Misschien had je er 3 in je mandje moeten gooien en was het er dan bij het betalen vanaf gegaan? Ja ik weet het: daar heb je nu niks aan. Sorry. Kun je niet terugvinden van wanneer tot wanneer die actie gold?
Heeft iemand trouwens iets van die Patty spullen gekocht bij Kruidvat? Ik vond er niet zoveel an Zat niet eens een leuk pakje bij om te dragen
Het is volgens mij altijd zo dat je 3 artikelen in je mandje doet en dat het bij de kassa/betaling verrekend wordt. Geldt zowel in een fysieke winkel als online. Wel flauw dat ze niet coulant zijn. Ze kunnen zien dat je het op de datum besteld hebt waarop de actie liep. Ik weet niet om wat voor een bedrag het gaat en of het de moeite is er nog eens achteraan te gaan, maar anders denk ik dat je pech hebt.
Thnx, daar heb ik toen idd niet aan gedacht, om er 3 in mijn mandje te gooien, ik kon kiezen om ze per stuk of per 2 te kopen dus ik heb toen 2 gedaan en dacht dat gaat wel goed er staat geen datum bij, alleen '2+1 gratis, alleen vandaag geldig!', volgens hun was dat een dag voor ik bestelde. Maar waarom staat het er dan nog bij als ik bestel
Mijn ouders hebben met groef en dit is op de schaduwplekken altijd glad... Vooral in de herfst en winter, dan lopen ze er meestal naast
Ja dat is dus echt niet de bedoeling. Werkdruk van 40 in 24 uur. Sterkte ermee. Hoop dat je gup lekker gaat groeien Nu ben ik er in de loop der jaren wel beter in geworden om gewoon te zeggen. Jongens dit zijn mijn uren. Daarbinnen kan ik dat voor je betekenen. En de rest van mijn tijd is voor mij en mij gezin. Doei. Ik heb wat ervaring opgedaan met opnemen ouderschapsverlof
Hier hebben we ook met planken alleen dan wel met groef en is ook altijd erg glad Hier met groef en altijd erg glad en ligt ook niet volledig in de zon.
Als ik lekker bezig ben dan vindt ik een uurtje erbij ofzo niet erg, incidenteel 32 ook geen probleem. Maar verder is t tot 24 en dan klaar. Meerdere keren aangegeven volzetten tot 24 laat geen ruimte over voor andere zaken, dus kies dan maar wat vervalt.
Oh dus glad is het sowieso. Dan gaat een extra groef niet uitmaken. Mijn vader zei dat het water dan beter weg kan lopen maar de planken komen waterpas te liggen dus dat zal ook niet zo zijn. Dan gewoon rekening mee houden dat het glad kan zijn
Als je de keuze heb zou ik m wel iets onder afschot neerleggen dat t meeste water er wel afloopt. Dus niet volledig waterpas maar net schuin zonder dat t optisch gelijk opvalt. Scheelt aanzienlijk in de levensduur namelijk. Met bestrating doe je dat ook zodat t water goed wegloopt (van huis af) met hout en water dat er op blijft liggen en tijd heeft om in te werken scheelt t je echt jaren (plus reiniging).
Denk je dat het zin heeft als de planken horizontaal liggen en de afschot verticaal? Want dan loopt de groef dus ook horizontaal en blijft het water er alsnog in staan. Als we de planken verticaal leggen krijgen we allemaal korte stukjes vlonder planken, plus wij vinden horizontaal beter bij de tuinindeling passen. Hmmm toch nog even heroverwegen misschien..
Zonder groef zou dat probleem minder spelen. Met groef scheelt het allicht in elk geval iets (al blijft er altijd wel wat staan). Maar dat kan je met twee of drie proefstukjes natuurlijk ook testen. pak bekertjes met even veel water, giet t over beiden stukkies heen. Ene stukkie ligt waterpas Ander stukkie ligt afschot horizontaal Derde stukkie ligt afschot vertikaal Hoe minder water er op blijft hoe beter. En dan heb je nog je aanzicht, dat is zeker een factor want je kapot ergeren is t ook niet waard. Als je je hout gewoon tijdig behandeld compenseer je daar ook natuurlijk mee. Maar het mooiste zou een combi zijn van waterafvoer en tijdig behandelen, dan heb je t langste plezier ervan. Het hoeft geen 45graden scheef he? Een verval over lengte van meter met een cm of 2cm zal jij optisch vermoedelijk niet eens zien. Maar de romeinen maakten er complete aquaducten mee. Er is ook een kunststof variant beschikbaar, maar die heb ik op mn oude werk gezien, stond middelmatig zon op ivm hoogbouw om ons heen en alle kopse kanten trokken los. In een tijdsbestek van +-7 jaar. Je moest echt uitkijken waar je liep. Schoonouders hebben hout, onder de overkapping dat wordt geregeld in de bankirai olie ofzo gezet en ziet er na 25 jaar nog echt piekfijn uit. Wel in de zon, maar niet onderhevig aan water.
Heeft iemand een goede tip voor een "huishoud" boek? Ik zoek iets waar mn man op kan terugvallen mocht t met mijn bekken heel hard gaan (beginnen op te spelen...nu al). Gewoon prima hygienisch verantwoord, geschikt voor gezinssituatie, geen "we mixen bakingsoda met azijn" of "met waterstofperoxide" maar gewoon een fles allesreiniger is voor overbrugging prima. Eerste zwangerschap heb ik nog veel kunnen doen vanaf een bureaustoel in hoogste stand maar begon t gedonder pas bij 21 weken en zat ik met 26 in een rolstoel grotendeels. Na de knip is t een permanentje geworden. Nu met dochter erbij is t in mobiele modus al een gevecht tegen de bierkaai om t op "gezond leefklimaat" te houden. Ik heb geen idee welk niveau qua mobiliteit inga. Hij wil met liefde meehelpen maar ziet het eigenlijk ook gewoon niet en ookal kan en mag hij alles vragen, ik weet dat hij dat niet zo leuk vindt. Zou ik ook niet leuk vinden.
@Vero0504 zou je jezelf (en je man) in deze periode niet een heel groot plezier doen met een schoonmaakster? Ik ben zelf ook geen held met schoonmaken en sinds mijn zwangerschap van de tweede worden bij ons de grote klussen dus gedaan (schoonmaakster komt met een vriendin en ze hebben zo in 2 uurtjes het hele huis gedaan). Wat ik of man tussendoor doe is was bij houden, doekje over tafel, aanrecht, fornuis en beneden stofzuigen en dat is prima te doen zonder veel kennis van zaken.
Vraag voor @tuc . Of misschien weet iemand anders hoe dit zit. Ik las laatst dat jouw dochter in thuisquaransine zit, maar dat jouw oppaskindjes gewoon welkom zijn zolang dochter geen contact met ze heeft. Nu zit mijn zoon in thuisquarantaine vanwege een positieve klasgenoot (geen vrirnfje en ook niet in zijn groepje en hij heeft ook geen klachten. Dus wij verwachten dat zijn test negatief zal zijn) Maar nu zouden ze vandaag aan ons internet komen werken (komen niet verder dan de meterkast naast de voordeur) en die belden dus vanmorgen om te vragen of we klachten hadden. Man zegt braaf dat zoon in zijn kamer zit. En nu komen ze dus niet Balen dus. Volgende week nieuwe afspraak. Hebben we verder ook niet boos of moeilijk over gedaan. Maar vroeg me dus af.... was het nu zo dom van ons om te denken dat dit door kon gaan?
Normaliter wel, maar we houden bewust t aantal contacten extreem laag ivm mantelzorgverplichtingen. Zonder corona hadden we dat inderdaad gedaan maar dat zit er nu ff niet in. Op bol.com zie ik in elk geval niet iets wat ik bedoel, dat zijn juist weer de ecologisch huishouden boeken, Die schoonmaakzusjes op tv ofzo, hebben die niet een boek uitgegeven? Edit: Was even zoeken, gevonden: "Hoe schoon is jouw huis" kijken of dat wat is (tweedehands via boekwinkeltjes.nl, bol.com had m ook overigens)
Dat bepaald elk bedrijf voor zich denk ik. Dit zijn waarschijnlijk vreemden die jullie niet kennen en dus ook niet kunnen bepalen hoe groot het risico voor hen is. De ouders die hun kinderen hier brengen ken ik al jaren. Ze kennen mij en weten dat ik mij keurig aan alle GGD voorschriften hou, ook los van Corona. Bovendien ben paar weken geleden een week dicht geweest omdat beide kinderen verkouden waren, daarna ben ik met elke ouder persoonlijk in gesprek gegaan hoe ik van plan was dat de volgende keer aan te pakken als ze klachten hebben of in quarantaine moeten vanwege een klasgenoot. Met de oudste dus boven tijdens werkuren, en man thuis als het de jongste betreft. En open en eerlijk dat onze kinderen niet getest worden als ze dat niet willen. Dat is natuurlijk al een heel ander uitgangspunt dan een vreemde werknemer van een bedrijf die enkel quarantaine hoort. Komt ook nog bij dat die werknemer komt voor jullie en de ouders die hun kinderen hier brengen is natuurlijk vooral in hun belang
kan ik inkomen, maar bij ons hebben ze zelf een sleutel, komen tijdens schooltijd en zelf werk ik gewoon door op mijn thuiskantoor en ook als ik niet thuis ben kunnen ze hun ding doen. Dus meestal zie ik ze niet of hooguit als ik de trap afloop om een kop koffie te halen. Maar als het voor jullie beter voelt om het zelf te doen, helemaal prima natuurlijk! Wilde alleen aangeven dat er echt niet verwacht wordt dat je ook bijkletst en koffie drinkt met je schoonmaakster.
Dankje voor he uitgebreide antwoord Het is natuurlijk ook een bedrijf wat zijn werknemers beschermd. Die aan de telefoon moet de afweging maken voor een ander. En idd. Zonder ons te kennen.
Ik heb de app tody Daar zet je alle taken in per ruimte in huis (staan standaard maar je kan alles aanpassen naar wens) en hoe vaak ze moeten gebeuren. In de omschrijving kan je dan nog wat aanwijzingen zetten. Als je een taak afvinkt krijg je punten. En dan gaat de tijd lopen. Hij geeft elke dag aan welke taken verlopen zijn. Dus je ziet altijd wat je moet gaan doen.