Het-‘random’-vragen-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    hahaha nog niets eens bij stilgestaan! ;)

Iertje81 en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik zwaai ook altijd even... En leer het mijn kinderen ook aan...

Nooit bij stilgestaan dat iemand dat vervelend of raar vindt ...

Nu ja vroeger bij lange autoritten zwaaiden we ook naar de auto's die ons inhaalden of wij hun... En dan maar tellen wie de meeste zwaaien terug kreeg :D

Neuzeke, Zeebra en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  3. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Nou, nu voel ik mij dus verplicht om te zwaaien omdat ik anders bang ben de volgende keer aangereden te worden.

Ik zwaai bijna nooit op een zebra pad, ik ben namelijk vaak bezig om gewoon stevig door te lopen, zodat de auto zijn weg kan vervolgen.
    Ga dan niet mijn pas in houden om te zwaaien.

A je to, citroenrasp en Sado vinden dit leuk.
  4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik lach altijd wel lief als mensen zwaaien, maar denk dan idd: jaja, loop nou maar door :D

A je to vindt dit leuk.
  5. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.390
    1.926
    113
    Als ik stop voor het zebrapad en mensen zwaaien, dan heb ik vaak wel zoiets van ja.. waarom zwaai je? Het is een zebrapad dus je hebt gewoon voorrang. Ik hoor gewoon voor jou te stoppen want het is een oversteekplaats die voor jou is aangeduid als veilig, dit is mijn zo geleerd. Zijn er automobilisten die wel doorrijden dan is dat gewoon een tikje aso.. of als er mensen oversteken bij het zebrapad en je gaat als automobilist gas geven(motor laten brullen) om de voetgangers ‘bang’ te maken, is ook nergens voor nodig :rolleyes:

Sado, Maslov, citroenrasp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het absoluut niet noodzakelijk om te zwaaien, ik doe dat zelf ook niet altijd, soms heb je gewoon je handen vol of zo. Maar ik vind het wel heel vreemd om je eraan te ergeren als iemand vriendelijk doet.
    Het is een beetje hetzelfde als gedag zeggen als je wandelt. Van mij hoeft het niet, maar om me eraan te ergeren vind ik ook vreemd.

Maslov, Vergeten, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    #1787 Asil, 7 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2021
    Waarom worden in de babynamen topics de namen zo geschreven:

L.ola, M.axx etc?

8. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Omdat je ze dan bijvoorbeeld via Google niet kan vinden als je lola typt.

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Diegene die het posten bedoel je?

Indiana vindt dit leuk.
  10. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ja klopt. Zodat ze de naam niet op het internet zetten en dus vindbaar maken.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het zwaaien ook maar overdreven ;) . Een knikje, of glimlach doe ik dan weer wel. Maar mijn kinderen leer ik het ook niet aan, maar die doen het vaak wel. Maar ik vind het bij kinderen dus ook irritant. Zéker op de fiets (hier bij rotondes hebben de fietsers op veel plekken voorrang) . Kind, let op het verkeer en houd je handen aan je stuur! Met name bij mijn jongste dochter van 10.... die zwaait naar de auto en fietst dan zo tegen de tegenligger aan omdat ze het stuur niet recht houd ofzo. Dus ik doel dan vooral op mijn kinderen als we samen fietsen/oversteken.

Verder ben ik bij slecht weer wel geneigd iets eerder te stoppen op een plek waar mensen niet per definitie voorrang hebben... Hoewel ik het belangrijk vind dat kinderen dus ook leren dat ze niet altijd voorrang krijgen! (of ze het nu wel of niet horen te krijgen)

haha, ja dat dus :)

TotalBella vindt dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Raar... ik bedoel hoe belangrijk ben je door te denken dat er iemand de tijd heeft om dat op te zoeken? ;)

13. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Geen idee. Zo zijn er ook ouders die geen foto's enzo van hun kinderen op internet plaatsen. Ik zeg leven en laten leven :p

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens ;)

Ella1988 vindt dit leuk.
  15. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Nou ja, stel je heet Quincely en je googelt jezelf een keer (dat doet iedereen weleens toch :o:) en je komt op een forum terecht waar jouw moeder meeschreef...
    Heb je lekker alle details over hoe je geboren bent, het seksleven van je moeder, gedragsproblemen van je broertje.

Lijkt me toch een beetje rottig:p
    Maar inderdaad, als je kind Daan of Emma heet, dan zullen mensen dat niet snel linken aan een bepaald persoon. Dat zijn zulke gangbare namen, dan kan je het over iedereen hebben.

TotalBella, Asil en femkes vinden dit leuk.
  16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Daar zit ook wel wat ik ja :roflmao:

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.872
    113
    Vrouw
    Het verschil is, vind ik, dat wanneer je stopt voor een rood licht, dan betekent dat dat je het rode licht hebt gezien. Stop je voor een mens, dan heb je die mens gezien.
    Dus wanneer iemand voor mij stopt, dan zwaaivik. Want ik weet dat die persoon mij heeft gezien. Ik laat dan zien dat ik hem ook heb gezien.

Zelfde wanneer je op een stoep loopt en je tegenligger wijkt uit, zo dat jullie elkaar op veilige afstand kunnen passeren. Hij ziet mij, ik zie hem. Niks zeggen of niet aankijken is dan raar. Dus volgt er een vriendelijke glimlach en een groet.

Syane en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  18. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Vraagje: kan je het verse pizzadeeg van bijv de AH invriezen?
    Dat opgerolde deeg met een potje tomatensaus erbij.

Ik hou waarschijnlijk een deel over, en wil dat in de vriezer doen voor een later moment.
    Kan dat, of gaat dat mis met ontdooien, rijzen, weet ik veel?

@Adje weet jij dat toevallig? :oops:

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.402
    21.795
    113
    Ik weet niet hoe vers dat "verse deeg" is, t.o.v zelfgemaakt deeg. Maar vers zelfgemaakt deeg kan na de 1e rijs gewoon ingevroren worden.

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik heb even voor je gekeken in de ah app. Daar staat bij de producten meestal hoe je het wel/niet kan bewaren.
    En in dit geval staat er: niet geschikt om thuis in te vriezen.
    Waarom dat niet kan weet ik eerlijk gezegd niet. Heeft, denk ik, te maken met bepaalde toevoegingen om het te conserveren oid.

Wat waarschijnlijk wel kan, is dat je al het deeg bereidt en het deel wat overblijft invriest.

Deel Deze Pagina