Het “grote” gezinnen topic! 3+

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 4 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Hier ook zo. Behalve dan dat ze vanaf kleuter op zaterdagochtend hun kamer moeten opruimen en schoonmaken (dat ik dat op maandag/dinsdag nog eens doe valt ze niet op).
    Maar inderdaad was in de badkamer of op de overloop in de wasmand/op de stapel. Wasmachine staat in de badkamer en die is beneden

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik heb aan beide trappen een shopper hangen. Zodra die halfvol is neem ik hem mee naar boven, sorteer ik het uit in mijn bakken en hang ik hem weer terug. Tot nu toe weten ze de zakken wel aardig te vinden. Als het er naast ligt roep ik ze terug om het dat kleine stukje alsnog te verplaatsen.

toch3 vindt dit leuk.
  3. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik heb ongeveer een was per dag, inclusief beddengoed 1x per week. In de herfst en winter doe ik de kids een buitenspeelbroek aan van Playshoes. Dat scheelt een hoop was kan ik je vertellen. Want ze spelen hier de hele dag buiten en zijn het liefst zo vies mogelijk.
    Inmiddels helpen de oudste twee (7 en 5 jaar) regelmatig mee om een was op te vouwen. Ze doen dan de simpele dingen zoals handdoeken, ondergoed en sokken. Het is hier geen hotel zeg ik altijd :roflmao:, dus ze mogen gewoon een beetje meehelpen in het huishouden. Dan blijft er daarna ook wat meer tijd over om samen wat leuks te doen :thumup: Dus bijvoorbeeld in het weekend ‘s ochtends samen even een was wegvouwen en de kamers opruimen en daarna lekker de hort op. Iedereen blij :D Maar het blijft een rotklus hoor, die was…

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Boodschappen doen vind ik nog ergero_O

Biny vindt dit leuk.
  5. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Gelukkig kan dat tegenwoordig languit op de bank!

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.024
    14.679
    113
    Vrouw
    Haha ja, dan denk je veel te hebben, maar het is uiteindelijk toch best snel weggevouwen.:thumup:

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Ja zo deed ik het ook. Maar nu de prijzen zo hard gaan probeer ik wel te kijken wat ik waar het beste kan halen.

8. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Ik ga altijd voor b of c merken dan valt het verschil eigenlijk altijd wel mee.

Voor sommige dingen duik ik wel even de supermarkt ter plaatse in want dat scheelt wel.

Overigens wonen wij in een klein dorp dus niet zo veel keuze qua boodschappen

Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Nee dan heb je niet zo veel keuze. Ik woon in een stad met best wat supermarkten. Ik vind dat er soms nog best veel prijsverschil zit bij groente, fruit, kruiden en vlees. Maar zonder de A merk aanbiedingen zou ik dat misschien wat eerder voor lief nemen vs de energie die het kost.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Ja al hele verbetering :thumup:

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Hier ook niet veel keus. Moet sowieso dorp uit

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

ja dat zou wel ideaal zijn maar dat kan ik hier niet kwijt :rolleyes:
    Ik gebruik zo min mogelijk de droger en hang op de handdoeken na alles op.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Dat vind ik ook vreselijk, ik bestel dus erg graag. En ik heb echt ontdekt dat mijn bestelling bij de Jumbo nog goedkoper is dan naar de Aldi gaan. Dus ik blijf mooi bestellen, elke zaterdagochtend komt alles voor 1 hele week binnen, ideaal.

Qua wassen, ik heb er 8 per week denk ik. 2 keer handdoeken was, 1 keer wit (dat is alleen ons beddengoed en om de week de hoeslakens van de kinderen) en verder bont. Ik sorteer daar niks van, dat kost me echt teveel tijd. We hebben 2 wasmanden in de badkamer, 1 voor handdoeken en 1 voor de rest, werkt prima.
    Ik probeer de droger niet te gebruiken sinds februari ofzo. Dus dan moet ik wel elke dag wassen, anders krijg ik het niet op tijd droog als het binnen moet hangen. Ik heb 1 wasrek in de gang staan (er komt hier nooit iemand door de voordeur, dus daar staat hij tegenaan). In de bijkeuken vond ik hem altijd in de weg staan. We hebben ook geen kamer over en de zolder is speelzolder waar ik amper kan staan, en met vlizotrap, dus daar kan het ook niet drogen. Ik vind het soms wel een beetje afzien, zo zonder droger (ik heb hem wel hoor dus heel soms gaat er wel een was in). Maar nu is het orachtig weer dus hangen er 2 wassen buiten en de 3e komt er bij. Dat is dan ook al het beddengoed.
    Maar het blijft een gebed zonder eind vind ik, die was :(

Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Ik heb 1 deurrek en 1 droogtoren. Jurken en rokken van de meiden gaan gelijk op hangertjes, aan de zijkant van deurrek.

Doeken en ondergoed gaat hier ook in de droger, beddengoed wisselt

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wat is het stil hier!

Zus9 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  16. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Iedereen is druk met hun grote gezin! :roflmao:

Hier net herfstvakantie achter de rug. We zijn niet op vakantie geweest, maar hebben een paar leuke uitstapjes gemaakt naar interactieve musea. Oudste twee bij opa en oma gelogeerd, paar keer naar het bos geweest etc. Nu van mijn laatste vrije dag genieten, want morgen zit mijn verlof erop en moet ik weer werken :cry:

Lies1611 en roever vinden dit leuk.
  17. roever

roever Niet meer actief

exact wat ik dacht en wilde typen! Hahahah

tot ik iets verder scrolde :)

Hier ook druk met van alles en nog wat!
    Vandaag stukje vd woonkamer afgezet om te beginnen met schuren en schilderen enz.
    pffff ha wat haalt een mens zich soms op de nek niet?

Lies1611 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Gekkenwerk met kleine kinderen thuis. Nog een maandje voordat ik onder schooltijd alleen thuis ben. Ik kan mij de laatste keer niet meer herinneren. Dan zal ik ook nog wat dingen af moeten maken. En sommige andere dingen kunnen weer opnieuw :eek:

Lies1611 vindt dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Tja gewoon niet zoveel te melden :)

Wij hebben nu vakantie, lekker weer week aan boord, bijna Oostenrijk (nog uurtje). Helaas wel regenachtig weer, hopelijk trekt het nog bij.

Deze foto's zijn van zaterdag
    IMG-20221022-WA0003.jpg 20221022_123717.jpg 20221022_093725.jpg

Gisteren in Regensburg gelegen maar niet veel gedaan omdat de middelste niet fit was

Kolibrie2, roever, Lies1611 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Prachtig uitzicht @toch3

Wij zijn ons aan het voorbereiden op de feestdagen. Kijken of er dingen zijn die weg kunnen of elders beter op hun plek zijn. Ze kijken nu de kleinere puzzels na. Het is geen lekker weer om de speeltuin oid in te gaan.

roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina