@Oranje Ik ben nog nooit op zwangerschapscursus geweest dus dat had bij mij zowiezo geen zin gehad maar toevallig wel iemand gesproken die met 30 wk ook alleen met haar vent thuis ineens haar zoontje kreeg en haar info kwam ineens allemaal naar boven, zo zie je maar.... als het moet handel je echt wel zeker samen. Ik heb mijn man nog nooit zo koelbloedig gezien. Ik heb hem een giga klap verkocht van de pijn, hij vertrok geen spier en wist het later niet eens meer!! @Glimworm niet bang zijn hoor dat je nu niet meer naar de wc kunt haha, moet eerlijk zeggen dat er sindsdien bij mij niets meer gekomen is want ben zelf geloof ik wel een beetje getraumatiseerd. Durf inderdaad niet meer te poepen, als ik t voel aankomen trekt het spontaan weg!! Best fijn zo snel bevallen maar de naweeen zijn minstens zo erg. Voor mn gevoel had ik qua weeen al wel 3kinderen kunnen krijgen intussen, wordt nu eindelijk iets minder geloof ik maar heb vannacht echt krom over de bedrand gehangen!! Geniet allemaal nog even lekker van jullie buikjes en trapeltjes etc want voor je het weet ligt het in zijn of haar wiegje ( je uit je slaap te houden, haha)!!
@peps: Oeeh ja dat heb ik vaker gehoord dat die naweeen ongelofelijk heftig zijn als je zo snel bevalt. Sterkte ermee, hopelijk is het bijna over. @chica: Mijn kat is ook enorm aanhankelijk, maar ze is soms ook aan het vervelen. Gaat iedere keer op het toetsenbord van de laptop zitten of op mijn buik liggen. Middagdutje: Ik vond het wel moeilijk gistermiddag niet aan mijn slaap toe te geven, maar op een gegeven moment ben je er overheen. En daardoor viel ik 's avonds dus heerlijk in slaap dus het is het proberen waard.
Vanmorgen weer voor controle bij de gynaecoloog geweest en doordat mijn onderdruk 90 was moest ik weer urine inleveren,vorige week zat ik op het randje wat de eiwitten betreft maar nu was ik randje over (hoeveel e.d. weet ik niet) ik moet nu 24 uur mijn urine opvangen en dit morgenmiddag langs brengen voor onderzoek. Ook heb ik weer een groeiecho gehad maar helaas doordat de kleine zo groot is kon hij schatting maken. Ik kreeg net als vorige week te horen dat ze me niet lang meer zo laten doorlopen maar wat is niet lang meer is? In ieder geval nog wel tot woensdag want dan moet ik weer op controle komen dan ben ik 37+3.
Hallo dames!! Ik ben vandaag ook bij de vk geweest, en alles zag er goed uit gelukkig!! Baby is nu helemaal ingedaald, had gisteren ook menstruatieachtige krampjes onderin me buik. Was heel laat gaan slapen, zo rond 05.00 denk ik en moest weer om 10.00 wakker zijn. Voel me wel helemaal slaperig en moe, dus k ga zo ook een dutje doen! Na de Vk ben ik snel na de stad gegaan, was gelukkig rustiger dan de afgelopen weken kon op me gemak rond kijken! Bij kruidvat heb ik 3 babypjama's gekocht van Bambino eentje voor 1,50 en andere 2 voor 2,50 en 3 st hydrofiele luiers voor 2. Je had best nog meer dingen in de aanbieding zoals die bambino sokjes en wikkeldeken voor maxicosi voor maar 6,50. Zat zelf te twijfelen maar uiteindelijk heb ik hem niet gekocht maar nu denk ik, jeetje zo goedkoop, moest het gewoon doen. 5 st rompers van bambino voor 5, ow mijn god, k moest het gewoon kopen hahaha op zich heb k niks meer nodig, maar als ze zo goedkoop zijn wrm niet ZzzzzZZZzzzz nou dames, k ga nu lkkr slapen) groetjes!
Goh we waren zeker allemaal aan de beurt vandaag, ik had ook weer controle, eigenlijk zou ik het volgende week pas hebben maar heb de afspraak naar vandaag verschoven. Nu hebben ze de volgende afspraak weer over 2 weken geplant. Nou ja als er iets is bel ik mooi dat ik eerder wil komen... Ze schatten de baby bij geboorte rond de 3700/3800 gram, is dit nou erg groot? Volgens mij wel he? Want mijn nicht is bevallen van een meisje (4 dagen voor uitgerekende datum) en die was 3250. Ik hoop niet dat het daardoor voor mij een extra zware bevalling wordt. Oh en het trillen/vibreren wat ik van de week had toen ik tegen buik aan porde wisten ze niet, ze zei misschien een trillend spiertje. Maar blijkbaar niks om me zorgen over te maken.
dag ladies, ben toch maar even gaan slapen...... hield het niet meer. We zullen zien of het vanavond dan ook nog lukt.....
Ja maar het is zo grappig, hij zit daar nooit, en nu opeens wil hij daar constant liggen. En hij is ook zo sneaky, want dan zit ik daar en dan ligt hij een meter verderop, en ga ik heel eventjes plassen, kom ik terug en ligt hij plots op mijn plek!! En dan doet hij ook nog eens alsof hij slaapt, tralalalala
Haha die kat! We hebben hier ook 2 katten en die zijn ook al een tijdje ontzettend knuffelig terwijl het normaal van die 'stoere' katbinken zijn.. Vorige week werd ik overal gevolgd door de kat, hij heeft een hekel aan de wc vanwege het door trekken maar stond gewoon de hele tijd voor de deur op me te wachten. Ik dacht echt nou gaat het gebeuren,...maar blijkbaar vals alarm want nu laat ie me gewoon weer met rust Pff ik sliep vannacht echt maar een paar uurtjes en ben net wakker voor een bakje yoghurt en kruip dan ook weer terug onder de wol. Moet vanmiddag ook naar de Verloskundige en wil niet met wallen van hier tot tokyo aan komen haha Btw weet iemand de vertaling van hydrofiele luiers naar het engels? Ik lees het overal hier dat ze zo handig zijn maar ik heb geen idee naar wat te zoeken in de winkel. Ik heb zelf hele zachte organic soy cloths als alternatief maar genomen. Grappig tijdverschil btw ik zit aan de lunch en jullie aan diner!
@chica: Wat zijn katten toch heerlijke dieren Die van ging net naast me liggen en als ik haar aankijk zegt ze 'prrrrrrrr' Zo schattig! @bubble: Hydrofiel luiers, je zou zeggen dat de vertaling 'hydrophilic swaddling cloth' is, maar ik weet niet of dat te letterlijk is. Misschien is er wel een ander woord voor, maar ik zou het niet weten. Mijn Engels is niet heel sterk.
Hoiii meiden Ik dacht ga weer even op het forum kijken of er nog spannende bevallingsverhalen waren.. Maar helaas vandaag niemand aan de beurt. Nou ja het kan natuurlijk nog hè Ik ben vandaag nog even wezen winkel met een vriendin maar denk echt dst dit de laatste keer was. Ik ben nu helemaal kapot joh!! En heb ook vet last van m'n boven benen.. Ik kijk er echt naar uit om straks met de kinderwagen lekker de stad in te gaan en dan lekker shoppen zonder last te hebben van vermoeidheid enzo Jaja dames de laatste loodjes zijn echt het zwaarste!
chica82: op zich is dat netjes hoor het kan veel gekker. Mijn zoontje as 2950 maar ook daar zitten nadelen aan, extra nachtvoeding en lang kruikenmaken, laag suikergehalte enz. Deze tweede schatten ze tussen de 3000- 3500 vind het zelf el netjes. mijn vriending beviel van een kleine van 4800 zonder al teveel moeite dus zegt niet veel.
Hallo Oranje, Nee ik moet helaas nog heel lang. Ik had alleen een vraagje voor jou, misschien een hele stomme vraag. Weet jij misschien dat wanneer je zelf kiest om in het ziekenhuis te bevallen of je het dan vergoed krijgt of niet.. Hoorde namelijk dat het niet vergoed word en de kosten aanzienelijk hoog kunnen zijn??
kleindraakje, Daar kan ik je ook antoord op geven. Alleen bij een medische indicatie krijg je een ziekenhuisbevalling vergoed. Hoeveel je moet betalen als je er zelf voor kiest dat verschilt per verzekerering. Anders moet je die even bellen om te kijken at je dat gaat kosten. Mijn zus betaald geloof ik 240 euro eenmalig en 160 euro per ligdag. Best een hoop geld. Tenzij je natuurlijk aan eht bevallen bent en het medisch wordt. Dus toch ff verzekering vragen
@Chica82: volgens mij is 3700/3800 gram redelijk goed. Ik zou meer over een grote baby praten als die meer dan 4000 zou wegen. Het zal ook straks makkelijker zijn om je baby zelf in bad te doen bij mij schatten ze de baby met 40 wk zo rond 3300 gr, ook goed toch
@Rosa canina, lieve beesten he katten, vooral als je hem zo aankijkt en hij zijn oogjes zo een beetje genietend dicht knijpt, ik had een keer gelezen dat ze je dan een kusje geven. Aaaahhh wat lieffff @theeleut en bebegim, dus ik krijg geen reuzekind? hihi...ach ja beter ietsje te zwaar ipv te licht toch? En het moeilijkste gedeelte van de bevalling is volgens mij het hoofd eruit persen, en ik denk niet dat alles in zijn hoofdje gaat zitten
Het is geen stomme vraag Maar zoals theeleut al zegt krijg je het vergoedt wanneer het medisch noodzakelijk is en dat bepaalt je verloskundige/dokter. Wanneer je toch in het ziekenhuis wilt bevallen dan mag dat, maar dan moet je zelf iets bijbetalen en dat verschilt per verzekering dus het ligt er inderdaad aan hoe jij verzekert bent. Even bellen met je verzekeringsmaatschappij dan kunnen zij vertellen hoe je daarvoor (en de kraamzorg gelijk) bent verzekert. Maar.... wat ik dus heb gedaan, is mijn pakket gewijzigd van de verzekeringsmaatschappij. Dat kon voor 1 januari.. Ik heb mijn pakket verandert in een pakket waarin de ziekenhuisbevalling en de kraamzorg volledig vergoedt wordt of het nu medisch noodzakelijk is of niet. Maar goed, op zich is die eigen bijdrage ook niet zoveel, hangt er dus vanaf hoe je verzekert bent.
hoi dames! Pff wat een nacht nouja,goed geslapen tot een uur of 5, en vanaf toen wakker gelegen met pijnlijke harde buiken (weeen?) Ben maar blijven liggen tot mn mannetje wakker werd, samen opgestaan en zit nu al een poos beneden. Kan geen regelmaat ontdekken in de harde buiken, vanochtend kwamen ze een poosje om de 5-6 minuten, nu zo'n beetje om het kwartier. Wel vermoeiend dat voorwerk, en best pijnlijk ook. Hoop niet dat ik dit nog weken heb zo. Heb het van de week ook al een x 's nachts gehad een paar uur.