Hallo! Iemand ervaring met het onderwijssysteem snappet (werken op een tablet)? Mijn zoon gaat volgend schooljaar naar groep 5 en gaat dan met dit systeem werken.
Wij hebben het op de school waar ik werk. Afgelopen jaar een pilot in groep 5/6 hmgehad ( ik had groep 7/8), en het is zo goed bevallen dat komend jaar groep 4 tm 8 gaan meedoen. Ik krijg 5/6, dus deels ervaren kinderen. De meeste kinderen zijn gemotiveerder, resultaten gaan omhoog en de stof is gedifferentieerder. Het meest enthousiast zijn mijn collega's over het nakijk systeem. Als leerkracht zie je precies hoever een kind is en wat het goed of fout heeft. Zo kun je meteen extra hulp bieden zo nodig, in plaats van dat je het pas ziet als je langsloopt op nakijkt. Wij kiezen er op school alleen wel voor om rekenen nog op papier te doen. De ervaring bij ons is dat de kinderen onzorgvuldiger zijn op een tablet. ze gebruiken dan geen kladpapier, en schrijven minder uit.
Dank voor je reactie! Toen ik het las, vond ik het echt iets voor mijn zoon. Ik denk dat hij het heel leuk zal vinden. Helaas valt mijn dochter in groep 7 net buiten de boot. Is het ook zo dat kinderen die beter zijn in bepaalde vakken (hij is erg goed in rekenen) eerder moeilijker werk krijgen aangeboden? Dat schortte er dit jaar nog weleens aan en dat vond ik erg jammer, want hij verveelde zich.
Graag gedaan. Ja, daar is het inderdaad beter voor! Er wordt aan de hand van de gemaakte vragen meteen door het systeem bepaald wat er daarna moet komen. Kinderen dus zwakker zijn gaan remediëren, en kinderen die snel zijn en het ook goed maken gaan verrijken. Natuurlijk allebei met waar nodig instructie van de leerkracht, maar iedereen kan op eigen tempo verder.