Het 10uurtje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jupke, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier 13.20 tot 15.40, en toch een snack :)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm das opmerkelijk voor zo'n "kort" dagdeel.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niet echt. Is zo voor alle Belgische scholen. Vandaar dus de verwarring :)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het hier ook wel een goed idee vinden als ze ook in de bovenbouw 10 minuten naar buiten zouden gaan standaard in de middag. Hoeft niet iets te eten bij, maar standaard 10 minuten een frisse neus halen.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    -bakje komkomner
    -bakje Romatomaatjes
    (Of half/half)
    -mango, gewoon die uit de vriezer
    -appel in stukjes
    -banaan
    -aarbeien/blauwe besjes
    -frambozen

Dit eigenlijk.

Hier de hele dag school en tussen de middag eet ze 1,5 boterham, met komkommertjes of tomaatjes en een rijstewafel (droog) in stukjes. Soms een gekookt eitje.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier elke dag fruit. Misschien 2 keer in anderhalf jaar dat ik eens ontbijtkoek heb meegegeven omdat ik me had verkeken op het fruit en te laat was voor boodschappen te doen.

Welk fruit is wisselend. Soms 1 soort maar ook soms 3 soorten fruit. Nu vooral bananen, appels, peren, aardbeien en druiven.

7. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    het liefst neemt ze chocolade koekjes maar m'n dochter krijgt altijd fruit mee, haar favorieten zijn meloen, peer en banaan.
    ik wissel sowieso af tussen haar favorietjes en mandarijn, appel of fruitsalade.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik geef altijd fruit mee, meestal banaan of appel. Mijn zoon eet niks anders dan dat.
    Mijn dochter geef ik ook weleens mandarijn mee naar de psz.

9. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Onze kleuter lust bijna niets.
    Dus banaan, fruitreepje of yo yo.
    Heeeeel soms een verrassing, zoals een paaseitje

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Mijn meiden maken zelf hun tas klaar. Ze pakken of fruit/rauwkost of koek. We hebben standaard komkommer, tomaat en appels in huis. Ander fruit of rauwkost varieert. Oudste twee pakken ook wel fruit en koek als ze een lange dag op school hebben. Bij thuiskomst eten ze dan weer wat. De oudsten maken geregeld een fruitsmoothie of ze smeren een paar crackers. De jongste eet dan fruit/rauwkost of ze smeert 2 crackers.

11. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Hier altijd fruit, meestal appel of druiven. Het liefst heeft ze aardbeien, dus als ik die heb dan krijgt ze dat. Als ik geen tijd heb om te snijden, mik ik er een banaan in :p

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Op zoon zijn school moet van dinsdag tm vrijdag groente of fruit worden gegeten (en woensdag tm vrijdag zorgt school daarvoor). Op maandag mag iets ongezonds. Dan neemt zoon vaak crackertjes met zeezout of cheesedippers mee. Soms een sultana, liga of koekje.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Vier dagen fruit, en op vrijdag kregen ze altijd een koekje, ontbijtkoek, liga, sultana o.i.d. Maar sinds ze schoolfruit hebben krijgen ze op woensdag, donderdag en vrijdag fruit op school, en de maandag en dinsdag geef ik ook altijd fruit mee, dus nu 5 dagen fruit.

14. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Mijn zoon wil altijd een appel mee dus dat is makkelijk

15. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hier is ze in de namiddag thuis (15uur). Dan krijgt ze meestal weer fruit inderdaad, heel soms koek maar dat hebben we eigenlijk nooit in huis.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier altijd een bentotrommel met fruit en rauwkost en soms wat extra's, maar wel altijd iets gezonds. Bijvoorbeeld een gekookt eitje, stukje kaas, worst, handje nootjes of iets wat we in het weekend gebakken hebben (havermoutwafel ofzo).

17. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Om de dag een stuk fruit, appel of banaan. De andere dagen verschillend; smoeltjes, chocokoekje, cheese dippers, eierwafels, enz...

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier op 3 dagen schoolfruit, op de 2 andere dagen meestal iets van droge crackers of een kaakje. Dan eten ze in de middag fruit.

19. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Mijn dochter krijgt ip altijd fruit mee. Banaan appel besjes meloen mango kiwi..

Laatst kwam ze ermee dat zij nooit wat lekkers heeft en ‘iedereen’ koek en limonade meeneemt. (Uiteraard..)

Ze mag na school wel een koekje of snoepje (bepaalde hoeveelheid per week in trommel die ze zelf beheert).
    Heb gezegd dat ze dan ook best wat uit die trommel mag meenemen naar school, maar op=op.
    Ze heeft dat toen een paar keer gedaan, maar daarna toch maar weer fruit en water.

Zij heeft ruimte nodig om zelf te bepalen en keuzes te kunnen maken (9 jaar).

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.970
    113
    Fruit. 3x per week schoolfruit maar de andere 2 dagen krijgt ze ook fruit mee. Dat is op onze school ook de bedoeling. Waarschijnlijk zijn er wel kinderen in de hogere groepen die ook andere dingen meekrijgen maar wat mij betreft gewoon fruit. Dan kan ze uit school een koekje oid krijgen.
    Ze hebben continurooster dus de dag is daarmee eigenlijk in 3-en verdeeld met een fruitpauze rond 10 uur en lunchpauze rond 12 uur. Om 14.15 is de school uit dus zijn we 14.30 uur thuis. Op vrije dagen eten we ook niks tussen de lunch en dat tijdstip dus op school is dat ook niet nodig vind ik.

Deel Deze Pagina