bijna elke middag huilen en niks willen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by elsie22, Feb 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zoontje van 8 maanden slaapt tussen de middag zo'n 2 uurtjes, daarna gaan we lekker wandelen en daarna gaat ie spelen in de box of op zijn speelkleed maar het is steeds vaker vanaf nu tot een uur of 5 huilen! niks is goed! soms wil ie nog wat drinken maar daarna is het weer hetzelfde, of ik hem nou aandacht geef of niet. vaak troost ik hem en dat is hij weer stil leg ik hem weer neer zelfde liedje weer huilen, ik weet dat ze rond de 8 maanden last kunnen krijgen van verlatingsangst maar ik ben wel steeds in het zicht dus ik snap het gewoon niet zo goed. en om nou vanaf nu tot 5 uur met hem op schoot te gaan zitten lijkt me ook niet echt handig.

2. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    is erg moe denk ik.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, wat Belize zegt. Ik denk ook dat hij moe is. Ik vind 1x slapen voor zo'n kleintje niet zo heel veel. Mijn dochtertje sliep tot 1 jaar echt 2x per dag, een keer 's ochtends en een keertje 's middags.

Ben je net overgestapt naar 1 slaapje?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vermoed ook vermoeidheid. Probeer hem in de ochtend 30 - 45 minuten te laten slapen en dan wat later in de middag nog 1,5 - 2 uur... Dan kom je waarschijnlijk beter uit. Sterkte!

Eén slaapje met 8 maanden is ongebruikelijk en weet dat de meeste babies, dreumessen, peuters EN kleuters te weinig slapen...

5. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind tussen de middag 2 uurtjes slapen ook wel heel weinig met 8 maanden, mijn dochter is dan wel een echte slaapkop, maar die deed nog 3 dutjes toen.
    - van 9.00 uur tot 12.00 uur
    - van 13.00 tot 15.00
    - van 16.30 tot 17.30

Nu is ze 2 1/2 en slaapt ze tussen de middag nog met gemak 3 uur.

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Nog een dutje doen aan het eind van de dag!

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij wil s'ochtens niet slapen en soms aan het einde van de middag ook niet. leg hem wel op bed maar dan is het ook alleen maar huilen.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij begint trouwens ook een uur nadat ie wakker is te huilen.

9. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik roep maar wat hoor, krijgt hij tandjes? Daar heeft mijn dochtertje nu last van en nu is het de afgelopen 2 dagen ook alleen maar huilen zo rond de klok van etenstijd tot de laatste fles. Zij is dan ook wel klaar met de dag.
    Ze slaapt ook nog wel wat meer dan jouw kindje.

Zijn er geen sprongen rond die leeftijd?

Ik heb het idee dat mijn dochtertje ook in de fase'van verlatingsangst zit. Ik hoef me maar om te draaien of het is huilen.

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het kunnen ook wel tandjes zijn idd en volgens mij is er rond 8 maanden ook een sprong.

11. Mama1978

Mama1978 Actief lid

Jun 10, 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien honger? Wat krijgt hij op een dag te eten?

12. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

Aug 24, 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Rond de 8 maanden is er idd een sprong. Ik heb het boek "oei ik groei" kan even voor je kijken. Of heb je hem zelf?

Liefs Roos

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

tussen 6 en 7 flespap 210+7
    9.30 fruit.
    11.30 broodje en fles melk 150+5
    14.30 rest van het fruit en wat te drinken soms nog een liga.
    17.00 groente
    19.00 flespap 180+6

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb het oei ik groei boek dus daar zal ik ook even in kijken.

15. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik maak hetzelfde mee met mijn kleine van 8mnd.

Hij wilt maar niet slapen. Hij deed eerst altijd 3 slaapjes overdag, maar dat is er maar 1 geworden en die doet hij nog met moeite. Soms wordt hij dan na 45min alweer wakker en wat ik dan ook doe, hij wilt niet terugslapen terwijl hij wel helemaal oververmoeid is. Je kan wel raden dat we dan met een niet zo een gezellig mannetje zitten en dan nog de verlatingsangst van de laatste tijd erbij.... Oei oei oei.

Gek genoeg slaapt hij bij oma wel goed. Dus daar gaat hij nu iets vaker heen, want ik vond het een beetje te gek worden. Ik als volwassene had dan al slaap, maar hij bleef maar doorgaan.

Ik denk dat het hier aan verschillende factoren ligt. We zitten midden in een verhuizing, misschien dat hij dat aanvoelt. Ook zit hij met zijn tandjes, is hij hartstikke verkouden en ook nog eens oververmoeid. Ohja en midden in een sprongetje zitten. Dus het zit allemaal niet zo mee hier.

Ik heb niet echt tips voor je, maar ik blijf deze topic in de gaten houden. Misschien dat het ons ook kan helpen.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vannacht heeft sam supergoed geslapen 7 uur lag ie op bed en om 7 uur werd ie een beetje wakker! na een fles en schone luier eruit gegaan, de laatste tijd werd ie steeds om 6.15 wakker voor een fles en schone luier en gingen we nog slapen tot 8 uur, dan hield ie het makkelijk vol tot 12 uur maar ga hem vandaag om 10 uur even op bed leggen voor een half uur of driekwartier en dan dus gewoon om 12 uur weer en hopen dat ie dan vanmiddag niet zo hoeft te huilen.

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Danique ging rond die tijd na max. 2u weer slapen. Hier volgens mij toen een week gehad dat ze erg sjaggie was en om alles piepte.
    Hier slaapt ze nu nog 2x en toen nog 3x.

Ik geloof iets van 10-11.30, 13.30-15.00, 16.45-17.30.

Nu nog van 10.00-11.45 en 14.30-16.30.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ga sam zo op bed leggen en kijken wat ie doet, hij was om 7 uur al wakker dus zal wel moe zijn.

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Is dit al lang zo? Wij hadden ook last van die sprong rond die tijd, maar was met een week wel weer over.

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou hij heeft gewoon een half uur liggen slapen, had hem eerst zonder slaapzak in bed liggen maar dan draait ie op zijn buik en gaat niet slapen! toen slaapzak aangedaan en het bijna meteen stil! dus voortaan gaat ie lekker op bed s'ochtends, eerst sliep ie namelijk steeds in de box in de ochtend en ineens niet meer dus dacht dan heeft ie het vast niet meer nodig.

Share This Page