Wanneer ging je kind goed ademhalen bij het zwemmen? Ik bedoel wanneer ging je kind springen , bijvoorbeeld zonder de neus zelf dicht te knijpen ? Dus met losse handen in het zwembad te springen. Dus het inademen van lucht oftwel zuurstof op te nemen, om onder water te kunnen zwemmen ? Wanneer ging dat goed bij jouw kind , hoeveel maanden ongeveer ? gr jmm
wij hebben altijd aan babyzwemmen gedaan met beiden kinderen. Dus dat hebben ze altijd gekund. Hoe oud is het kindje om wie het gaat? Het voorbeeld wat je noemt, van de neus dichtknijpen, zie ik eigenlijk niet bij kinderen tot 4/5 jaar..
Onze meiden doen dat allebei niet en hebben dat ook nooit gedaan. Maar wij hebben ze dat dan ook niet aangeleerd. Het lijkt me niet dat een kind het uit zichzelf gaat doen. Maar ik weet van het zoontje van vrienden dat het vrij lastig af te leren is.
Hier ook bijna nooit gedaan en de keer dat ze het wel zo dacht te doen hebben we dat eigenlijk meteen gecorrigeerd. Afleren is moeilijk denk ik, zie zelfs volwassenen het geregeld doen in het zwembad
1 week voordat ze mocht afzwemmen sprong ze voor het eerst onder water. Daarvoor sprong ze altijd zo dat haar hoof droog bleef
Uhm, eigenlijk direct. Dat ging vanzelf. Beide kinderen hebben nooit hun neus dicht geknepen. Volgens mij is dat ook geen natuurlijke reactie maar een aangeleerde reactie. Met mijn zoontje zit ik op babyzwemmen (inmiddels peuterzwemmen) vanaf dat hij een paar maanden is. Iedere les zwemt hij een stukje onder water zonder zwembandjes. En vanaf dat hij kan staan / lopen, springt hij zelf vanaf de kant in het water. Met mijn dochter heb ik geen babyzwemmen gedaan, maar bij haar ging het eigenlijk ook vanzelf. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je die vraag stelt. Heeft jouw kindje moeite met ademen / onder water zwemmen?
Ik hier zelf nog steeds niet... Lukt me alleen als ik het water echt in duik. Maar als ik gewoon spring of bommetje of iets doe, moet ik echt zelf mijn neus dicht houden...
Ze hebben hier nooit hun neus dicht geknepen. (En voor jezelf als dat nodig is: uitblazen door je neus op het moment dat je het water in gaat bv. bij een bommetje of sprong.)