik echt niet zo vanzelfsprekend dat automobilisten snel stoppen bij een zebrapad. En trouwens andersom, als ik met de kinderen bij het zebrapad sta te wachten, en de eerste 2 auto's gewoon doorgereden zijn, tsja dan steek ik mijn hand op naar de automobilist die wel netjes stopt. Gewoon uit beleefdheid.
Grappig dat mensen het zwaaien op een zebrapad koppelen aan beleefdheid. Ik vraag me dan af of je datzelfde gevoel hebt als je stopt bij een oversteekplaats met verkeerslichten. Ik vind mezelf in ieder geval wel vriendelijk en zeg in een winkel (of elders) altijd alsjeblieft en dankjewel. Maar dat vind ik ook niet vergelijkbaar met het bedanken van mensen omdat ze zich aan de verkeersregels houden. Maar ik begrijp dus dat ik bij jou dan het risico loop de volgende keer van mijn sokken gereden te worden.. Da's dan ook weer niet bepaald beleefd..
Ik zwaai dus ook als bedankt aangezien op kruispunt vlakbij school vaak nog extra gas bij wordt gegeven ipv te stoppen, dus als men wel stopt dan bedank ik dus daarvoor. Ik laat het me het bijna van de sokken rijden overigens niet over mijn kant gaan en sla tegen de ramen aan als ze gewoon doorrijden, ja ze rijden idd bijna over de voeten zodat je de ramen kan aankloppen.... en mijn zoon moet ook altijd even wachten totdat ik op zebrapad sta zodat we zeker weten dat ze stoppen. Ooit rijden ze nog met een bochtje om je heen met een verontschuldigende zwaai... jaja met 70 aankomen rijden waar je 30 mag (is drempel in België stad) Dus zwaai ik idd als bedankje voor het stoppen
Dan zijn we het niet eens. Ik koppel dit soort dingen dus wel aan beleefdheid of vriendelijkheid. Euhm, ik zal altijd netjes stoppen voor een zebrapad.
Ik heb dat precies zo! Een soort gedag zeggen. Ik voel mij altijd ongemakkelijk als iemand voor mij wacht en ik zwaai daarom altijd even