Mijn oudste doucht ook geregeld zelf en wast haar haren dan ook. Dat gaat goed. De 2e heeft haren tot net iets boven haar billen, dus die help ik voorlopig nog wel met het haren wassen.
Ik was de haren van iedereen nog.. douchen kunnen de oudste twee zelf. Ik kies er alleen vaak voor ze in bad te wassen als ik ze toch moet helpen met hun haren.
De oudste 3 zijn hier jongens, die zijn snel klaar met haren wassen. Meestal sop ik ze even in, omdat er anders veel te veel zeep doorheen gaat (leuk spelletje natuurlijk) en dan duiken ze zelf met hun hoofd in het bad om uit te spoelen. Maar in principe kan de oudste alles zelfstandig (7 jaar), nummer 2 (5 jaar) komt een heel eind met wat kleine aanwijzingen. Nummer 3 dénkt dat hij het zelf kan, maar wordt natuurlijk 1 groot waterballet want hij is 2, haha. Nummer 4 is een meisje en zal tzt wel meer hulp met haar haren nodig hebben, maar voorlopig heeft ze nog maar een nagenoeg kaal koppie. Ik maak geen baby’s met haar
Douchen moet de oudste elke dag, dochter slaat heel soms een dag over, maar vind ik op die leeftijd ook wel fijner als ze elke dag doucht. De derde vindt douchen heerlijk, maar slaat ook wel af en toe een dag over. De vierde in ieder geval om de dag, maar nu het weer wat minder weer wordt kan het best zijn dat ze elke dag gaat. Ze vindt in bad gaan heel fijn, dan gaat ze in een klein laagje aan het eind van de middag of begin avond, als buiten spelen niet meer gaat qua weer. Ze zit dan zo drie kwartier te spelen in bad. De oudste 3 doen alles zelf, haren wassen, zichzelf wassen. Geen idee of ze het goed doen, dat controleer ik niet meer, maar ik ruik soms stiekem even, en ze ruiken alledrie heerlijk fris De jongste doe ik nog wel, zij vindt haren wassen vreselijk, dus dat beperk ik tot eens per week. De jongens wassen hun haren altijd als ze douchen, om de gel er uit te wassen, dochter minder, maar die heeft lang haar, dus kost meer tijd en moeite, daar heeft ze niet altijd zin in en is ook onnodig bij haar. Ik ben wel blij dat alle oudergesprekken en info avonden weer voorbij zijn. Met 3 schoolgaande kinderen vind ik dat altijd wel een drukke tijd, die eerste schoolweken. Hebben jullie dat ook?
@riean ik heb er 2 op school maar de gesprekken vallen op dezelfde dag en tijd.. 19.30uur. Dus ik ga alleen naar die van de oudste
Wij moeten de gesprekken nog gaan hebben. De derde gaat bijna naar school. Ik vind het niet veel. Maar wat ik wel lastiger vind is dat ik ze allemaal mee heb als vader niet op tijd thuis is. Het werk gaat door tot het af is. Dit wordt nu wel steeds makkelijker. Maar het is nog even niet relaxt. Samen met een ADHD hoofd vind ik het wel lastig om de punten die ik wil bespreken vast te houden.
Worden de kinderen dan klassikaal besproken? Of hoe werken klassikale oudergesprekken? Hier neem ik altijd vrij voor de gesprekken, kost me maar een uurtje en de kinderen zijn dan op de opvang/bso. Doe ze dan tussen 16-17. Al heb ik er nu nog maar 1 op school, maar ga dat bij de rest ook zo doen. Nu kost het me nog niks want werk er om heen.
Nee dit is een informatieavond over de groep waarin ze zitten. Wat ze gaan doen en waar de focus op ligt. Methodes en toetsen bespreken etc. Voor de kindgesprekken regelen we natuurlijk wel wat. Alleen moet dat hier met kind erbij dus extra uitdaging aangezien de rest er niet bij verwacht wordt
Oudergesprekken wat een gedoe... Hier over 2 weken. Komende maandag mag ik ze inplannen. Dan gaat de inschrijving om 17.00 open. Maar ik heb er dus 5 op school (2x groep 7, groep 5, groep 2 en groep 1). Dat moet dan allemaal in 1 werk boven op alle sporten, zwemlessen, fysio behandelingen, logopedie afspraken etc. Daarna kan je me opvegen idd!
Och, ik ben gisteren de eerste ouderavond van het nieuwe schooljaar alweer vergeten… Heb de documentjes van de mentor doorgeappt gekregen. Priiiiiima.
Ik heb vanavond gesprekken op school. Al vroeg, om 18:45 uur met zoon van 10 samen. Hij zit in groep 8 en dan wordt het kind ook op school verwacht. En daarna nog voor andere zoon, die zit in groep 4. Ik heb het inmiddels makkelijk met genoeg groten in huis die op kunnen passen. Ik heb er nu 5 in huis die 14+ zijn. Een van 10 die zelf naar bed gaat. Dus alleen zoon van 6 hoeft maar naar bed gebracht. Wbt haren wassen. De jongste twee wassen maar af en toe met shampoo. Van jongs af aan heb ik hun haar alleen met water gewassen. Bij zoon van 10 merk ik nu dat het toch wel wat sneller iets vettig wordt. Dus die wast het nu zo 1x in de week of 1,5 weken met shampoo. Ik ga denk ik maar zeggen dat hij het voortaan gewoon elke zaterdag moet doen. Makkelijk te onthouden. Bij mijn jongste is het echt nog haast niet nodig. Alleen als hij zand in zijn haren heeft moet het. Maar laat hij nou net nooit in de zandbak spelen
hier krijgen ze een papier mee in de eerste week met uitleg over het schooljaar. Wat we kunnen verwachten en wat ze allemaal gaan leren. Ook qua huiswerk wat ze mee krijgen m. Ideaal ik heb 2 weken geleden de ouder gesprekken gehad. Wij krijgen via parro een uitnodiging en dan kan je je inschrijven. Bij N hoefde ik niet te komen. Zelfde klas, zelfde juf dus dat scheelde weer
Dat is ideaal! Ingericht op gezinnen met meer dan 1 schoolgaand kind Oudergesprekken kunnen wij ook via parro op inschrijven. Vind het alleen lastig dat het dan wel overdag moet met dat kind erbij zonder de rest
Ik mag gewoon weer komen opdraven Vragenlijst schuiven we maar aan de kant vind ik. Wil wel weten of hij op school wel werkbare oren heeft maar daar is hij altijd braaf Juf van oudste dochter is al 3e of 4e keer dat ik die heb, L heeft ze voor de 2e x Alleen van middelste dochter is nieuw voor beide
dan pas? wij krijgen bij een 2e kind al voorrang wat raar ook dat je weer moest komen opdraven Ik weet dat N extra werk krijgt en mocht er wat zijn laat de juf ons dat vanzelf weten. We mochten wel op gesprek maar als je het niet nodig vond hoefde het niet. Ik vond het dus niet nodig… dat snap je
ik neem de rest gewoon mee hoor Vinden ze hier ook wel prima. En zo niet jammer dan. Kan ze moeilijk alleen thuis laten.
Nou bij 2 kunnen ze net zo goed geen voorrang geven hier op de 4 buren is het al 3, 3, 4 en 1 kind. Maar 6 komt ook voor. "Eenlingen" zijn er weinig in verhouding