Hier ook traditioneel. Ik vind het prima. Ik werk 24 uur en man heel veel en regelmatig buitenland. Ik vind het het meest relaxt als we naar bed brengen kunnen verdelen. Hij doet als hij thuis is wel het brengen naar school, maar in principe regel ik alles. Maar van en naar werk rijden zijn heerlijke momentjes voor mezelf. En ik probeer elke week op woensdagochtend te sporten. en ik heb regelmatig ouders en schoonouders, broers en zussen (en neefjes en nichtjes) over de vloer. Samen is alles toch ff net wat makkelijker. Kan je tenminste op je gemak poepen
Ik werk 16 uur, nachtdiensten in een hospice. Wij hebben een basisrooster waardoor ik al ver van te voren weet wanneer ik moet werken. Week 1: woe-do-vrij Oudste 3 op donderdag en vrijdag naar de vso, man brengt ze weg, donderdag haal ik ze zelf op van school, vrijdag ook bso. Ik haal ze dan eind van de middag op. Jongste gaat op donderdag naar de gastouder en vrijdag naar de opvang. Week 2: woe-do. Zelfde verhaal wat betreft opvang Week 3: vrij-zat-zon. Dan gaan ze op maandag naar de vso en gastouder. Man brengt ze en ik haal ze op van school en gastouder. Week 4 ben ik vrij. Elke vrijdag gaan ze sowieso naar de bso en opvang, dat is hun vaste dag, dus ook als ik niet in de nachtdienst zit. Ik vind het heerlijk zo. Ik kan bijna elke dag op school zijn en ben dan ook na schooltijd gewoon thuis. Ik kan zelf elke week mee naar zwemles, of met de oudste naar de handbal. Tuurlijk kan het wel eens voorkomen dat de oudste wedstrijd heeft en ik uit de nachtdienst kom. Als ik dan toevalig moet rijden, kan ik ruilen. Ik heb altijd gezegd dat ik weer de kraamzorg in wil, maar dat zie ik momenteel nog niet gebeuren, wie weet als de kinderen wat ouder zijn.
Ik ben tbm en regel thuis alles. Mijn man werkt van ma-vr. Zeker in het verleden heeft hij vaak lange dagen gemaakt. 6 uur de deur uit en om een uur of 18.30 pas weer thuis kwam vaak zat voor. De zorg voor de kinderen kwam dus grotendeels op mijn schouders terecht. Maar als hij dan 's avonds thuis was bracht hij ook gewoon de kinderen naar huis of ruimde beneden alles op terwijl ik de kinderen naar bed bracht. Maar alles gaat wel onder mijn supervisie hoor. Mijn man is lekker onhandig, hij weet nooit wie wanneer moet douchen, let niet op de tijd waardoor ze later naar bed gaan enz. Als ik 's avonds eens weg ben en hij brengt ze naar bed moet ik er ook echt zeggen wie er aan de beurt is voor de douche. Zeg ik niks, dan doucht er niemand Mijn man heeft ook heel wat jaren in de kerkenraad gezeten en was daarvoor regelmatig avonden van huis. Maar hij plande dat altijd pas na de avondspits. Dus afspraken waren eigenlijk nooit voor 20 uur, meestal pas 20:30. Heel lang hebben we de oudsten tegelijk naar bed gebracht. Ze schelen maar 15 maanden, dus was lekker makkelijk (dachten wij) tot onze oudste in opstand kwam: ik ben ouder dan M waarom moet ik gelijk met haar naar bed? Tja goede vraag... Toen zijn we ze 1 voor 1 naar bed gaan brengen. En Tjonge wat was dat lekker rustig. Even 1 op 1 babbelen en ze hun pyjama aan laten doen etc. We waren niet eens zoveel langer bezig, maar het was wel een stuk rustiger. Niet achter de een aan rennen en ondertussen zorgen dat de ander zijn pyjama wel aantrok en niet verder ging met een Lego bouwwerk.
@Zxcvb hebben jullie een doucheschema. Zou je die eens willen toelichten? Bij ons gaan ze nu nog gewoon aan de lopende band, ze gaan ook allevier tegelijk naar bed, maar daar wil ik straks in het nieuwe huis verandering in brengen.
In principe douchen de kinderen om de dag. De groten regelen het gewoon zelf, maar de kleintjes doen wij. Jongste doucht bijv op maandag, woensdag, en zaterdag. Zijn oudere broer op dinsdag, donderdag en zaterdag. Ze gingen tot een tijdje geleden echt kort na elkaar naar bed en zo was het voor ons iets relaxter dan allemaal op een avond douchen en dan de volgende dag niemand. Maar dat schema is niet strak hoor. Dat kan rustig per week wisselen.
Wij werken beide 'veel'. Man werkt als commercieel directeur bij een bedrijf in de voedselindustrie en ik ben een consultant en werk op zzp basis. Dat betekend dat ik zelf projecten aan kan nemen en mijn eigen tijd in principe kan indelen. Nu werk ik minder (32 uur) en als de kleine straks naar school gaat zal ik weer meer uur maken.
Nee.. meestal doen we een laagje in bad en wassen ze daarin. J kan bv echt niet eten maar je mag 'm niet voeren dus hij is vaak echt smerig, vooral na pasta ofzo. En bij het kdv/bso worden ze ook vies..
Oef even gauw een reactie op alle tags hoor! Avondspits hier dus druk. Geen sorry joh, maakte maar een geintje! Oh ik heb ze allemaal al gehoord, inclusief de ‘waarom heb je kinderen gekregen als je ze alleen maar bij een ander wil dumpen’. Nou, de kwaliteit in de tijd die ik met ze heb, is véle malen hoger toen ik nog dag in dag uit bij m’n kinderen op de lip zat haha en daarbij doen ze het heel goed op de voorspelbare structuur plus ik geef ze een goed voorbeeld mee. Voor de kinderen wat meer afstand, ja, maar ontzettend heftig. Ik heb al jaren geen contact met mijn vader en sinds een kleine vijf jaar hebben we ook gebroken met m’n schoonmoeder om legio zware redenen. Allemaal terecht, maar niet minder pijnlijk. Hier, neem nog een knuffel joh. Je hebt het nodig nu. Xxx Mijn man werkt 40 uur. Met de beoogde stappen in mijn carrière is de hoop dat hij over een jaar of 3/4/5 misschien twee dagen minder kan gaan werken. @JupitR lief je berichtje! Als ik ergens m’n zinnen op zet krijg ik het inderdaad wel vaak voor elkaar haha.
@RE080219 fijn die herkenning! Ben benieuwd hoe die overgang gaat zijn ik ken maar weinig grote gezinnen en al helemaal geen grote gezinnen waarbij de moeder ook veel werkt. Vind dit wel verhelderend.
Ik merk ook vooral op het werk zelf hoe bijzonder dat (b)lijkt te zijn Hoe vaak ik geen “NÉGEN?!!!” heb gehoord, is echt niet meer op handen en voeten te tellen. Mijn team noemt me ook geregeld ‘mom’ en de baby van één van hen is omgedoopt tot mijn ‘business granddaughter’. ❤️ Ik verwacht in 2023 een aardige babyboom onder mijn teamleden, vind ik zo leuk!
Wij douchen op di/do/zo. De jongens gaan met hun vader mee als hij thuis is. Dochter gaat sowieso met mij mee. Op de overige dagen wassen we met een washandje aan de wastafel.
Hier ook....ik heb er 3...maar als ik zeg dat ik 24 uur ( laatste tijd soms wel 5 dagen trouwens) werk..verklaren ze me voor gek. Draai alle diensten ( zorg) ook veel nachten Mijn man past zijn rooster ook zoveel mogelijk aan..maar dat lukt niet altijd..hij werkt ook onregelmatig. Maar ooit kijken we achterom...en denken we wow dat hebben we maar mooi geflikt
Oh heerlijk dat je het ver van tevoren kan plannen. Hier zijn ze met de roosters maar wat aan het rommelen...ze hadden afgelopen tijd 2 a 3 weken per maand 5 dagen ingeroosterd. Maar ik heb een mail gestuurd dat 9 van de 16 diensten nacht teveel is. De rest aangevuld met avonden. 6 nachten is mijn max. Ik heb een gastouder en 2 oppasmeisjes aangenomen...geen druk op mijn schoonmoeder/ moeder...die zijn nu met pensioen.
Met vier volop pubers hier altijd ruzie om de badkamer Simpele regel hier: onder de tien = om de dag douchen (waarvan dan weer om en om wel/niet haren wassen) en boven de tien = iedere dag douchen. Vanaf dertien (puberteit en vettigheid) drie keer per week haren wassen. Douchegel, shampoo en cremespoeling zijn hier niet aan te slépen. En scheermesjes verdwijnen bij de vleet.
Snap ik hoor. Ik heb 8 nachten per 4 weken en vind dat ook meer dan genoeg. Meer dan 3 achter elkaar wil ik ook niet.
Wij hebben pompjes aan de muur hangen waar niet zo veel uit komt. Als ze veel willen gebruiken moeten ze er echt voor werken. Uit een fles komt makkelijk veel te veel. Nu verbruiken we niet meer zoveel.
Wij hadden vroeger geen ruimte voor een bad, toen hebben we een diepe douchebak genomen. Dat werkte ook prima, laag water erin en dan hup drie tegelijk erin. Billen weken en wassen De badkamer hadden we toen beneden. Vond ik ideaal. Zo van buitenspelen de douche in